Crna lista! Ovih 5 automobila izbegavajte: Kvare se često, a za popravke će vas odrati!

E. T.
E. T.    ≫   
Čitanje: oko 3 min.
  • 3

Jeftine, a kamoli skupe popravke automobilia su noćna mora vlasnika vozila. Mehaničari i poznavaoci zato preporučuju da izbegavata modele koji su češće po servisima nego na ulici.. Pet automobila koje stručnjaci nazivaju "najgorima" – skupi kvarovi, komplikovane popravke i mnogo glavobolje

Društvene mreže su postale pravo mesto za automobilske ispovesti, posebno kada je reč o lošim iskustvima vlasnika i mehaničara. Dok su mnogi klipovi puni subjektivnih utisaka, jedan se posebno izdvojio – jer se ne oslanja na mišljenja, već na konkretne podatke iz radionice.

Sherwood Cooke Jr, mehaničar iz renomiranog servisa Royalty Auto Service u Džordžiji, podelio je na TikToku listu pet automobila koji, prema njegovom iskustvu i servisnim evidencijama, vozače najviše koštajukada dođe do kvara.

Prosečni računi se kreću između 920 i 1.380 evra, a u ozbiljnijim slučajevima – i daleko više. Evo koje je modele uvrstio u svoju neslavnu listu:

5. Volkswagen: Naizgled pouzdani, ali često propuštaju ulje

Volkswagen se našao na petom mestu, i to ne bez razloga. Najčešće tegobe uključuju curenje ulja i probleme s elektronikom, posebno kod modela sa TSI motorima i turbopunjačima. Model Taos se posebno istakao po učestalosti kvarova – od sitnih propuštanja pa do ozbiljnih mehaničkih otkaza.

Popravke u Hrvatskoj često koštaju između 800 i 1.300 evra, u zavisnosti od modela.

Auspuh, katalizator, automehaničar, popravka automobila, majstor Foto: Shutterstock

4. BMW: Luksuz koji se (skupo) plaća

Za sve one koji vole dinamiku vožnje i prepoznatljiv nemački inženjering, BMW je često prvi izbor. Međutim, kako pokazuje praksa, visoke performanse prate i visoki troškovi. Problemi sa curenjem ulja nisu retkost, a popravke često premašuju 1.500 evra – dok zamena menjača, popravljanje vešanja ili rešavanje elektronskih grešaka može da se popne i do 3.000 evra.

3. Ram kamioneti: Američki gigant sa ogromnim troškovima

Iako retki na hrvatskim putevima, oni koji se odluče na uvoz Ram kamioneta (modeli 1.500 i 3.500) često se suoče sa izazovima – kako logističkim, tako i finansijskim. Nedostatak rezervnih delova i servisa dovodi do toga da se kvarovi saniraju po cenama koje dostižu od 5.000 do čak 15.000 evra. I sve to uz čekanja i dodatne komplikacije oko uvoza komponenti.

Kola automobil, motor, hladnjak,  podignuta hauba, kvar, popravka, vrućina Foto-ilustracija: Shutterstock

2. Land Rover: Simbol luksuza, ali i servisne noćne more

„Ne znam ni odakle da počnem“, rekao je Cooke kada je došao do Land Rovera. Ova britanska marka, iako sinonim za luksuz i prestiž, poznata je među mehaničarima po složenim kvarovima i skupim delovima. Modeli kao što su Discovery i Range Rover neretko zahtevaju intervencije koje se kreću od 1.500 do 5.000 evra, dok ozbiljniji kvarovi – poput problema sa vazdušnim vešanjem – mogu premašiti i 10.000 evra.

1. Jaguar: Najskuplji među skupima

Na vrhu ove ne baš laskave liste nalazi se Jaguar. Kao sestrinska marka Land Rovera, deli mnoge tehničke karakteristike – i iste probleme. Najčešće se kvare motori, elektronika i sistemi za podmazivanje, a prosečna cena jednog ozbiljnijeg servisa kreće se od 1.500 do 4.000 evra. Kada strada ECU, menjač ili motor, cena zna da pređe i 10.000 evra.

Mnogi vlasnici, nakon više skupih intervencija, odlučuju da se oproste od ovih vozila i okrenu pouzdanijim brendovima – kao što su Subaru, Mazda ili Toyota, koji su poznati po dugotrajnosti i razumnim troškovima održavanja.

Ako vam je luksuz važniji od praktičnosti, ovi automobili su možda za vas. Međutim, ako ne želite da vam svaka poseta servisu donese stres – i udarac po džepu – možda bi trebalo da preskočite ove marke.

(Telegraf.rs / Blic)

Video: Ovo je Fiat Panda koji se proizvodi u Kragujevcu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • NS

    12. april 2025 | 12:25

    Toyota je najbolja, pogotovo RAV4. Vozio sam model iz 2014 dizel 2.0. Trosio je 6l po gradu, presao sam 300000km, nista osim ulja filtera, diskova plocica, brisaca... I prodao sam ga u savrsenom stanju...

  • Map

    12. april 2025 | 11:22

    Ta lista na ovim prostorima ne vazi jer nasi automobili i americki su nebo i zemlja

  • vlasnik

    12. april 2025 | 15:31

    Landrover LR 2 2008 godina 235 000 milja nikada nista nije popravljano osim promjene ulja, filtera, kocnica i guma. I dalje vozi bez problema.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA