Vozili smo Nissan X-Trail 1.7 dCi 4WD: Isto, samo drugačije!
Znamo šta će biti komentar - „nisu imali drugo vozilo pa su opet na Ski opening išli sa X-Trailom“... I znamo da „opasno“ pretimo da se ponovimo, ali nije baš tako! Baš kao što znamo da se Nissan X-Trail na tržištu pojavio još 2001. i da je ovo njegova treća generacija. Istina, već „vremešna“, ali mogli bi reći i proverena... I na neki način osvežena, budući da je u aprilu 2019. godine Nissan uveo dva nova motora, benzinski i dizel.
E, baš taj dizel, konkretno 1.7 dCi od 150 KS u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem i pogonom na sva četiri točka, bio je naš izbor, budući da je prošle godine na isti put išao „rođak“ pokretan većim dCi agregatom od 2 litra sa 177 KS i CVT prenosom. Dakle, u pitanju je motor manje zapremime i snage, a što se tiče potrošnje, to ćemo tek videti.
Kroz „pakovanje“ smo prošli lako i brzo... Opreme ima, ali i prostora, budući da zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 565 litara, a sa preklopljenim zadnjim sedištima dobija se 1.996. I ovde je reč o verziji sa pet sedišta, mada X-Trail može biti i sedmosed. Bilo bi dovoljno mesta i za skijašku opremu, ali nju ovoga puta nismo poneli, i to iz dva razloga. Prvo, jer će naš boravak na Kopaoniku biti veoma kratak, a drugo, snega ima tek tu i tamo, mada se Skijališta Srbije svojski trude da ga obezbede, upkos viskokim temperaturama i suši. A, ako i promenimo mišljenje, uvek je moguće iznajmiti skije i ski cipele „tamo gore“...
Pre svakog putovanja, treba nešto i pojesti, pa ekipa... Eh, bolje da ne znate!? Holesterol „pršti“ na sve strane... A X-Trail dobija svoje sledovanje zimskog ECTO dizel premijum goriva na pumpi LUKOIL Srbija. I još kafa za „uz put“, pa da se pokrenemo!
Suv auto-put ne stvara nikakve probleme... Mada, može se reći i da SUV, tj. ovaj predvodnik i najveći krosover u gami Nissana, budući da su Juke i Qashqai manji, nema nikakvih probema u vožnji auto-putem. S obzirom na dimenzije i dužinu od gotovo 4,7 metara, širinu od 2 i međuosovinsko rastojanje od 2,7 m, prostora ima dovoljno. Ni visina, koja sve sa krovnim nosačima iznosi preko 1,7 metara, nije problem, pogotovo u situaciji kada nema snažnih udara bočnog vetra. A što se tiče šumova i buke u vozilu, tih boljki se X-Trail odavno rešio, tako da je putovanje opušteno i prijatno.
Posebno nam se dopala kombinacija boja, ali i kvalitet materijla u enterijeru. Uz još jedno zapažanje da je ponuda prostora u kabini prilično velikodušna, kako za glave, tako i za noge, konstatujemo da nije loše ni to što je zadnja „klupa“ pomalo izdignuta u odnosu na prednja sedišta, tako da omogućava sasvim dobar vidik i putnicima na njoj.
Kako bismo mogli da napravimo poređenje sa modelom sa kojim smo put Kopaonika išli prošle godine, onim što ga je pokretao dvolitarski dCi dizel motor sa 177 KS u kombinaciji sa automatskim X-tronic menjačem i pogonom koji u Nissanu nazivaju 4x4 All-Mode-i, izabrali smo potpuno isti itinerer preko Kruševca. I situacija u saobraćaju je u početku bila, manje-viša, ista i puna kontrasta... U početku razrovane ulice u Beogradu i jutarnja gužva, te „stani-kreni“ vožnja, a potom gotovo prazan auto-put.
U tim trenucima, dok se ništa značajno ne dešava, „inventarišemo“ po enterijeru... Može se reći da je „zub vremena“ malo „nagrizao“ ovaj porodični SUV, pogotovo ako se samo letimično pogleda instrument tabla, pa i multimedijalni ekran. Jeste on osetljiv na dodir, ali i dalje tu ima, nekako, previše dugmića i komandi, onih „starovremenskih“, pogotvo u odnosu na savremene rivale, ali svi dobro znamo da postoji i određeni, ne mali, broj kupaca kojima „haj-tek“ oprema nije sve u životu, već prioritet daju „klasici“.
A, realno, ovaj Nissan X-Trail dolazi u Tekna TL paketu opreme i donosi i poduži spisak iste. Ono što je pohvalno za zimske uslove i one zimogrožljive je da kožom obložena sedišta, i napred i pozadi, imaju grejače, baš kao i upravljač. A da greje ili po potrebi hladi, može i centralna konzola, odnosno mesto na njoj predviđeno za odlaganje pića. Pored Bose audio sistema sa osam zvučnika, te više oblika konekcije, tu je čak i stakleni krov, koji je moguće otvoriti.
Potom, nije izostavljena ni većina bezbednosnih i sistema koji asistiraju vozaču... Upozorenje na vozila u „mrtvom uglu“, na vozilo ispred, pa inteligentni sistem za parkiranje i prepoznavanje objekata u pokretu prilikom vožnje unazad, 4 kamere sa prikazom situacije od 360 stepeni oko vozila, itd. Jedino nedostaju oni koje se odnose da polu-autonomnu vožnju, mada je i veliko pitanje kome tako može zaista da nedostaje!?
