Vozili smo VW Passat Variant 2.0 TDI i jasno nam je zašto je najuspešniji automobil srednje klase
Blago izmenjen izgled spolja zadržao je „pasata“ u ustaljenim okvirima, dok je unutrašnjost u nešto u većoj meri doterana, a najviše novina doneli su novi sistemi i asistencije koji obezbeđuju sigurniju i lakšu vožnju pre svega na auto-putu gde ovaj karavan sa dizel motorom od 240 KS kao od šale guta kilometre
Starosedelac i jedan od stubova marke Volkswagen, model Passat, dobio je modernizovanu verziju u svojoj osmoj generaciji. Restilizacija ili kako u Volfsburgu vole da kažu „ažuriranje“, u velikoj meri je podmladila najuspešniji svetski automobil srednje klase, iza koga stoji tradicija i iskustvo, ali pre svega poverenje kupaca koji su doveli do 30 miliona prodatih primeraka od sada već davne 1973.
Tipičan predstavnik klasične, nemačke škole kao i do sada dostupan je u dve verzije - kao limuzina sa četvora i karavan sa petora vrata, koji je čak i popularniji kod kupaca u Evropi.
Zbog toga i ne čudi što su nam domaćini za prvi susret sa novim Passatom u okolini Frankfurta pripremili isključivo „varijant“ odnosno karavan verzije.
Nikada ovaj model nije plenio nekim atraktivnim, ekstrovertnim dizajnom. Uvek je igrao na drugu kartu, na jednostavan i pomalo konzervativan izgled, solidan kvalitet i pouzdanost te prostranu unutrašnjost sa ogromnim prtljažnikom. Dakle, reč je o proizvodu koji mahom predstavlja izbor za flotne ekupce, ali i one sredovečne porodične ljude. S tim u vezi, nije ni bilo za očekivati da će sada doći do nekih radiklanih dizajnerskih izmena, pogotovo što je u pitanju restilizacija. Ipak, ona je Passatu podarila potpuno nove LED svetlosne grupe kako napred tako i pozadi. Primetne su i suptilne izmene na maski hladnjaka, a blago su reprojektovani i odbojnici.
Daleko više promena zatičemo u unutrašnjosti. Ističu se nove obloge i tkanine, redizajnirane unutrašnje stranice vrata, nova instrumentizacija i multifunkcionalni upravljač. Dodat je i moderan Passat logotip u panelu umesto analognog sata, a ispod je središnja konzola koja ima veliki, otvoreni pretinac za odlaganje i mesto za Wi-Fi punjenje mobilnih telefona. Ekrani digitalnog kokpita i infotejnment sistema spajaju se noću sa osvetljenim tasterima na upravljaču i pozadinskim osvetljenjem (do 30 boja) da bi se stvorila dobro osvetljena, estetska i funkcionalna celina za pružanje informacija.
Kada je reč o motorima, pogonska gama počinje od 1,6 TDI dizela od 120 KS, a tu je i nekoliko 2.0 TDI verzija. Potpuno novi 2.0 TDI Evo od 150 KS, iznad je snažnija jedinica od 190 KS, dok je na vrhu 2.0 TDI od 240 KS. Od benzinaca su pripremljeni takođe turbo motori – 1.5 TSI Evo od 150 KS, 2.0 TSI od 190 KS i 2.0 TSI od 272 KS.
Kao i pre, dostupna je i plag-in hibridna verzija Passat GTE koja je unapređena tako da kombinaciji benzinskog 1.5 TSI motora od 156 KS i elektromotora snage 115 KS raspolaže sa 218 KS i sposobna je da prevali oko 70 km u električnom režimu.
Na raspolaganju za test bilo je nekoliko verzija, a naš izbor pao je na primerak u novoj plavoj boji, sa „R-lajn“ paketom opreme. Njega je pokretao najdominantniji dizel u gami – 2.0 TDI od 240 KS, sa automatskim DSG menjačem i „4moušn“ pogonom na sve točkove.
Itinerer je predviđao dve rute ka Geizenhajmu... Mi smo izabrali kraći, od 130 kilometrara, ali atraktivniji, jer je predviđao i prelazak na drugu obalu Rajne trajektom. Već u prvom delu puta, krstareći mrežom auto-puteva Passat pokazuje svoju najjaču stranu - u njemu se kilometri gotovo ne osećaju. Putuje se komforno i prijatno.
Položaj za upravljačem je savršen, usklađenost snažnog dizel motora i DSG menjača besprekorna, a zvučna izolacija odlična. U to smo se uverili na delu „autobana“ gde nema ograničenja, a Passat sa dvolitarskim dizelom od 240 konjskih snaga i 500 Nm obrtnog momenta, pri brzini od 185 kilometara na sat vozi na umerenih 2.900 obrtaja u minutu. Ako se tome doda i da potrošnja goriva ostaje ispod 7,8 litara, jasno je zbog čega ovaj model mnogima, a naročito onima koji prevaljuju veliki broj kilometara, predstavlja prvi pik pri izboru prevoznog sredstva.
No, da je suveren na auto-putu znali smo odranije. Ono sa čim se nismo dosad susretali u Passat jeste tzv. Travel Assist - inovativna IQ.DRIVE tehnologija. Ovo je prvi VW osposobljen za parcijalnu pomoć u širokom rasponu brzine - od 0 do 210 km/h kod modela sa automatskim menjačem i od 30 do 210 km/h sa manuelnim menjačem.
O čemu se radi?
U složeni sistem su inkorporirane funkcije kao što su adaptivni tempomat, održavanje kolovozne trake sa asistencijom upravljanja, te prepoznavanje saobraćajnih znakova sa ograničenjem brzine. Ceo sistem funkcioniše na način da ukoliko ste tempomat podesili na primer na 130 kilometara na sat, kada naiđete na znak koji ukazuje na nižu maksimalnu brzinu, recimo 100 km/h, vozilo samo usporava i prilagođava brzinu kretanja treutnom ograničenju. Naravno, isto tako samo i ubrzava do zadate brzine tamo kada propisi dozvoljavaju.
Pri tome, sve vreme su aktivni i sistemi održavanja vozila u traci kao i upozorenja za mrtav ugao. Kod novog Passata senzor upozorenja za „mrtav ugao“ je pojačan na 10 metara iza vozila, a skraćen je i vremenski interval kada sistem prepoznaje da vozač ne drži upravljač u rukama te brže počinje sa zvučnim upozorenjima, periodičnim kočenjima da bi na kraju sam preuzeo upravljanje vozilom, uključio signalizaciju i izveo bezbedno isključenje iz saobraćaja. Sistem koji je predstavljen u „arteonu“ ali tada nije zaživeo, učinio je da baš Passat postane prvi VW sa interakcijom ovolikog broja bezbednosnih sistema.Izlazak sa autoputa na regionalne puteve pokazuje izuzetnu agilnost u krivinama.
Tu do izražaja dolazi i novi sistem koji uz pomoć navigacionog sistema prepoznaje oštrije krivine i kada izostane reakcija vozača sam koriguje brzinu i bezbednu putanju. Kada govorimo o novim tehnologijama, treba istaći i to da je Passat tek drugi model, prvi nakon „tuarega“ koji može biti opremljen novim IQ.LIGHT - LED interaktivnim prednjim svetlima.
Na osnovu svega, utisak je da je Volkswagen sa inoviranim Passatom prikazao svu silu jednog velikog giganta, zadavši težak udarac konkurenciji. Sve promene su bile više nego dovoljne još više izbledi granica između običnih i premijum brendova. Naravno da će se sve to odraziti i na cenu koja u ovom trenutku za naše tržište još uvek nije formirana jer se dolazak prvih primeraka u Srbiju očekuje u Septembru.
Detalje o specifikacijama, cenu i finalnu ocenu nakon testa pogledajte na sajtu TopSpeed
(Zoran Živkov/TopSpeed)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
dragce
Jako loš auto
Podelite komentar
Tacke
Sranje od auta
Podelite komentar
Sibin
Naj uspesniji auto srednje klase???? Ima mnogo boljih auta od pasata a skoro svi su udobniji!!!!
Podelite komentar