TEST KIA Sportage: Niža cena, više opreme i savršen izbor za sve koji traže kvalitetan SUV

 ≫ 
  • 6

Već duže vreme vlada takva tržišna klima da ukoliko nemate bogatu ponudu SUV modela, jednostavno nemate šta da tražite među masovnim proizvođačima.

Drugim rečima, ako ne polažete pravo na amblem Ferarija, Bugatija ili slične ekskluzivne marke, osuđeni ste na propast bez konkurentne ponude krosovera odnosno sportskih terenaca koji će popuniti dobar deo portfolija. U kompaniji KIA to savršeno dobro znaju i na vreme su anticipirali preferencije kupaca.

Kia Sportage Foto: Aleksandar Savin TopSpeed

Da je zaista tako, ukazuje minuli staž modela Sportage. Dok većina rivala, sa izuzetkom „Japanaca“ kao što su Honda CR-V i Toyota RAV4, egzistira u svojim drugim generacijama, Sportage je uveliko prisutan u četvrtoj generaciji, a nedavno je predstavljena i restilizovana verzija popularnog kompaktnog SUV-a. Odlikuju je blago osveženi spoljašnji izgled, moderniji kokpit sa naprednijim infotejment sistemom, nove sigurnosne asistencije i „čistiji“ motori.

Estetske promene na karoseriji su prilično minorne tako da im nećemo posvećivati posebnu pažnju. Diskretno je izmenjen prednji odbojnik, nova su LED dnevna svetla, isto važi za svetla za maglu i njihova kućišta, dok su pozadi izmešteni pokazivači pravca. Enterijer je takođe suptilno „dorađen“ – primećujemo nešto mekše materijale i novi upravljač koji je zaravnjen u donjem delu.

Kia Sportage Foto: Aleksandar Savin TopSpeed

No, ono što zavređuje posebnu pohvalu jeste unutrašnji prostor. Ima ga napretek, kako napred, tako i pozadi gde se komotno mogu smestiti i putnici višeg stasa. Funkcionalnosti se, takođe, nema šta prigovoriti, dizajneri su osmislili dovoljno mesta za odlaganje svega onoga što je potrebno da bude na dohvat ruke kada se, recimo, krene na duže putovanje.

Kia Sportage Foto: Aleksandar Savin TopSpeed

Konzola ispod središnjeg naslona za ruke je zatvorena i dovoljno duboka, ispred su dva ležišta za manje flaše, dok u vratima mogu stati i veće boce. Pakovanje bez mnogo glavobolje omogućava i solidan prtljažnik zapremine blizu 500 litara.

Kia Sportage Foto: Aleksandar Savin TopSpeed

Ipak, kod modernizovanog Sportage najviše pažnje nam je privukao novi motor. Testirani primerak stigao je sa 1,6-litarskim CRDi dizel motorom koji odmenjuje stari 1,7-litarski. Dostupan je u dva nivoa snage – od 115 KS i 136 KS, a mi smo za test odabrali snažniju verziju u kombinaciji sa sedmostepenim DCT automatskim menjačem sa duplim kvačilom i AWD pogonom na sva četiri točka.

Kia Sportage Foto: Aleksandar Savin TopSpeed

Prvo što se da primetiti za upravljačem novog Sportage 1.6 CRDi 7DCT AWD jeste odlična saradnja između motora i menjača, kao i uzorna zvučna izolacija. Motor je sam po sebi tih i kultivisan, a putnici u dobroj meri pošteđeni ostalih nepoželjnih zvukova, onih što dolaze iz donjeg postroja ili opstrujavanja vazduha pri višim brzinama.

Kia Sportage Foto: Aleksandar Savin TopSpeed

Iako ovaj Sportage može da pojuri do 180 km/h, ne svrstava se u neke sprintere. Sa 320 njutnmetara maksimalnog obrtnog momenta poseduje dobru elastičnost, pa su i međuubrzanja sasvim korektna. Međutim, ubrzanje iz mesta do 100 km/h za celih 12 sekundi ne oduševljava. Pored normalnog režima, motor se može „prestrojiti“ u Sport režim, dok ručica automatskog menjača dozvoljava ručno prebacivanje stepena pomeranjem napred – nazad. Polugice za „šaltanje“ bez skidanja ruku sa upravljača nema.

Kia Sportage Foto: Aleksandar Savin TopSpeed

Što se tiče vožnje, upravljanje je na nivou proseka klase, dok oslanjanje sasvim korektno odrađuje svoj deo posla. Naginjanje karoserije nije previše naglašeno, a nešto tvrđe trimovanje oseti se samo pri prelascima preko većih neravnina. Na to utiču i veliki točkovi od 19 inča, ali ne toliko da bi se ozbiljnije kompromitovala udobnost u vožnji.

AWD pogon je kalibrisan tako da veći deo vremena angažuje prednje točkove, dok se deo snage na zadnje šalje kada se za to ukaže potreba, prilikom snažnijih ubrzavanja ili kada dođe do proklizavanja prednjih. Kada zatreba više trakcije, što se najčešće dešava pri silasku sa asfalta, posebno tamo gde je podloga rastresita i klizava, možete aktivirati blokadu centralnog diferencijala kako bi se snaga ravnomerno prenosila na sva obe osovine.

Kia Sportage Foto: Aleksandar Savin TopSpeed

Kako se sve više kupaca opredeljuje za pogon na prednje točkove, a za 4x4 oni koji zaista imaju potrebu za automobilom koji često boravi van asfalta, u Kiji su se potrudili da ponude što bolju prohodnost. To se vidi i po tome što je Sportage 1.6 CRDi AWD opremljen kontrolom spuštanja na nizbrdici, sistemom koji kočenjem motorom sam održava malu brzinu kada je aktiviran, a na vozaču je samo da upravlja i nema potrebu da dira nožne komande.

Kia Sportage Foto: Aleksandar Savin TopSpeed

I upravo mogućnost uparivanja novog motora i AWD pogona bez uslovljavanja izborom najvišeg paketa opreme donosi „bonus“ poene restilizovanom Sportage. Naime, ranije su kupci bili osuđeni na najviši paket opreme u takvoj konfiguraciji i to je dizalo cenu na 30 i kusur hiljada evra. Sada je Sportage sa dizel motorom, automatskim menjačem i AWD pogonom dostupan po osetno nižoj ceni – od 25.290 evra. Ko želi ovako opremljen automobil sa bogatim EX Fresh paketom, prvim do najvišeg GT Line, treba da izbroji 27.590 evra.

Sa spiska opreme se izdvajaju aluminijumski točkvi od 19 inča, izbor režima vožnje, Tom Tom satelitska navigacija sa ekranom od 7 inča osetljvim na dodir, grejanje prednjih i zadnjih sedišta, LED dnevna svetla, kao i spektar sigurnosnih asistencija kao što su upozorenje pri našuptanju saobraćajne trake, automatska kontrola dugih svetala, upozorenje na umor vozača, prepoznavanje saobraćajnih znakova. Sve to je dostupno od pomenutog EX Fresh paketa, a jedino čudi što nije obuhvaćen i sistem izbegavanja sudara sa prepoznavanjem pešaka koji je dostupan tek od najvišeg paketa opreme.

Kia Sportage Foto: Aleksandar Savin TopSpeed

U svakom slučaju, sa novom kombinatorikom motora, pogona i paketa opreme KIA Sportage ima sve predispozicije da privuče veliki broj neopredeljenih kupaca, onih koji nisu posebno naklonjeni određenom brendu i nemaju izrazitog favorita za kupovinu.

Detalje o specifikacijama, cenu i finalnu ocenu nakon testa pogledajte na sajtu TopSpeed

(Uroš Dedić/TopSpeed)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dule

    8. avgust 2019 | 15:51

    Lupate ko Maxim po diviziji. Vozio sam ovo auto 3 godine bez i jedne greske. Samo redovni servisi. Vrlo.brzo cu se vratiti u isti model.

  • Komsija

    7. avgust 2019 | 22:58

    Koliko dugu istoriju imaju kia i hjundai? Klliko iskustva iza sebe? To je nista u poredjenju sa tojotom, hondom, firdom ili mercedesom. Presupi su kada se sve uzme u obzir i zatoni jako brxu gube vrednost

  • OVERRATED

    7. avgust 2019 | 19:42

    ako je vozio kao manijak po rupama

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA