Zaboravite sve što su vas učili u auto školi: Ovo je jedini pravilan način držanja volana
Ako ste učili da vozite pre desetak godina, verovatno su vas učili da držite volan u poziciji "10 i 2". Međutim, moderna vozila i njihovi bezbednosni sistemi zahtevaju drugačiji pristup, a pogrešan položaj ruku na volanu može da dovede do ozbiljnih povreda u slučaju nesreće.
Tradicionalni način držanja volana u poziciji "10 i 2" može biti izuzetno opasan kada se aktiviraju vazdušni jastuci, upozoravaju stručnjaci.
Silvija Moris, zadužena za edukaciju u australijskom autoklubu RACV, objašnjava da ovakav položaj ruku značajno povećava rizik od povreda šaka, ruku i lica prilikom aktiviranja vazdušnih jastuka u sudaru.
Kako pravilno držati volan?
Umesto visoke pozicije "10 i 2", eksperti sada preporučuju držanje volana u položaju "9 i 3", što je ne samo bezbednije, već i ergonomski prirodnije za vozača. Ovaj položaj omogućava bolju kontrolu nad vozilom, lakši pristup pokazivačima pravca i brisačima, a ujedno smanjuje rizik od povreda u slučaju aktiviranja vazdušnih jastuka.
Moderna tehnologija menja pravila vožnje
Zanimljivo je da je stara preporuka za položaj ruku imala smisla u vreme kada automobili nisu imali servo upravljač. Nekada je za okretanje volana bila potrebna značajno veća sila, pa je položaj "10 i 2" omogućavao bolju polugu i lakše manevrisanje. Današnji automobili, opremljeni servo upravljačem i naprednim sistemima asistencije, zahtevaju mnogo manje fizičkog napora za upravljanje.
Dodatno, moderni volani često su opremljeni različitim komandama i touch kontrolama koje su dizajnirane upravo za korišćenje u položaju "9 i 3". Ovo dodatno potvrđuje da je promena položaja ruku na volanu prirodna evolucija u skladu sa razvojem automobilske tehnologije.
"Najvažnije je pronaći stabilnu poziciju sa obe ruke na volanu koja omogućava punu kontrolu nad vozilom i brzo reagovanje u kritičnim situacijama", naglašava Morisova.
(Telegraf.rs)
Video: "Hteo sam da otvorim sezonu sa 3:37, publika je bila divna": Bibić posle Belgrade Indoor Meetinga
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
534
Nema šanse da se iko povredi jer niko ne drži ruke na volanu tako nakon što položi.
Podelite komentar
JO
Volan držim ili na 12 ili na 8, levom rukom.
Podelite komentar
Куч Калимеро
Ако се активира јастук онда нема везе под којим сте правилом држали волан. Јастук се активира када сте већ нај.б.. и имали удес.
Podelite komentar