Vozili smo Renault Captur 1.3 TCe: Evidentan iskorak
Druga generacija pred sobom ima utoliko teži zadatak jer je tržište preplavljeno konkurencijom, toliko da se u ovom segmentu nadmeće više od 20 automobila – pored osnivača Nissana Juke, tu su Peugeot 2008, FIAT 500X, Opel Crossland X, VW T-Roc, SEAT Arona, Jeep Renegade, Suzuki Vitara, itd. Dakle, gradski krosoveri sa SUV primesama u poslednjih nekoliko godina postali su jedna od najpopularnijih i najbrže rastućih kategorija, posebno u Evropi.
To motiviše proizvođače da se ozbiljno posvete ovom delu tržišnog kolača, a za Reno je ulog posebno veliki jer se očekuje „kaptur“ produži stazama uspeha svog prethodnika. Šta su nam ovoga puta spremili iz čuvene francuske kuhinje, proverili smo u Grčkoj, gde su organizovane prve vožnje za predstavnike medija. Mi smo ovaj specijalitet probali u okolini Atine, gde smo imali priliku da u različitim uslovima puta isprobamo sve mogućnosti ovog malog SUV-a. Izbor lokacije nas je obradovao zato što lošiji kvalitet puteva daje realniju sliku o ekspolataciji automobila sa stanovišta srpskog kupca.
Na raspolaganju smo imali dva turbo benzinska modela 1.3 TCe - slabiji od 130 KS i snažniji sa 155 KS u Initiale Paris opremi koja najverovatnije neće ni biti u ponudi u Srbiji. Stoga je naš izbor pao na slabiju verziju sa šestostepenim ručnim menjačem i naravno pogonom na prednje točkove, budući da Captur nikada nije ni nudio 4x4 pogon, kao ni većina članova B SUV segmenta.
Uprkos tome, dizajniran je sa željom da podstakne što više asocijacije na SUV. Napred dominira nova masivna prednja maska sa velikim Reno znakom kao kod ostalih modela u gami, pored maske tu su i potpuno nova „ful“ LED svetla u obliku C kao kod novog Clia. Mišićava krila mu daju masivniji izgled što mi se izuzetno dopada, baš kao i prepoznatljiv „lebdeći“ krovo koji može biti opciono nekoj drugoj boji.
Na zadnjem delu se ističu LED stop svetla u obliku slova C, kao i oznaka modela na zadnjim vratima. Ispod je pravi izduvni završetak, lepog elipsastog oblika, a utisak upotpunjuju aluminijumski točkovi od 18 inča. Automobil ne samo da je dobio lepši i moderniji izgled, već je i značajno porastao. Postavljen na istu platformu kao i novi Clio, od prethodnika je duži za čitavih 11 cm i međuosovinsko rastojanje povećano za više od 3 cm, što obećava više prostora unutra.
Kada pričamo o potpuno novom enterijeru, tu je napravljen ogroman iskorak u završnoj obradi, ali i u tehnologijama. Instrument tabla je dobila LED ekran koji može biti od 7 do 10.2 inča u zavisnosti od opreme, a ovaj displej je fenomenalne rezolucije kao u nekim premijum modelima. I sam dizajn grafike je urađen besprekorno i menja se u zavisnosti u kom ste režimu vožnje (Eco, Sport ili MySense kada se zasebno podešavaju parametri rada motora, upravljanja, izgled instrumenata, ambijentalno osvetljenje…).
Centralni displej koji je krasio i prethodni model ostao je uspravan, ali je sada veći, i daleko bolje rezolucije. EASY LINK je i intuitivniji za korišćenje, po mom mišljenju svakako među najboljim u klasi. Povezivanje sa telefonom i upravljanje navigacijom je jako pametno odrađeno tako da ćete bez problema i bez mnogo muke savladati „proceduru“. Model koji smo izabrali je imao opcionu BOSE muziku, sada sa idealnim rešenjem smeštanja vofera u C stub tako da ne zauzima mesta u gepeku, gde je na raspolaganju ostavljeno čak 536 litara.
Novi Captur se može pohvaliti i sa brojnim pretincipa ukupne zapremine čak 72 litra. U kasetu ispred suvozača kao u prethodnom modelu može da stane celo pile ili ako ste vegetarijanac sigurno dve manje glavice kupusa, dok je u vratima je ostavljeno mesto za bocu od 1,5 pa sve do plutajuće konzole menjača u opciji sa EDC menjačem ispod kojeg možete da stavite manju tašnu ili torbicu i ono najvažnije mesto za vaš pametni telefon ispred menjača koje u opciji može biti sa bežičnim punjačem.
Sa aspekta vozača još važnije karakteristike predstavljaju sedišta i pozicija za volanom. Sedišta su u našem modelu bila dobro profilisana iako za nijansu kraća za moj ukus i pored toga što su produžena za nekih 17 mm. Volan je napokon onakav kakav preferiram – obruč je zadebljan i zatupljen sa donje strane, ali ne previše, dok su tasteri od kvalitetne plastike. Veoma mi se svidela nova poluga sa točkićem iza upravljača odnosno ispod poluge brisača sa desne strane, preko koje lako upravljate multimedijalnim sistemom a da pritom ne morate spuštati pogled sa puta.
Novi Captur smo imali prilike da vozimo i po neravnom asfaltnom putu i blagoj kaldrmi kao i po autoputu, u vožnji je jako sličan novom Cliu, s tim da je utisak prostora daleko povoljniji jer je i automobil osetno veći, pregledniji je zbog visine i naravno ne leži tako dobro jer je ipak krosover. Iako je automatski menjač svakako preporuka, jer umnogome olakšava vožnju u gradskim gužvama, ručica manuelnog menjača je na odličnoj poziciji i jako dobro leži u ruci.
Testirana verzija od 130 KS, koja od 0 do 100 km/h ubrzava za 10,6 sekundi i dostiže gotovo 200 km/h, više je nego dovoljna za prosečnog vozača. U svakom sučaju postignut je odličan kompromis između udobnosti i agilnosti. Za one koji manje traže u pogledu dinamike, a više u smislu ekonomičnosti, Renault je pripremio i trocilindarski benzinac 1,0 od 100 KS, kao i dve verzije Blue dCi motora – slabiji dizel oslobađa 95 KS, snažniji 115 KS uz izbor između ručnog ili automatskog EDC menjača.
Kao vesnik novog talasa, Captur mora da pokaže veliki potencijal na polju visokotehnoloških rešenja gde prednjači nivo 2 autonomne vožnje jer je automobil osposobljen da održava rastojanje od vozila ispred, ali i u sredini saobraćajne trake i sve to pri brzinama do 160 km/h. Osim toga može sam da parkira, prilikom isparkiravanja upozorava na saobraćaj bočno pozadi, daje pogled oko vozila zahvaljujući sistemu kamera 360 stepeni, dok je front assist za prepoznavanje prepreka, pešaka i biciklista u gradu standard.
Detalje o specifikacijama, cenu i finalnu ocenu nakon testa pogledajte na sajtu TopSpeed
Sve u svemu, novi Captur nudi pregršt opcionala koji vam olakšavaju svakodnevnu vožnju, prostan je i dovoljno funkcionalan za porodice sigurno je vrlo dobra preporuka ako želite da imate samo jedan automobil u kući.
Video: Ovaj auto se sam vozi a uspostavlja i emocionalnu vezu sa vozačem
(Telegraf.rs/Luka Kulundžić/TopSpeed)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
djole
Ja zelim vise automobila al nemam pare
Podelite komentar