
Vozili smo BMW M135i xDrive: 306 konja koji će vas prikovati za sedišta
Kada rešite da iz osnova menjate unutrašnje uređenje životnog prostora u cilju dobijanja jedne, pre svega, funkcionalnije celine, najčešće ste osuđeni na opsežne radove. To podrazumeva i rušenje svega i svačega. Po sličnom receptu su postupili u BMW-u, samo što ovoga puta nisu rušili pregrade i zidove već su srušili tradiciju!?

Najmanji model bavarskog giganta Serija 1 u svojoj trećoj generaciji pretrpela je temeljne izmene. Prelazak na novu UKL platformu doneo je kompletnu promenu koncepcije - umesto uzdužno postavljenog motora i pogona na zadnje točkove, kompaktni model je dobio poprečno ugrađene motore koji pokreću prednje ili sva četiri točka u xDrive verzijama.

Za tvrdokorne ljubitelje BMW-a ova radikalna promena deluje kao svetogrđe, ali da li je baš tako? Pomnim, višegodišnjim istraživanjem tržišta, u Minhenu su došli do zaključka da za ogromnu većinu kupaca Serije 1 vrsta pogona ne predstavlja presudan faktor pri izboru automobila. Njihova očekivanja su usredsređena na dizajn, kvalitet, prostranost i funkcionalnost, te snažne i efikasne motore.

Shodno tome doneta je pragmatična odluka da Serija 1 pređe na novu platformu kako bi ponudila više prostora u unutrašnjosti, a sve to bez žrtvovanja nadaleko čuvenu vozne dinamike po kojoj je BMW neprikosnoven. Da li se u tome uspelo, proverili smo na međunarodnoj prezentaciji u Nemačkoj i Austriji, koju je BMW nedavno organizovao za odabrane predstavnike medija.

Prvi utisak prilikom susreta sa novitetom zaista obećava - treća generacija deluje dosta atraktivnije od prethodne i u prirodi ostavlja snažniji utisak nego na fotografijama. Kada su se pojavile prve oficijalne fotografije mogli su se čuti komentari da novim oblikom pomalo podseća na MPV, najviše zbog dugog i zakošenog prednjeg stakla, te bočne linije koja se uzdiže prema C stubu. Međutim, to je samo optička varka. Automobil zaista jeste porastao u visinu i to za dobrih 10 mm, ali je i dalje niži od, recimo Golfa. Interesantan je podatak da je sa dužinom od 4.319 mm od prethodnika i kraći (5 mm), dok se u širinu protegao za čitavih 35 mm, na 1.799 milimetara.

Nova „jedinica“ deluje dosta atraktivnije od prethodnika, a za to su zaslužni i potpuno novi elementi i detalji na karoseriji. Napred su implementirane tanje svetlosne grupe, kao i veća maska hladnjaka koja je sada izvedena iz jednog dela, dok su zadnje grupe u poznatom L obliku. Automobil posebno atraktivno izgleda u najsnažnijem izdanju M135i sa 306 KS, uz opasku da je M paket opreme moguće dobiti i kod drugih verzija, a dostupni su još 118i (140 KS), 116d (116 KS), 118d (150 KS) i 120d (190 KS).

Ovaj paket podrazumeva drugačiju masku sa sjajnom rešetkom i okvirom, ispod se primećuju aerodinamički dodaci poput velikih, vertikalnih uvodnika vazduha, a i čitav prednji odbojnik je preoblikovan. Svakako da pažnju izazivaju i veliki aluminijumski točkovi od 19 inča, i difuzor vazduha, kao i odvojene izduvne cevi pozadi.

Ulazak u automobil otkriva daleko prostraniji i prozračniji kokpit nego što je ranije bio slučaj. Posebno se oseća „višak“ prostora na zadnjoj klupi gde je putnicima sada omogućeno 33 mm više prostora za kolena i 13 mm za ramena. Zbog povećane širine proftiraju i vozač odnosno suvozač, posebno u smislu prostora za ramena koji je povećan za čak 42 milimetra.

Ako se svemu tome doda i to da je prtljažnik narastao na 20 litara, na 380 litara, jasno je da su u Minhenu Seriju 1, koja je ranije bila prilično tesna, pretvorili u jedan prostran i funkcionalan kompakt sa petora vrata. Verzije sa troja vrata neće biti.

Osim bolje organizacije prostora, unutrašnjost kod testirane verzije apostrofira jak sportski naboj, baš kako i dolikuje jednom rasnom „hot heču“ kakav je M135i. Na prvom mestu ističu se odlična sportska sedišta, sada prvi put sa integrisanim naslonima za glave, a tu su i M sportski upravljač, metalne pedale, pragovi sa aluminijumskim aplikacijama. Sve je izrađeno kvalitetno, dosta pažnje je posvećeno detaljima i kompletan ambijent je osmišljen tako da predstavlja eklatantan poziv na uživanje u sportskoj vožnji dostojno BMW-ovog renomea.

Testirani model pokreće 2.0 benzinski agregat koji pomoću twin-power sistema natpunjenja oslobađa 306 KS i 450 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Za prenos snage standardno koristi osmostepeni automatski Steptronic menjač u kombinaciji sa xDrive pogonom na sva četiri točka. Ovo je najsnažniji četvorocilindarski motor koji je BMW ikada napravio. Iako ostaje žal za ukidanjem rednog „šestaka“, nema mesta bilo kakvim sumnjama u njegove performanse i voznu dinamiku uopšte.

Prebacivanjem u sportski režim rada motora i menjača, upravljač, koji savršeno leži u rukama, daje više „fidbeka“ vozaču, oslanjanje postaje čvršće, a odziv na gas ažurniji. Otvaraju se i klapne na izduvnom sistemu tako da zvuk postaje više rezak. Sa punim gasom do „stotke“ stiže za odličnih 4,8 sekundi, a da je itekako poletan i pri višim brzinama osetili smo na auto-banu gde je pokazao kako je kadar da intenzivno ubrzava i iznad 180 km/h te sa lakoćom dostiže 250 km/h.

Nastavak maršrute i vožnja alpskim drumovima po živopisnom Tirolu bila je prilika da osetimo agilnost u krivinama. Odličan balans i efikasno vešanje, zajedno sa Torsen diferencijalom napred, čine da „jedinica“ bude britka i precizna na upravljaču. Važnu ulogu u tome ima i novi sistem ARB, sa elektronskom jedinicom u središtu upravljačkog sistema. Time je skraćen put koji signal prolazi, te upotrebom bržih algoritama sistem kontrole trakcije reaguje brže od konvencionalnih.

Ipak, treba biti iskren i priznati da sada već bivša Serija 1 sa zadnjim pogonom, uprkos svemu, ostaje zabavniji automobil za vožnju. No, većina će to brzo zaboraviti čim oseti sve blagodeti novog modela, a u M135i xDrive i silovita međuubrzanja. Sa svakim pritiskom na papučicu gasa u opsegu između 60 i 100 km/h, momentalno ostajete prikovani za vrhunska sportska sedišta. U oštroj, forsiranoj vožnji odličnim su se pokazale M sportske kočnice koje izuzetno efikasno zaustavljaju.

I dok vozač ostaje usredsređen na drum, suvozač i ostali putnici mogu da prate trenutni razvoj snage i obrtnog momenta, intenzitet G sila itd. Čitav spektar podataka dostupan je preko interaktivnih ekrana – „hed-ap“ displeja i digitalne instrument table koju poznajemo iz Serije 3, kao i velikog centralnog ekrana. Osim što je osetljiv na dodir, njime se može upravljati preko rotacione komande. Izlišno je govoriti da je odziv na komande u treptaju oka, a grafika kristalno čista. Inače, opcioni Live Cockpit Professional sa operativnim sistemom i interfejsom preuzetim iz modela više klase ovde objedinjuje aktivnu digitalnu instrument tablu, navigacioni sistem i glasovne komande.

Naravno, dostupne su i ostale savremene tehnologije kao što su sistemi bezbednosti i asistencije. Izdavajaju se Reversing Assistant koji pamti 50 metara pređenog puta te ukoliko je potrebno može automobil vratiti identičnom putanjom u „rikverc“ što je od koristi ukoliko se recimo zaglavite na uskom prostoru. Tu je i Driving Assistant sa sistemom kamera i funkcijama upozorenja i kočenja kada prepozna opasnost od naletanja na prepreku, uključujući i pešake, zatim upozorenje na bočni saobraćaj pozadi prilikom isparkiravanja, itd
Detalje o specifikacijama, cenu i finalnu ocenu nakon testa pogledajte na sajtu TopSpeed
Kada se nova Serija 1 sagleda u celosti, formira se upečatljiva slika o tome kako je BMW sada ponudio jedan daleko prostraniji, funkcionalniji i tehnološki napredniji automobil, uz minimalna odricanja na polju vozne dinamike. Sve u svemu, Serija 1 je postala bolji automobil za svakodnevicu i to je baš ono što je publika očekivala i tražila ako je verovati BMW-u.
(Telegraf.rs/Uroš Dedić/TopSpeed)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Prile
Vozim Bmw i Bmw Sam Fan i Voziću Ga Sve dok Bude Zadnja Vuča Ako Predje na Prednju Vuču nikad ga Više Neću Kupiti.
Podelite komentar
ime
Konkurencija Mercedesu A 35 AMG
Podelite komentar