Da li motor treba grejati na leru po mrazu?! Ekspert konačno objasnio za Telegraf: "Da vidim te stručnjake"
≫
Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?
Gox
I posle sto se zapusavaju dpf i katalizatori? Dovoljno je do 1 min pa lagano voziti !
Podelite komentar
Nikodzak987
Motor se zagreva zimi zbog stvrdnutog ulja a ne zbog "mesavine". Kad je ulje hladno i gusto pumpa ne moze da napravi pritisak za podmazivanje motora.
Podelite komentar
Milan
Bravo, ovo je tačno. Ja bih pitao sve stručnjake koji kažu drugačije dali je dobro voziti podhlađen motor? Nije, pa ako nije zašto to savetuju.
Podelite komentar
Nikodzak987
@Milan
Zato sto prodaju vise rezervnih delova tako 😂
Podelite komentar
Daniel Zebeljan
I sami kazete da se motor dok je hladan najvise haba.Pa zar nije logicno da se motor posle startovanja blago optereti(sporo kretanje i br obrtaja do 2000) jer ce tada temperatura brze porasti do optimalne.Mene su tako naucili na fakultetu a zavrsio sam motore SUS.
Podelite komentar
Rekla kazala
To kažu proizvođači posle hiljada sati i miliona evra ispitivanja automobila. Koja tačno ispitivanja je vaš savetnik uradio?
Podelite komentar
Bobby
Мотор је машина чија је радна (РАДНА) температура три, четири, па некада и пет пута већа од оне у којој ради. Да би се сви легирани делови метала раширили, а на различитим температурама се шире различито, на своје мере у радној температури, мотор треба загрејати. Стара мајсторска изрека каже, боље вози 100 км прегрејан мотор, него 1 км незагрејан.
Podelite komentar
Jednoruki Krstivoje
Nema te pojma ni jedni ni drugi,e zato ja uvek kupujem auto iz Rumunije
Podelite komentar
Milan Lukic
Kamioni sa velikim motorima i velikim količinama ulja treba da se greju 1 do 2 minuta. Auta koja koriste stara, gusta ulja, napr. SAE 30-40 ili 15-40 treba da se zagreju al max.30 do 60 sekundi. Sve preko toga je totalna glupost. Novija Auta sa retkim uljima ispod SAE 10-40, napr. 0-20 ,0-30 ili 5-30 treba odmah voziti zato što se tad najpre zagreju. To sa 2000u/min. Je u redu al stajati na mesto i čekati da se motor na leru ugreje je bespotrebno, troši mnogo goriva, šteti prekomerno životnu sredinu i čak više haba motor.
Podelite komentar
Dzoni
@Milan Lukic
Slicnog sam mislienja. Brze ce se zagrejati kada se vozi pri niskim obrtajima nego stajanjem u leru
Podelite komentar
Jednoruki Krstivoje
Ma upalis isturiras dobro i vozi sta bre pa ti si njega kupio ne on tebe 🤣
Podelite komentar
Јелена
Gvožđe ima dušu, e bre matori prolupao si kao motor na Ladi novi...
Podelite komentar
Mauro
@Јелена
Naravno da ima dusu,covjek je mineralo-vegan
Podelite komentar
Maca
Ovaj sa slike mi ne uliva bas neko poverenje.deluje mi nekako cudno ,kao albert ajnstajn
Podelite komentar
Kone
@Maca
Koji, bre, ekspert za automobile...čovek završio srednju kožarsku školu, trogodišnju.
Podelite komentar
Milos
Bar jedan pametan a ne oni sto nemaju pojma a zovu se strucnjaci
Podelite komentar
Da
Tako je. Treba po 20+ minuta da se sedi u kola i leti i zimi. I tako ti prodje dobar deo zivota cekajuci da se masina zagreje.
Podelite komentar
Ivan
Golf 6 benzinac, pali na pola ključa na - 5 i odmah ide. Kakvo zagrevanje kakvi bakrači?
Podelite komentar
Rade
Mislim da je sasvim dovoljno da radi neki minut da razbije stegnuto ulje a što se tiče temperature po meni on to u hodu postize
Podelite komentar
Marko
Ja vozim diza i nikad ne radi u mestu duze od 10 sekunde taman toliko da podigne ulje evo 18. God. Nikad nikad nisam imao problema zbog toga
Podelite komentar
Sore
I onda greju,turiraju pola sata dok se ne dobije dobra koncetracija čestica koje se zalepe na pluća ko garež u odžaku i sulundaru.
Podelite komentar
E
Ceo svet je samo konacno cekao Srbina da objasni i resi dilemu i sad je svet miran
Podelite komentar
Ezra
Ako je neko ikad gledao atleticare npr.uvek pred takmicenje se zagrevaju, skakucu istezu, tj zagrevaju misice, znaci upalim auto obrisem stakla farove zadnja svetla, sednem stavim pojas i voziiii
Podelite komentar
Sasa
@Ezra
U pravu si, ali atletičari se zagrevaju jer u tom trenutku treba da izvuku maksimum. Ti kad upališ auto i zagreješ ga ne voziš odmah na 5000 obrtaja. Iz garaže odmah li ideš direktno na autoput i zgaziš 200 km/h?
Podelite komentar
Mauro
@Ezra
Bravo,normalno i atleticar se uvjek sklanja od propuha(promaje)da ne prehladi,tako i ja sklanjam automobil da nije bas izmedju zgrada da se ne razboli kao atleticar!
Podelite komentar
Ајвар и ћевапи
Па нормално брате,возим шлепер већ 24 год.И зими и љети мој камион ради на леру најмање 15 мин.аутомобил само зими упалим и да одради 10-15 мин.на леру,код дизела(и камиона и аута) ако га потераш хладног(ово важи само за зимски период) најпре ће да оде турбо пуњач он је најосетљивији на хладноћи
Podelite komentar
Bhm
@Ајвар и ћевапи
Drž se ti kamiona i ne mudruj.Ne poznajem ni jednog kamiondziju koji zna sa vozi automobil pa mi saveti jamio dzije o autimobilima ne dwluju ozbiljno i da,tih 24 godine barem mene nisu impresionirale jer nas ima i sa dosta duzim stazom na drumovima..
Podelite komentar
DRagutin
Apsolutno sam istog mišljenja. I motor ima dušu. Ali mislim da je dovoljno oko 3 min... za benzinca a za dizelaša treba i 8-9 min da se barem koliko toliko ugreje...
Podelite komentar
Mauro
@DRagutin
Naravno da ima dusu,i ide u raj!
Podelite komentar
Engine
Motor se greje u voznji, na malim obrtajima. Ovo sto prica ovaj strucnjak bi bilo isto kao kad bi se sportista zagrevao pored tople peci.
Podelite komentar
Mitar
Treba pola sata dizelu na -10 da dođe na 20 stepeni
Podelite komentar
Mauro
@Mitar
E sad,a 'prijateljica' ti zivi na 25min voznje,moras znaci pola sata,dobro kaze Mitar,zato se i tako zove!
Podelite komentar
Da
@Mitar
Dok ti zagrevas auto drugi prijatelj "popio kafu". :D
Podelite komentar
Pera
@Mitar
Sad mi nije jasno sta ako je napolju +40 u autu bude i +50 onda bi trebali hladiti motor jer onda je sve rasireno pregrejano 🤣🤣🤣
Podelite komentar
moki
Evo ja ne grejem dizel uopste i menjam vec treci auto u 5 godina😂😂😂😂
Podelite komentar
Mauro
@moki
Zato i mjenjas,moras da zagrijes motor,jer on ima dusu i pn je atleticar!
Podelite komentar