Mnogi prave ove greške pri korišćenju električne parking kočnice, a stručnjak objašnjava kako treba

M. R.
M. R.    
Čitanje: oko 1 min.

Sve više novih automobila, umesto klasične ručne ima električnu parkirnu kočnicu. To je praktičnije, ali za razliku od klasične, treba preciznije poštovati pravila aktiviranja parkirnog kočenja. Reč je o statičkom kočenju te pre njegovog aktiviranja treba potpuno zaustaviti automobil.

Naime, preranim aktiviranjem nastaje dinamičko opterećenja u mehanizmu električne kočnice, što smanjuje pouzdanost i vek sistema. Problem je veći što je brzina aktiviranja veća.

Takođe, treba paziti na to da se tek tada aktivira kočenje mehanizmom prenosa snage – ubacivanjem ručice ručnog menjača u prvi strpen, odnosno ručice automatskog menjača u P. Zbog toga treba poštovati sledeću proceduru:

Pri parkiranju treba potpuno zaustaviti automobil i držati nogu na papučici kočnice. Dok je noga na papučici kočnice rukom i dugmetom treba aktivirati električnu parkirnu kočnicu.

Tada treba ručicu ručnog menjača ubaciti u prvi stepen, odnosno ručicu automatskog menjača u P.

(Telegraf.rs / Autoportal)

Video: Kordon traktora postavljen oko Pionirskog parka

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • NSL

    16. mart 2025 | 09:24

    Zanima me da li je dobroi bezbedno po automobil da na tehničkom pregledu aktiviraju parkirnu kočnicu dok se točkovi okreću u valjcima?