Mali benzinski motori: Dobri su, ali i oni imaju svoja ograničenja, pogotovo ako ih koristite za ovo

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Mali benzinski trocilindrični motori sa direktnim ubrizgavanjem goriva poslednjih godina postali su izuzetno popularni među proizvođačima automobila. Ovi motori na papiru predstavljaju odlično rešenje – iz svega 1,0 litar zapremine mogu da razviju i do 130 konjskih snaga, uz relativno umerenu potrošnju goriva.

Međutim, kao i svaka tehnologija, i ovi kompaktni agregati imaju svoja ograničenja koja vlasnici moraju da imaju na umu. Prema stručnjacima, ipak, zapremina ovih motora predstavlja njihov najveći ograničavajući faktor.

Automobili sa malim benzinskim motorima nisu predviđeni za vuču tereta - ovo je ključna informacija koju vlasnici treba da znaju. Iako se kuka za vuču može ugraditi na takve automobile, ona je namenjena samo za izuzetno male terete i to prvenstveno na ravnom terenu.

Nažalost, u praksi se često dešava da vlasnici na svoje automobile sa malim motorima kače kamp prikolice i kreću na duža putovanja. Posebno opasne mogu biti vožnje uzbrdicom, gde se motor dodatno opterećuje.

Kada mali motor dobije preveliki zadatak

Nije retka situacija da se veliki i težak automobil (preko tonu i po) opremi trocilindričnim motorom, a zatim mu se doda još i prikolica. Motor koji je već na granici svojih mogućnosti za pokretanje samog automobila, dodatnim opterećenjem prikolice često se gura preko granice izdržljivosti.

U takvim situacijama, vozač može da oseti da motor razvija dovoljno snage, ali ono što ne vidi je da ta snaga dolazi po cenu rada na samoj granici izdržljivosti materijala u motoru. Najčešća posledica su oštećenja klipnog mehanizma, što često vodi ka skupim popravkama.

Prema stručnjacima, prednosti malih benzinskih motora dolaze do izražaja kod vozila koja se koriste pretežno u gradskim uslovima i kod vozača koji godišnje prelaze relativno mali broj kilometara. U tim okolnostima, niža potrošnja goriva i povoljnija poreska politika čine ih atraktivnim izborom.

Međutim, treba imati na umu da mehanički popravci kod ovih malih motora često nisu predviđeni u fabričkim specifikacijama. To znači da se kod mehaničkih kvarova na klipnom mehanizmu neretko mora zameniti ceo motor, slično kao kod kućnih aparata.

Kako pravilno koristiti mali benzinski motor

Uz informacije dobijene od stručnjaka, možemo dodati nekoliko korisnih saveta: ne preopterećujte male motore i ne izlažite ih naporu pre nego što postignu radnu temperaturu. Budite posebno oprezni sa dodatnim opterećenjem, a naročito izbegavajte korišćenje prikolica kad god je to moguće.

Mali benzinski motori imaju svoje mesto na tržištu i predstavljaju dobro rešenje za određene uslove vožnje, ali važno je poštovati njihova ograničenja. Nisu namenjeni za vuču teških tereta, posebno na dužim relacijama i usponima. Poštovanjem ovih ograničenja, produžićete životni vek motora i izbeći potencijalno skupe popravke.

(Telegraf.rs/Revija HAK)

Video: Izjava Željka Obradovića pred meč Partizan - Alba

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA