Vozili smo Mercedes-AMG A 45 sa najjačim motorom sa četiri cilindra na svetu i ostali oduševljeni
Sve je počelo ne tako davneo kada je Mercedes „presekao“ i odlučio da ne želi više da sedi skrštenih ruku dok konkurencija „vedri i oblači“ u klasi super brzih „hotheč“ modela sa pogonom na sve točkove.
Naravno, ulazak u tu sferu bio bi duži i daleko komplikovaniji da nemački proizvođač nije toliko dominantan u Formuli 1 i da pojedina rešenja iz sveta motorsporta ne prenosi tako efikasno na serijske modele.
Te 2013. na salonu u Ženevi Mercedesovo AMG odeljenje predstavilo je A 45 sa četvorocilindarskim turbo agregatom koji je oslobađao 360 konjskih snaga, da bi kasnije iz A-klase ponikli još neki AMG modeli kao što su CLA i CLA Shooting Brake.
Model A 45 je naša redakcija imala prilike da proba u dva navrata, najpre na uporednom testu sa Golfom R i Audijem RS 3, a zatim i na stazi Hungaroring gde nam se predstavila restilizovana verzija sa 381 KS. Tadašnji utisak je bio jako dobar i videlo se da je AMG odeljenje odlučno u nameri da iznedri najbolji automobil u klasi.
Diskutabilno je da li su uspeli tada, jer je prethodna generacija A 45 pokazala neke slabosti kao što su problemi sa podupravljanjem, a primetili smo i još neke sitnice koje mu nisu služile na čast u poređenju sa glavnim konkurentom – Audijem RS3.
Nagoveštaj da će novi A 45 biti najbolji „hotheč” svih vremena dobili smo nakon testa slabije verzije A 35 od 300 KS na Majorci, koji smo objavili krajem prošle godine u broju 195 .
Da se razumemo, već ova verzija je više nego dovoljna za 95 odsto vozača, ali očigledno je da, poput nas, postoji i publika koja je oktanski zavisna, onaj soj vozača koji uvek traži više i više
. Upravo za takve je ova verzija i napravljena, za one koji ne pitaju za cenu kada je do automobila koji na stazi može da pomrsi račune i nekim većim „facama“.
Mercedes-AMG odlučio je da A 45 u najjačoj verziji sa „S“ oznakom promoviše na trkačkoj stazi i to na jednoj od meni najomiljenijih.
Harama nadomak Madrida u Španiji, ugostila je odabrane predstavnike medija koji su dobili mogućnost da prvi na svetu testiraju novi A 45, a kako bi sve proteklo na vrhunskom nivou, u skladu sa reputacijom nemačkog brenda, za glavnog instruktora angažovan je Bernd Šnajder.
Za one manje upućene, reč je o višestrukom DTM šampionu naravno sa Mercedesom i bivšem vozaču Formule 1, čoveku za kog mogu slobodno da kažem da je u prvih 10 nemačkih automobilista svih vremena. Naravno, upola mlađi automobilski novinari i tzv. vlogeri nisu imali pojma o kome se radi ali su se brzo preispitali kada je neke od njih provozao u Mercedesu-AMG GT R!
Ali, da se vratimo onome zbog čega smo i došli na stazu Harama, a to je A 45 S.
Spolja izgleda ljuto, naročito u Sun Yellow žutoj boji, kada tamni veliki otvori na prednjem braniku dolaze do izražaja dajući mu oštrinu, dok 12 vertikalnih linija na „grilu“ poručuju da se radi o AMG verziji A-klase.
Testirani model bio je opremljen aerodinamičkim paketom i AMG Night stilskim paketom koji je prepoznatljiv po detaljima od crnog „klavir laka“.
Agresivnosti dodaju i mali spojleri u sjajno crnoj boji na braniku, nalik onima kod DTM automobila, a najviše to čini veliki zadnji spojler koji smo viđali i na prethodnoj verziji.
Zadnji branik sem otvora za hlađenje kočnica opremljen je i difuzorom kojeg ukrašavaju četiri ovalna izduva od 90 mm u crnoj hrom boji sa utisnutim AMG oznakama (u standardu su u hrom sjaju od 82 mm).
Prednji blatobrani su vidno prošireni zbog šireg prednjeg traga točkova u odnosu na standardnu verziju A-klase i krase ih 4MATIC+ oznake. Dodaćemo i to da standardna AMG A 45 verzija dolazi za felnama od 18 inča dok „S“ nosi veće točkove promera 19 inča sa pneumaticima dimenzije 245/35 R19.
Ulazak u enterijer predstavlja otkriće da je nemački proizvođač prevazišao sve dosadašnje standarde po završnoj obradi!
AMG Performance upravljač obložen je napa kožom sa žutim šavom i aluminijumskim detaljima, te daje neverovatan osećaj u rukama, a AMG odeljenje je dodalo još neki taster kao što je na primer onaj za kontrolu rada izduvnog sistema, kao i za modove režima vožnje na samom volanu.
Dostupni su Slippery (mod za kišu ili sneg) Comfort, Sport, Sport+, Individual i RACE mod.
Poput ostalih najnovijih modela Mercedesa i A 45 je nakrcan najsavremenijim tehnologijama.