Napuštanjem auto-puta prestaje i monotonija u vožnji. Sada će šestostepeni manuelni menjač biti više u upotrebi, pa će i perfomanse novog 1.7 dizel motora doći do izražaja. Zvanično, to mu je oznaka iako ovaj redni četovorcilndarski agregat ima 1.749 ccm. Iz te zapremine dobijeno je 150 konjskih snaga pri 3.500 obrtaja u minutu. Ono što je svakako značajnije u praksi, to je maksimalni obrtni moment od 340 njutnmetara, koji se postiže pri 1.750 o/min.
To znači da dobro „povlači“ iz niskih obrtaja, ali održavanje te živahnosti zahteva dosta „rada“ sa menjačem. Konačno, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10,7 sekundi. Maksimalna brzina je sasvim solidna, 194 km/h, mada se ovaj porodični SUV nekako najbolje oseća na oko 140 kilometara na čas. Na regionalnom putu, najbolje je da ga vozite „po sluhu“ kako biste iskoristili pun potencijal... I naravno, u skladu sa uslovima puta i saobraćajnim propisima!
Mi na našem putovanju nismo imali nekih posebnih izazova. Tek na prilazu Kopaoniku, tačnije kod Brzeća, na pojednim deonicama suvog asfalta se pojavljivalo po malo ugaženog snega, pa i leda. I to u onim senovitim delovima. To je bio i znak da se sa pogona na samo prednje točkove, tj. 2WD aktivira 4WD, odnosno mod AUTO. To znači da ovaj sistem integralnog pogona automatski šalje snagu onim točkovima kojima je neophodna. A u principu, pogon je na prednjoj osovini, dok na zadnjoj to zavisi od potreba i ne više od 50 procenata snage! Sistem pogona All-Mode 4x4-i ima opciju i „zaključavanja“, tj. 4WD Lock, ali nam ona nije bila potrebna.
Sve u svemu, sam uspon i poslednjh desetak kilometara protekli su u dobroj zabavi. Masa od preko 1,6 tone se oseća na upravljaču, i kao i kod svakog SUV-a, pa i terenca, ni od X-Traila ne treba očekivati čuda u krivnima na klizavom putu. Uz jedan umeren tempo, trakcija je sasivim dobra.
Neravnine i po koju udarnu rupu, oslanjanje stoički prihvata, ali se i „oglasi“. Reakcije na promenu pravca su kao i kod svakog SUV, sa izvesnom zadrškom, ali većeg, neprijatnog naginjanja karoserije nema. Preciznost upravljača je sasvim solidna i vozač lako stiče neophodno poverenje!
Neravnine i po koju udarnu rupu, oslanjanje stoički prihvata, ali se i „oglasi“. Reakcije na promenu pravca su kao i kod svakog SUV, sa izvesnom zadrškom, ali većeg, neprijatnog naginjanja karoserije nema. Preciznost upravljača je sasvim solidna i vozač lako stiče neophodno poverenje!
Dakle, Nissan X-Trail nije namenjen nekoj previše dinamičnoj vožnji, pogotovo ne na snegu, ali će se dobro izboriti i sa tim izazovom. I nije mu strano i da napusti asfalt, jer on je, ipak, Nissan. Klirens od 204 mm je zadovoljavajući, ali treba povesti računa o prilaznom uglu od 19 stepeni i uglu pregiba od 21 stepen, dok je odlazni od 27 sasvim korektan.
I konačno, stižemo na Kopaonik, odnosno u sam ski centar. Ona večita dilema „gde parkirati“ sada je malo olakšana, jer su Skijališta Srbije napravila novu garažu sa 209 pokrivenih parking mesta, što je svakako pomak. Međutim, i dalje je ovde prevelika gužva što se tiče vozila i činjenica je da će i ove zime biti dosta „ukopavanja“, naravno, ukoliko bude snega. Za sada ga nema mnogo, a i sa ovakvim vozilom kao što je X-Trail, parkiranje u dubokom snegu neće biti problem.
Što se tiče potrošnje, u poređenju sa njegovim „snažnijim rođakom dvolitarskog srca“, sa kojim smo prošle godine obavili identično putovanje do Kopaonika i nazad, a u veoma sličnim vremenskim uslovima, pobedu odnosi novi agregat, manje zapremine i snage. U proseku, potrošnja je iznosila nekih 8,1 litar na 100 kilometara, sve sa „zimskim radostima“. To znači da je u principu dosta toga slično, a opet je i drugačije. Manja zapremina i snaga motora nisu previše uticale na voznu dinamiku, a u proseku, ovaj krosover je potrošio oko pola litra manje goriva!
Detalje o specifikacijama, cenu i finalnu ocenu nakon testa pogledajte na sajtu TopSpeed
I kada već spominjemo ekonomske parametre, ne treba zaobići ni podatak o ceni. Sa popustom koji je trenutno aktuelan od 4.400 evra, ovaj Nissan X-Trail 1.7 D 4WD Tekna TL košta 31.402 evra, što je značnajno jeftinije u odnosu na „rođaka većeg i snažnijeg srca“. Jedino što bi naša preporuka bila, a to važi manje-više i za ostale SUV modele, da umesto manuelnog izaberete automatsku transmisiju. Isto je, isto samo drugačije!? Ako se razumemo?
(Telegraf.rs/Zoran Živkov/TopSpeed)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
pedja
Pogodili su odnos cene i kvaliteta zato im i ide prodaja,veci luksuz za manje para ne postoji!
Podelite komentar
Гаргамел
Леп текст али на крају нису написали цену возила са аутоматском трансмисијом.
Podelite komentar