Vozili smo BMW M135i xDrive: 306 konja koji će vas prikovati za sedišta
Kada rešite da iz osnova menjate unutrašnje uređenje životnog prostora u cilju dobijanja jedne, pre svega, funkcionalnije celine, najčešće ste osuđeni na opsežne radove. To podrazumeva i rušenje svega i svačega. Po sličnom receptu su postupili u BMW-u, samo što ovoga puta nisu rušili pregrade i zidove već su srušili tradiciju!?
Najmanji model bavarskog giganta Serija 1 u svojoj trećoj generaciji pretrpela je temeljne izmene. Prelazak na novu UKL platformu doneo je kompletnu promenu koncepcije - umesto uzdužno postavljenog motora i pogona na zadnje točkove, kompaktni model je dobio poprečno ugrađene motore koji pokreću prednje ili sva četiri točka u xDrive verzijama.
Za tvrdokorne ljubitelje BMW-a ova radikalna promena deluje kao svetogrđe, ali da li je baš tako? Pomnim, višegodišnjim istraživanjem tržišta, u Minhenu su došli do zaključka da za ogromnu većinu kupaca Serije 1 vrsta pogona ne predstavlja presudan faktor pri izboru automobila. Njihova očekivanja su usredsređena na dizajn, kvalitet, prostranost i funkcionalnost, te snažne i efikasne motore.
Shodno tome doneta je pragmatična odluka da Serija 1 pređe na novu platformu kako bi ponudila više prostora u unutrašnjosti, a sve to bez žrtvovanja nadaleko čuvenu vozne dinamike po kojoj je BMW neprikosnoven. Da li se u tome uspelo, proverili smo na međunarodnoj prezentaciji u Nemačkoj i Austriji, koju je BMW nedavno organizovao za odabrane predstavnike medija.
Prvi utisak prilikom susreta sa novitetom zaista obećava - treća generacija deluje dosta atraktivnije od prethodne i u prirodi ostavlja snažniji utisak nego na fotografijama. Kada su se pojavile prve oficijalne fotografije mogli su se čuti komentari da novim oblikom pomalo podseća na MPV, najviše zbog dugog i zakošenog prednjeg stakla, te bočne linije koja se uzdiže prema C stubu. Međutim, to je samo optička varka. Automobil zaista jeste porastao u visinu i to za dobrih 10 mm, ali je i dalje niži od, recimo Golfa. Interesantan je podatak da je sa dužinom od 4.319 mm od prethodnika i kraći (5 mm), dok se u širinu protegao za čitavih 35 mm, na 1.799 milimetara.
Nova „jedinica“ deluje dosta atraktivnije od prethodnika, a za to su zaslužni i potpuno novi elementi i detalji na karoseriji. Napred su implementirane tanje svetlosne grupe, kao i veća maska hladnjaka koja je sada izvedena iz jednog dela, dok su zadnje grupe u poznatom L obliku. Automobil posebno atraktivno izgleda u najsnažnijem izdanju M135i sa 306 KS, uz opasku da je M paket opreme moguće dobiti i kod drugih verzija, a dostupni su još 118i (140 KS), 116d (116 KS), 118d (150 KS) i 120d (190 KS).
Ovaj paket podrazumeva drugačiju masku sa sjajnom rešetkom i okvirom, ispod se primećuju aerodinamički dodaci poput velikih, vertikalnih uvodnika vazduha, a i čitav prednji odbojnik je preoblikovan. Svakako da pažnju izazivaju i veliki aluminijumski točkovi od 19 inča, i difuzor vazduha, kao i odvojene izduvne cevi pozadi.
Ulazak u automobil otkriva daleko prostraniji i prozračniji kokpit nego što je ranije bio slučaj. Posebno se oseća „višak“ prostora na zadnjoj klupi gde je putnicima sada omogućeno 33 mm više prostora za kolena i 13 mm za ramena. Zbog povećane širine proftiraju i vozač odnosno suvozač, posebno u smislu prostora za ramena koji je povećan za čak 42 milimetra.
Ako se svemu tome doda i to da je prtljažnik narastao na 20 litara, na 380 litara, jasno je da su u Minhenu Seriju 1, koja je ranije bila prilično tesna, pretvorili u jedan prostran i funkcionalan kompakt sa petora vrata. Verzije sa troja vrata neće biti.
Osim bolje organizacije prostora, unutrašnjost kod testirane verzije apostrofira jak sportski naboj, baš kako i dolikuje jednom rasnom „hot heču“ kakav je M135i. Na prvom mestu ističu se odlična sportska sedišta, sada prvi put sa integrisanim naslonima za glave, a tu su i M sportski upravljač, metalne pedale, pragovi sa aluminijumskim aplikacijama. Sve je izrađeno kvalitetno, dosta pažnje je posvećeno detaljima i kompletan ambijent je osmišljen tako da predstavlja eklatantan poziv na uživanje u sportskoj vožnji dostojno BMW-ovog renomea.
Testirani model pokreće 2.0 benzinski agregat koji pomoću twin-power sistema natpunjenja oslobađa 306 KS i 450 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Za prenos snage standardno koristi osmostepeni automatski Steptronic menjač u kombinaciji sa xDrive pogonom na sva četiri točka. Ovo je najsnažniji četvorocilindarski motor koji je BMW ikada napravio. Iako ostaje žal za ukidanjem rednog „šestaka“, nema mesta bilo kakvim sumnjama u njegove performanse i voznu dinamiku uopšte.
Prebacivanjem u sportski režim rada motora i menjača, upravljač, koji savršeno leži u rukama, daje više „fidbeka“ vozaču, oslanjanje postaje čvršće, a odziv na gas ažurniji. Otvaraju se i klapne na izduvnom sistemu tako da zvuk postaje više rezak. Sa punim gasom do „stotke“ stiže za odličnih 4,8 sekundi, a da je itekako poletan i pri višim brzinama osetili smo na auto-banu gde je pokazao kako je kadar da intenzivno ubrzava i iznad 180 km/h te sa lakoćom dostiže 250 km/h.
Nastavak maršrute i vožnja alpskim drumovima po živopisnom Tirolu bila je prilika da osetimo agilnost u krivinama. Odličan balans i efikasno vešanje, zajedno sa Torsen diferencijalom napred, čine da „jedinica“ bude britka i precizna na upravljaču. Važnu ulogu u tome ima i novi sistem ARB, sa elektronskom jedinicom u središtu upravljačkog sistema. Time je skraćen put koji signal prolazi, te upotrebom bržih algoritama sistem kontrole trakcije reaguje brže od konvencionalnih.
Ipak, treba biti iskren i priznati da sada već bivša Serija 1 sa zadnjim pogonom, uprkos svemu, ostaje zabavniji automobil za vožnju. No, većina će to brzo zaboraviti čim oseti sve blagodeti novog modela, a u M135i xDrive i silovita međuubrzanja. Sa svakim pritiskom na papučicu gasa u opsegu između 60 i 100 km/h, momentalno ostajete prikovani za vrhunska sportska sedišta. U oštroj, forsiranoj vožnji odličnim su se pokazale M sportske kočnice koje izuzetno efikasno zaustavljaju.
I dok vozač ostaje usredsređen na drum, suvozač i ostali putnici mogu da prate trenutni razvoj snage i obrtnog momenta, intenzitet G sila itd. Čitav spektar podataka dostupan je preko interaktivnih ekrana – „hed-ap“ displeja i digitalne instrument table koju poznajemo iz Serije 3, kao i velikog centralnog ekrana. Osim što je osetljiv na dodir, njime se može upravljati preko rotacione komande. Izlišno je govoriti da je odziv na komande u treptaju oka, a grafika kristalno čista. Inače, opcioni Live Cockpit Professional sa operativnim sistemom i interfejsom preuzetim iz modela više klase ovde objedinjuje aktivnu digitalnu instrument tablu, navigacioni sistem i glasovne komande.
Naravno, dostupne su i ostale savremene tehnologije kao što su sistemi bezbednosti i asistencije. Izdavajaju se Reversing Assistant koji pamti 50 metara pređenog puta te ukoliko je potrebno može automobil vratiti identičnom putanjom u „rikverc“ što je od koristi ukoliko se recimo zaglavite na uskom prostoru. Tu je i Driving Assistant sa sistemom kamera i funkcijama upozorenja i kočenja kada prepozna opasnost od naletanja na prepreku, uključujući i pešake, zatim upozorenje na bočni saobraćaj pozadi prilikom isparkiravanja, itd
Detalje o specifikacijama, cenu i finalnu ocenu nakon testa pogledajte na sajtu TopSpeed
Kada se nova Serija 1 sagleda u celosti, formira se upečatljiva slika o tome kako je BMW sada ponudio jedan daleko prostraniji, funkcionalniji i tehnološki napredniji automobil, uz minimalna odricanja na polju vozne dinamike. Sve u svemu, Serija 1 je postala bolji automobil za svakodnevicu i to je baš ono što je publika očekivala i tražila ako je verovati BMW-u.
(Telegraf.rs/Uroš Dedić/TopSpeed)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Prile
Vozim Bmw i Bmw Sam Fan i Voziću Ga Sve dok Bude Zadnja Vuča Ako Predje na Prednju Vuču nikad ga Više Neću Kupiti.
Podelite komentar
ime
Konkurencija Mercedesu A 35 AMG
Podelite komentar