Zaboravite sve što su vas učili u auto školi: Ovo je jedini pravilan način držanja volana

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 1 min.
  • 3

Ako ste učili da vozite pre desetak godina, verovatno su vas učili da držite volan u poziciji "10 i 2". Međutim, moderna vozila i njihovi bezbednosni sistemi zahtevaju drugačiji pristup, a pogrešan položaj ruku na volanu može da dovede do ozbiljnih povreda u slučaju nesreće.

Tradicionalni način držanja volana u poziciji "10 i 2" može biti izuzetno opasan kada se aktiviraju vazdušni jastuci, upozoravaju stručnjaci.

Silvija Moris, zadužena za edukaciju u australijskom autoklubu RACV, objašnjava da ovakav položaj ruku značajno povećava rizik od povreda šaka, ruku i lica prilikom aktiviranja vazdušnih jastuka u sudaru.

Ruke na volanu, volan Foto: Shutterstock.com

Kako pravilno držati volan?

Umesto visoke pozicije "10 i 2", eksperti sada preporučuju držanje volana u položaju "9 i 3", što je ne samo bezbednije, već i ergonomski prirodnije za vozača. Ovaj položaj omogućava bolju kontrolu nad vozilom, lakši pristup pokazivačima pravca i brisačima, a ujedno smanjuje rizik od povreda u slučaju aktiviranja vazdušnih jastuka.

Ruke na volanu, volan Foto: Shutterstock.com

Moderna tehnologija menja pravila vožnje

Zanimljivo je da je stara preporuka za položaj ruku imala smisla u vreme kada automobili nisu imali servo upravljač. Nekada je za okretanje volana bila potrebna značajno veća sila, pa je položaj "10 i 2" omogućavao bolju polugu i lakše manevrisanje. Današnji automobili, opremljeni servo upravljačem i naprednim sistemima asistencije, zahtevaju mnogo manje fizičkog napora za upravljanje.

Dodatno, moderni volani često su opremljeni različitim komandama i touch kontrolama koje su dizajnirane upravo za korišćenje u položaju "9 i 3". Ovo dodatno potvrđuje da je promena položaja ruku na volanu prirodna evolucija u skladu sa razvojem automobilske tehnologije.

"Najvažnije je pronaći stabilnu poziciju sa obe ruke na volanu koja omogućava punu kontrolu nad vozilom i brzo reagovanje u kritičnim situacijama", naglašava Morisova.

(Telegraf.rs)

Video: "Hteo sam da otvorim sezonu sa 3:37, publika je bila divna": Bibić posle Belgrade Indoor Meetinga

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • 534

    30. januar 2025 | 13:05

    Nema šanse da se iko povredi jer niko ne drži ruke na volanu tako nakon što položi.

  • JO

    30. januar 2025 | 13:07

    Volan držim ili na 12 ili na 8, levom rukom.

  • Куч Калимеро

    30. januar 2025 | 16:27

    Ако се активира јастук онда нема везе под којим сте правилом држали волан. Јастук се активира када сте већ нај.б.. и имали удес.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA