
Mnogi prave ove greške pri korišćenju električne parking kočnice, a stručnjak objašnjava kako treba
Sve više novih automobila, umesto klasične ručne ima električnu parkirnu kočnicu. To je praktičnije, ali za razliku od klasične, treba preciznije poštovati pravila aktiviranja parkirnog kočenja. Reč je o statičkom kočenju te pre njegovog aktiviranja treba potpuno zaustaviti automobil.
Naime, preranim aktiviranjem nastaje dinamičko opterećenja u mehanizmu električne kočnice, što smanjuje pouzdanost i vek sistema. Problem je veći što je brzina aktiviranja veća.
Takođe, treba paziti na to da se tek tada aktivira kočenje mehanizmom prenosa snage – ubacivanjem ručice ručnog menjača u prvi strpen, odnosno ručice automatskog menjača u P. Zbog toga treba poštovati sledeću proceduru:
Pri parkiranju treba potpuno zaustaviti automobil i držati nogu na papučici kočnice. Dok je noga na papučici kočnice rukom i dugmetom treba aktivirati električnu parkirnu kočnicu.
Tada treba ručicu ručnog menjača ubaciti u prvi stepen, odnosno ručicu automatskog menjača u P.
(Telegraf.rs / Autoportal)
Video: Kordon traktora postavljen oko Pionirskog parka
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
NSL
Zanima me da li je dobroi bezbedno po automobil da na tehničkom pregledu aktiviraju parkirnu kočnicu dok se točkovi okreću u valjcima?
Podelite komentar