
Strpljenje se isplati: Kupci koji odlože kupovinu polovnog automobila za leto mogu znatno da uštede
Istraživanje koje je sprovela kompanija za podatke o automobilima carVertical pokazalo je da aktivnost kupaca na tržištu polovnih automobila varira tokom godine. Najmanje automobila je provereno na carVertical platformi u junu, što čini 7,6% svih izveštaja o istorijama automobila koje su korisnici kompanije preuzeli tokom godine. Sledeći je bio decembar sa 7,8%, dok je udeo maja činio 8%.
„Smanjena aktivnost kupaca u maju i junu može se pripisati sezonskim trendovima na tržištu automobila. Posle zimskog perioda, potražnja za automobilima obično se povećava jer kupci razmišljaju o zameni svojih vozila. Ipak, s dolaskom leta, tržište ponovo usporava budući da mnogi kupci prednost daju putovanjima i boravku u prirodi u odnosu na kupovinu automobila“, kaže Matas Buzelis, stručnjak za tržište automobila u kompaniji carVertical.
Tokom letnje sezone, mnogi prodavci nude popuste na starije modele automobila kako bi napravili mesta za novitete koji stižu. Ovo je odlična prilika za kupce da zamene svoja vozila, jer mogu da kupe noviji automobil po atraktivnoj ceni.
Najpopularniji meseci za kupovinu automobila su oktobar (9,3% svih provera vozila na carVertical), novembar (8,8%) i septembar (8,7%). Pred dolazak zime, mnogi kupci se odlučuju za kupovinu automobila, pa je jesen izuzetno prometna na tržištu polovnjaka. Zbog povećane potražnje u tom periodu, cene automobila rastu, tako da kupci moraju biti spremni da plate više ukoliko planiraju kupovinu na jesen.
Čekanje pravog trenutka može da uštedi novac
Kraj godine je povoljno vreme za zamenu automobila. Kako bi ostvarili planiranu prodaju i oslobodili se zaliha starijih modela pre Nove godine, auto-saloni često nude popuste ili druge pogodnosti.
„Ljudi uglavnom ne žele da kupuju automobile pred same praznike. Pošto prodaja vozila traje duže u ovom periodu, kupci su u prednosti i mogu da izdejstvuju povoljniju cenu“, kaže Buzelis.
Krajem finansijske godine, mnoge kompanije odlučuju da obnove vozni park, pa se tada na tržištu pojavljuje veći broj korišćenih službenih automobila.
Kada zima prođe, tržište automobila se budi i vozači počinju da razmišljaju o kupovini novog vozila. Sa porastom interesovanja kupaca, prodavci sve manje žele da spuštaju cenu.
Iako zimski i letnji meseci mogu nuditi dobre prilike da se pronađe automobil po atraktivnoj ceni, stručnjaci savetuju da se ne žuri sa kupovinom.
„Kupovina polovnog automobila uvek nosi određene rizike, pa je važno ostati racionalan, istražiti istoriju automobila, obaviti temeljnu probnu vožnju i odvesti ga na pregled u ovlašćeni servis pre donošenja odluke“, savetuje Buzelis.
(Telegraf.rs)
Video: Ugledala je "zver" na zidu: Da je "radila papuča" mogla je da završi u zatvoru i do 12 dana!
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.