Vozili smo novi Renault Twingo, savršeni auto za gradsku vožnju
Renault je uvek voleo izazove i da se oproba u nečem novom... Pre više od dve decenije ušao je u projekat malog gradskog automobila, još u vreme kada ta klasa, barem zvanično, nije ni postojala. I napravio je Twingo. Neobičan automobil za neobične ljude. I tada, ali i sada još uvek diskutabilnog dizajna, ali mali i okretan. Konačno, od te 1992. Renault Twingo je prihvaćen i može se reći da je uspeo.
Sa novom, trećom generacijom, a sada i sa njenom restilizacijom, trebalo je otići korak dalje. Više nije dovoljno da automobil bude mali i urban, jer konkurencija je postala mnogo brojnija. Danas tržištu treba ponuditi mnogo više, a opet zadržati onu prepoznatljivost i vrline koje su kupci cenili...
Novi Renault Twingo je zato i dalje morao da ostane „mali“, ali opet da bude dovoljno veliki. Sa ukupnom dužinom od 3,61 m je za 100 mm kraći od svog prethodnika. Takođe, za 90 mm je kraći od FIAT Pande, a za 70 mm od Hyundai i10, mada svakako da nije najkraći automobil te vrste. A upravo to mu je znatno olakšalo manevarske sposobnosti i obezbedilo krug okretanja od samo 8,6 m. To znači da može da se „provlači“ kroz gužvu i da se parkira na „džepnim“ parking mestima, što ga čini kao stvorenim za gradsku vožnju.
Enterijer Twinga jeste prostran, pogotovo imajući u vidu spoljne dimenzije, no ne treba očekivati čuda.
Ključ uspeha ovde je u modularnosti, plus što francuski proizvođač ovoga puta dodatno omogućava da iskažete i svoju kreativnost kroz dodatnu personalizaciju.
Tako, sa pet vrata i potpuno preklopivim suvozačevim sedištem, novi Twingo nudi utovarnu dužinu od 2,31 m, što je rekord u odnosu na prethodnike. Točkovi su postavljeni gotovo u same „uglove“ vozila kako bi se dobilo što više prostora, a svakako i stabilnost.
Potom, položaj motora koji je pozadi ima uticaja na zapreminu prtljažnika od 188 litara, ali ne treba zaboraviti da je ovo, ipak, mali gradski automobil, te očekivati čuda.
Pogotovo ne i rezervni točak, jer za njega i nema mesta. Međutim, čini nam se da inženjeri kao da nisu do kraja iskoristili sve mogućnosti u prednjem delu vozila.
Tamo sada već duže vreme, tj. od kada je uvedena ova treća generacija, nema motora pa bi se moglo smestiti ponešto?!
Unutrašnjost je ostala jednako neobična kao i spoljašnjost...
Naravno, lagano izmenjena, sa većom mogućnošću personalizacije, a i oprema je bogatija, tako da su se sada i kod Twinga našli neki sistemi iz modela viših klasa.
Izmene je najlakše zapaziti na centralnoj konzoli, mada nova je i modernija ručica menjača, kao i „kaseta“ za lične stvari, pa multifunkcionalni upravljač, komande tempomata, kao i automatska klima.
Tu je i EASY CONNECT sistem... Zapravo, restilizovani Renault Twingo je opremljen sa dva multimedijalna sistema, R & Go i EASY LINK.
Dostupno je i povezivanje sa Apple i Android pametnim telefonima. Oni omogućavaju da koristite najpopularnije servise kao što su Vaze ili Google Maps za navigaciju i Spotifi za Apple Music za muziku.
Sedišta su, takođe, modernizovana i napravljena od kombinacije kože i štofa, u nekoj, da kažemo, polu-sportskom fazonu. Ako se osvrnemo na udobnost istih, za gradsku vožnju to je sasvim dobro.
Mesta za vozača i suvozača svakako da ima, ali putnici pozadi neće imati neku zavidan komfor.
To pomalo zbunjuje, jer Twingo je porastao u enterijeru za 22 cm u odnosu na prethodnu generaciju?! A zapravo „caka“ je u tome, što je za 10 cm spolja kraći od njega i onda ta specifična linija krova, u kombinaciji sa ovim izmenjenim dimenzijama dovodi do toga da mesta za glave putnika pozadi ima relativno malo.
U vožnji, moderni malolitražni turbo benzinac obezbeđuje ravnotežu između dobrog doživljaja dinamike i potrošnje goriva.
Ovaj motor sa oznakom TCe 95, može se kombinovati i sa automatskim menjačem Efficient Dual Clutch (EDC).
Iz zapremine 0,9 litara dobijeno je 95 KS, ali uprkos solidnoj snazi i maloj masi (oko 1.000 kg), od ovog automobila ne treba očekivati da bude „sportista“.
Ubrzanje do 100 km/h traje više od 13 sekundi, što i nije rezultat za pohvalu. Ipak, svakako da postoji prednost sa samim položajem motora, gde buku ostavlja iza sebe...
Lakoća upravljanja itekako je prisutna u svakom trenutku, što je dobro u gradskim uslovima vožnje, ali auto-putu i pri većim brzinama, to kod manje iskusnih vozača neće izazvati spokoj. Jednostavno, danak malom međuosovinskom rastojanju i okretnosti je negde morao biti „plaćen“.
To ne znači da je Twingo nestabilan, jer tvrdoća oslanjanja je dobro odmerena i neprijatno naginjanje u krivinama je svedeno na minimum. Čak i neravnine na putu podnosi sasvim dobro.
Na kraju, Renault definitivno i sa restilizovanim modelom Twingo nastoji da isprati one trendove i bude drugačiji... I u tome je uspeo.
Postigao je, tačnije zadržao neobičan, a prepoznatljiv stil, dodao dosta opreme i savremenih bezbednosnih sistema, te obezbedio sasvim dobru voznu dinamiku i okretnost u gradskoj vožnji.
Međutim, od ovog automobila ne treba očekivati previše kada se nađe na „otvorenom“ putu. On je jednostavno, gradski šarmer...
Automobil kod kojeg ćete moći da kombinujete i boje karoserije, uključujući i one nove - Mango žuta i Kvarc bela, unutrašnje i spoljašnje, dodajete nalepnice i menjate naplatke itd. Možete napraviti skoro stotinak verzija, od diskretnog do ultraupadljivog.
Samo je pitanje - ko šta voli?
Detalje o specifikacijama, cenu i finalnu ocenu nakon testa pogledajte na sajtu TopSpeed
(telegraf.rs/TopSpeed)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.