Da li znate šta je ECT senzor? Mali uređaj koji vam može zadati ozbiljnu glavobolju
Motori sa unutrašnjim sagorevanjem funkcionišu optimalno samo kada je njihova temperatura u rasponu između 80 i 100 stepeni Celzijusa. Održavanje te temperature zavisi od male, ali izuzetno važne komponente – senzora temperature rashladne tečnosti, poznatog kao ECT senzor.
ECT senzor je smešten u cevi kroz koju cirkuliše rashladna tečnost. Njegova ključna uloga je merenje temperature tečnosti koja apsorbuje toplotu iz motora i slanje preciznih informacija upravljačkoj jedinici motora (ECU). Na osnovu tih podataka ECU podešava različite parametre rada motora, poput broja obrtaja i smeše goriva, kako bi motor što pre postigao optimalnu temperaturu.
Na primer, kada se motor tek startuje i senzor registruje nisku temperaturu, ECU povećava broj obrtaja i obogaćuje smešu goriva. Nakon nekoliko minuta, kada motor dostigne radnu temperaturu, sve se vraća u normalu. U situacijama kada temperatura motora pređe dozvoljene vrednosti, ECU koristi informacije sa ECT senzora kako bi aktivirao ventilator ili smanjio snagu motora, čime se sprečava pregrevanje i oštećenje.
Šta se događa kada ECT senzor zakaže?
Kvar ovog senzora može izazvati niz problema, jer ECU prestaje da prima tačne informacije. Simptomi koji ukazuju na kvar uključuju:
- Ventilator za hlađenje motora aktivira se odmah po startovanju automobila. Oštećen senzor može slati pogrešan signal ECU-u, sugerišući da je motor pregrejan, iako to nije slučaj.
- Povećana potrošnja goriva. Ako senzor signalizira da je motor hladan, ECU obogaćuje smešu goriva, što dovodi do nepotrebno visoke potrošnje.
- Temperatura motora nekontrolisano raste. Ovo je najopasniji scenario. ECU možda neće uključiti ventilator na vreme, što može izazvati ozbiljne kvarove.
- Problemi sa paljenjem motora. Bilo da je motor hladan ili topao, pogrešna očitavanja senzora mogu zbuniti ECU i otežati startovanje.
Popravka i zamena senzora relativno su jednostavni. Cene novog ECT senzora kreću se oko 20 evra, dok trošak rada zavisi od mehaničara. Proces zamene traje najviše sat vremena, što ga čini jednim od pristupačnijih popravki u automobilu.
Iako se ECT senzor čini kao mala i neupadljiva komponenta, njegov kvar može dovesti do velikih problema i značajnih troškova. Redovna dijagnostika i pravovremena zamena oštećenih delova ključni su za nesmetan rad automobila.
(Telegraf.rs/Auto Klub)
Video: Pogledajte kako je Jokić bez gledanja nasamario hrvatskog centra!
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
bitno
Koji bre motor radi na 100 stepeni c ???????
Podelite komentar