Teška greška vozača na uzbrdicama: Nesvesno upropašćavate kvačilo, evo kako se pravilno kreće sa kosine

E. T.
E. T.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 1

Držanje automobila na uzbrdici, s delimično otpuštenim kvačila i kretanje napred iz rikverca, pre nego se automobil potpuno zaustavi... Svi ovi "manveri" vozača nepotrebno habaju lamelu i opterećuju mehanizam prenosa snage

Kvačilo je potrošni deo i zbog toga se na njega ne daje garancija (kao ni na delove kočnica). Dobrom vozaču kvačilo može da traje celog veka automobila, a u ekstremnom slučaju se može istrošiti i uništiti samo u jednom manevru, odnosno vožnji. Zbog toga se po trajnosti kvačila procenjuje i kvalitet vozača. Loši vozači često prave dve greške koje skraćuju vek kvačila, takođe i celog mehanizma prenosa:

1. Kvačilo nije kočnica

Kretanje napred iz rikverca, pre nego se vozilo potpuno zaustavilo. Ovo je česta greška pri manevrisanju, koji mnogi rade po navici, jer im je tako lakše. Tada se nepotrebno povećava opterećenje i habanje lamele, sinhronih prstenova, homokinetičkih zglobova, jer se automobil ne zaustavlja kočnicom nego snagom u suprotnom hodu (trenjem lamele). Time se deseterostruko povećava trošenje kvačila, koje se nužno događa pri svakom kretanju, a istovremeno i menjača i homokinetičkih zglobova. Zbog toga se kvačilo nakon određenog roka istroši i menja.

Ispravan postupak: kad pri manevrisanju iz zadnjeg hoda treba krenuti napred, kočnicom treba potpuno zaustaviti automobil, prebaciti menjač iz položaja R u prvi stepen i krenuti napred.

2. Zadržavanje automobila na uzbrdici menjačem u prvom stepenu i lagano otpuštenim kvačilom

Ovaj pogrešan i štetan postupak mnogi rade kad automobil nakratko zaustave na blažoj uzbrdici, bilo na semaforu ili zbog zaustavljanja vozila ispred. Tada mnogi zadržavaju automobil laganim otpuštanjem pedale kvačila, dok je motor u prvom stepenu. Time se, dok je automobil zaustavljen, lamela nepotrebno troši.

Ispravan postupak: Ako se kraće na uzbrdici, pritisnite nožnu kočnicu, držite kvačilo do kraja pritisnuto i ostavite menjač u prvom stepenu. Ako je duže zaustavljanje na uzbrdici, aktivirajte parkirnu kočnicu, prebacite ručicu menjača u ler i pustite kvačilo.

(Telegraf.rs / Autoportal)

Video: Važna informacija za roditelje: Promene oko male mature

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Predrag Popović

    9. april 2025 | 17:42

    Kretanje naprijed iz rikverca ? Kako to moze biti?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA