
Crna lista! Ovih 5 automobila izbegavajte: Kvare se često, a za popravke će vas odrati!
Jeftine, a kamoli skupe popravke automobilia su noćna mora vlasnika vozila. Mehaničari i poznavaoci zato preporučuju da izbegavata modele koji su češće po servisima nego na ulici.. Pet automobila koje stručnjaci nazivaju "najgorima" – skupi kvarovi, komplikovane popravke i mnogo glavobolje
Društvene mreže su postale pravo mesto za automobilske ispovesti, posebno kada je reč o lošim iskustvima vlasnika i mehaničara. Dok su mnogi klipovi puni subjektivnih utisaka, jedan se posebno izdvojio – jer se ne oslanja na mišljenja, već na konkretne podatke iz radionice.
Sherwood Cooke Jr, mehaničar iz renomiranog servisa Royalty Auto Service u Džordžiji, podelio je na TikToku listu pet automobila koji, prema njegovom iskustvu i servisnim evidencijama, vozače najviše koštajukada dođe do kvara.
Prosečni računi se kreću između 920 i 1.380 evra, a u ozbiljnijim slučajevima – i daleko više. Evo koje je modele uvrstio u svoju neslavnu listu:
5. Volkswagen: Naizgled pouzdani, ali često propuštaju ulje
Volkswagen se našao na petom mestu, i to ne bez razloga. Najčešće tegobe uključuju curenje ulja i probleme s elektronikom, posebno kod modela sa TSI motorima i turbopunjačima. Model Taos se posebno istakao po učestalosti kvarova – od sitnih propuštanja pa do ozbiljnih mehaničkih otkaza.
Popravke u Hrvatskoj često koštaju između 800 i 1.300 evra, u zavisnosti od modela.

4. BMW: Luksuz koji se (skupo) plaća
Za sve one koji vole dinamiku vožnje i prepoznatljiv nemački inženjering, BMW je često prvi izbor. Međutim, kako pokazuje praksa, visoke performanse prate i visoki troškovi. Problemi sa curenjem ulja nisu retkost, a popravke često premašuju 1.500 evra – dok zamena menjača, popravljanje vešanja ili rešavanje elektronskih grešaka može da se popne i do 3.000 evra.
3. Ram kamioneti: Američki gigant sa ogromnim troškovima
Iako retki na hrvatskim putevima, oni koji se odluče na uvoz Ram kamioneta (modeli 1.500 i 3.500) često se suoče sa izazovima – kako logističkim, tako i finansijskim. Nedostatak rezervnih delova i servisa dovodi do toga da se kvarovi saniraju po cenama koje dostižu od 5.000 do čak 15.000 evra. I sve to uz čekanja i dodatne komplikacije oko uvoza komponenti.

2. Land Rover: Simbol luksuza, ali i servisne noćne more
„Ne znam ni odakle da počnem“, rekao je Cooke kada je došao do Land Rovera. Ova britanska marka, iako sinonim za luksuz i prestiž, poznata je među mehaničarima po složenim kvarovima i skupim delovima. Modeli kao što su Discovery i Range Rover neretko zahtevaju intervencije koje se kreću od 1.500 do 5.000 evra, dok ozbiljniji kvarovi – poput problema sa vazdušnim vešanjem – mogu premašiti i 10.000 evra.
1. Jaguar: Najskuplji među skupima
Na vrhu ove ne baš laskave liste nalazi se Jaguar. Kao sestrinska marka Land Rovera, deli mnoge tehničke karakteristike – i iste probleme. Najčešće se kvare motori, elektronika i sistemi za podmazivanje, a prosečna cena jednog ozbiljnijeg servisa kreće se od 1.500 do 4.000 evra. Kada strada ECU, menjač ili motor, cena zna da pređe i 10.000 evra.
Mnogi vlasnici, nakon više skupih intervencija, odlučuju da se oproste od ovih vozila i okrenu pouzdanijim brendovima – kao što su Subaru, Mazda ili Toyota, koji su poznati po dugotrajnosti i razumnim troškovima održavanja.
Ako vam je luksuz važniji od praktičnosti, ovi automobili su možda za vas. Međutim, ako ne želite da vam svaka poseta servisu donese stres – i udarac po džepu – možda bi trebalo da preskočite ove marke.
(Telegraf.rs / Blic)
Video: Ovo je Fiat Panda koji se proizvodi u Kragujevcu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
NS
Toyota je najbolja, pogotovo RAV4. Vozio sam model iz 2014 dizel 2.0. Trosio je 6l po gradu, presao sam 300000km, nista osim ulja filtera, diskova plocica, brisaca... I prodao sam ga u savrsenom stanju...
Podelite komentar
Map
Ta lista na ovim prostorima ne vazi jer nasi automobili i americki su nebo i zemlja
Podelite komentar
vlasnik
Landrover LR 2 2008 godina 235 000 milja nikada nista nije popravljano osim promjene ulja, filtera, kocnica i guma. I dalje vozi bez problema.
Podelite komentar