
Ako je vaš dizel prešao 100.000 km odmah očistite DPF filter: Rizikujete ogromnu štetu na motoru
Dizel automobili, novi i posebno polovni, i dalje su najisplativija opcija za mnoge, a za pravilan rad motoraDPF filteri su veoma važni.
Za prečišćavanje izduvnih gasova i uklanjanje čestica čađi iz dizel motora koriste se sledeći uređaji:
DOC – katalizatori dizel oksidacije
DPF – Diesel Particulate Filter, takođe poznat kao FAP (Fran. filtre a particules, engleski: Filter Antipollution)
SCR – Selektivna katalitička redukcija
Kroz hemijske reakcije i fizičke procese, ovi uređaji mogu, pod pravim uslovima, praktično u potpunosti da uklone štetne izduvne gasove i čvrste čestice.
DOC je prvi uređaj u sistemu. To je protočni keramički filter sa saćem, koji sadrži plemenite metale (katalizatore) za pokretanje oksidacije štetnih ugljovodonika, ugljen monoksida i sagorevanja nesagorelog goriva i ulja.
DPF je drugi uređaj u sistemu, koji zaustavlja preostalu čađ koju DOC nije mogao da ukloni (oksidira). Čađ ostaje u njoj sve dok se ne regeneriše – pasivno ili aktivno.
Pasivna regeneracija se dešava pri normalnoj radnoj temperaturi motora i DPF sagoreva čestice na 275 do 360⁰C.
Aktivna regeneracija se dešava kada senzori otkriju prekomerno nakupljanje čestica i povećani protivpritisak unutar DPF-a. Zatim se dodatna količina goriva ubrizgava u motor da bi se postigla temperatura viša od 600⁰C da bi se sagorela nakupljena čađ.
Nakon što su čestice čađi u DPF-u sagorele, povećani protivpritisak se smanjuje na normalu, ali pepeo ostaje dok se ne ukloni! Ali, sa svakim aktivnim ciklusom regeneracije, akumulacija pepela se povećava, što dovodi do pregrevanja DPF-a, povećava potrošnju goriva, a povećani protivpritisak uništava turbopunjač.

Istovremeno, nesagorelo gorivo se akumulira u ulju, što smanjuje njegov viskozitet i povećava nivo. Ovo pogoršava podmazivanje i ubrzava habanje motora. Što duže pepeo ostaje u DPF-u, veća je verovatnoća da će se stvrdnuti i blokirati protok izduvnih gasova, izazivajući štetan povratni pritisak.
Kvar filtera se utvrđuje praćenjem ciklusa regeneracije i merenjem povratnog pritiska pomoću dijagnostičke opreme. SCR, poslednji uređaj u sistemu, koristi aditive kako bi doprineo daljem razgradnji štetnih gasova i čestica.
Katalizator selektivne redukcije (SRC) obično postaje začepljen kristalizovanim naslagama iz procesa sagorevanja, zbog nedostatka aditiva (AdBlue) u rezervoaru ili kvara uređaja za doziranje.
Najčešći uzroci kvarova u DOC, DPF i SCR uređajima:
– vožnja na kratkim udaljenostima neprikladnim za stvaranje visokih temperatura neophodnih za pasivnu i aktivnu regeneraciju
– kvar sistema za recirkulaciju izduvnih gasova, EGR ventila
– kvar turbopunjača
– curenje ulja
– neispravnost injektora goriva (common rail)
– kvar merača protoka vazduha
– habanje motora
Faze procesa profesionalnog čišćenja DPF, FAP i SRC uređaja
– vizuelni pregled saća keramičkog filtera endoskopom
– ispitivanje povratnog pritiska (mbar) i protoka (m3/h) pre čišćenja
– čišćenje hemijskim sredstvima i kontrolisanim hidrauličnim vodenim čekićima
– sušenje toplim vazduhom (65⁰C)
– merenje povratnog pritiska (mbar) i protoka (m3/h) nakon čišćenja
Prednosti profesionalnog procesa čišćenja DPF, FAP i SRC uređaja
– košta do 90% niži u odnosu na cenu novog sklopa
– dokumentovani sertifikat pre i posle čišćenja
– parametri povratnog pritiska i protoka u skladu sa fabričkim specifikacijama
– bez sečenja, zavarivanja i gubitka OE garancije proizvođača
– 100% ekološki prihvatljiv proces
(Telegraf.rs / Autoportal)
Video: Preživeti AI revoluciju: Mark Brigs ekskluzivno za Telegraf.rs o budućnosti novinarstva
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nikodzak987
Skines dpf i to je to.. moj je euro 4 pa ni bez dpfa ne dize garez za sobom pa nemam grizu savesti.
Podelite komentar