Opremljen je sa dva 12-inčna LCD displeja od kojih je jedan ispred vozača i služi kao instrument tabla. Možete odabrati tri izgleda – Classic, Sport i Supersport, a na samim kontrolama na volanu, preko dva minijaturna tastera osetljiva na dodir, možete menjati opcije prikaza – od potrošnje do podataka o g-silama, itd.
Dok na centralnom displeju imate dijapazon opcija za od audio kontrola, navigacije do podataka sa telemetrije. MBUX infotainment sistem u S modelu je opremljen i sa AMG TRACK PACE telemetrijom!
Sa njom ne samo da pratite napredak u vožnji koji možete posle da analizirate na vašem telefonu ili tabletu, nego sa njim možete da merite ubrzanja, pravite vašu stazu sa sektorima vremena, merite najbrži krug na track day-u ili nekoj drugoj zatvorenoj stazi za saobraćaj.
A kakav je zapravo A 45 S na stazi. Odgovor smo potražili na Harami, pisti dugačkoj 3.850 metara, sa 13 krivina od kojih je nekoliko u prevojima.
I baš na tim mestima se već u prvim krugovima osetila ta čvrstina šasije koja je u odnosu na prethodni model ojačana na kritičnim mestima tako da smanjuje efekat uvijanja, što daje sigurnost naročito u brzim krivinama kojih ovde ima nekoliko.
Važnu ulogu igra i varijabilna servo asistencija koja pruža dovoljno povratnih informacija vozaču, ali i unapređeno oslanjanje.
Konfiguracija je ista kao i ranije – napred je MacPherson, nazad četvorostruka veza, s tim da su mnoge komponente revidirane.
Naravno, oslanjanje je AMG RIDE CONTROL, sa elektronskom kontrolom rada amortizera, ovisno o izboru režima rada – Comfort, Spoirt i Sport Plus.
Na sve to, sistem AMG TORQUE CONTROL savršeno raspoređuje snagu zadnjim točkovma tako što daje više trakcije onom točku koji je snažnije priljubljen uz asfalt. I tako nešto je zaista potrebno jednom ovako malom automobilu sa tako enormnom snagom.
A za snagu je zaslužan novi AMG-ov četvorocilindarski turbo motor sa oznakom M 139 koji oslobađa 421 KS i 500 Nm.
Kreiran sa šampionskim iskustvom AMG odeljenja, na njega su prenete neke od najmodernijih tehnologija kao što je nanoslide obloga na unutrašnjim zidovima cilindara, koja smanjuje trenje klipova a samim tim i opasnost od pregrevanja.
Interesantan je i podatak da je novi M 139 sada rotiran za 180 stepeni. To je učinjeno kako bi se omogućilo dizajnerima da naprave aerodinamičniji prednji deo, što pomaže da ovaj mali supersportski hečbek dostigne respektabilnu maksimalnu brzinu od 270 km/h.
Ništa manje impresivno nije ni ubrzanje – u Race modu sa uključenom Launch Control funkcijom, koja se aktivira istovremenim pritiskom na pedale kočnice i gasa, A 45 AMG katapultira do „stotke“ za 3,9 sekundi.
Osim krute šasije i neverovatne snage A 45 S je dobio i novi automatski menjač sa osam stepeni prenosa. U manuelnom modu neverovatno brzo reaguje na svako stiskanje metalnih papučica na volanu, ne šalta po sopstevnom nahođenju i dozvoljava da ostanete u visokim obrtajima koliko želite.
To je veoma korisno naročito kad hoćete da se „dovučete“ do krivine u određenom stepenu prenosa, mada se to sa menjačem od osam „brzina“ retko dešava.
Naravno, cela priča koliko je ovaj automobil suveren na stazi pala bi u vodu da kočnice nkisu na visini zadatka. NI diskovi promera 330 mm pozadi i 350 mm napred u „običnoj verziji“ nisu za potcenjivanje, dok su u „S“ verziji veći za 10 mm i desetak krugova agresivnije vožnje pokazali su se jako dobrim.
Ni u jednom trenutku se nije osetila promena na pedali kočnice što potvrđuje da je ovo kompletan automobil.
Posle dvadesetak pređenih krugova u novom A 45 S i CLA 45 S mogu samo da kažem da Mercedes-AMG po svemu što je prikazao naprosto oduševljava.
Čini mi se da su nekako AMG modeli oduvek bili super pojava, ali na stazi su bili „tanji“ od onoga što sam očekivao. Kao da im je falio onaj „final touch“, a sada kod ovih AMG kompaktni modeli definitivno prepoznajem i tu kariku koja je nedostajala.
Sve to stavlja ga u svetlo trenutno najboljeg „super hotheča“ sa pogonom na sve točkove. On u sebi objedinjuje performanse vredne svakog strahopoštovanja, upotrebljivost jednog kompakta u svakodnevnoj vožnji, kao i komfor, luksuz i najsavremenije tehnologije svojstvene proizvodima sa znakom „trokrake zvezde“.
Detalje o specifikacijama, cenu i finalnu ocenu nakon testa pogledajte na sajtu TopSpeed
(Luka Kulundžić/TopSpeed)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
komsija iz CG
Pffff...ovo je Megane RS !!!Uzmete Golf R ili Audi RS3.
Podelite komentar