Kupujete polovnog dizelaša? 5 stvari koje treba da znate o DPF filterima kako biste izbegli skupe probleme

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Ako planirate kupovinu polovnog dizel automobila, poznavanje DPF filtera (Diesel Particulate Filter) može vam uštedeti mnogo novca i glavobolje.

Ova komponenta je od 2009. godine obavezna za vozila koja ispunjavaju Euro 5 i 6 standarde. Iako su novi dizelaši ekološki prihvatljiviji, DPF filter može predstavljati ozbiljan problem kod polovnih vozila.

Evo pet ključnih stvari koje morate znati o DPF filterima pre nego što se odlučite za kupovinu:

1. DPF filter i njegov zadatak

DPF filter je dizajniran da zadrži čestice čađi i pepela iz izduvnih gasova. Napravljen je od keramičkog materijala u obliku saća, a njegova svrha je da smanji emisiju štetnih gasova. DPF hvata čađ iz izduvnih gasova, koja se povremeno sagoreva kako bi se filter regenerisao, čime se sprečava oslobađanje crnog dima u atmosferu. Ironično, svi ga zovemo "DPF filter", što je zapravo pogrešno, jer je to kao da kažemo "Diesel Particulate Filter filter".

2. Simptomi začepljenog DPF-a

Ako je DPF začepljen, na instrument tabli će se pojaviti lampica greške, koja obično ima narandžastu boju. Osim signalne lampice, mogu se javiti problemi poput gubitka snage motora, slabijeg ubrzanja i prelaska motora u sigurni mod. DPF može biti blokiran čađi ili pepelom, pa postoje dve vrste čišćenja – regeneracija za čađ i mehaničko čišćenje za pepeo.

3. Važnost pravilne regeneracije

Ključ za dugovečnost DPF-a je pravilna regeneracija, koja može biti pasivna ili aktivna. Pasivna regeneracija se događa spontano tokom dužih vožnji, kada se čađ sagoreva zbog visokih temperatura izduvnih gasova. Aktivna regeneracija je namerno pokrenut proces koji se odvija kada motor ne stvara dovoljno toplote za sagorevanje čađi. Ako često vozite na kratke relacije ili po gradu, filter se verovatno neće sam očistiti, pa ćete morati da obavite aktivnu regeneraciju.

dpf filter otomatic Foto: PA

4. Troškovi zamene i regeneracije

Zamena DPF-a može biti skupa, pa se mnogi vozači odlučuju za regeneraciju filtera. Cena novih DPF filtera za putnička vozila varira između nekoliko stotina i preko hiljadu evra, dok zamenski filteri nižeg kvaliteta koštaju oko 450-600 evra, uz dodatne troškove ugradnje. Hemijsko čišćenje je efikasna opcija koja košta oko 150 evra, dok dijagnostičko čišćenje motora košta oko 50 evra.

5. Uklanjanje DPF-a: Zakonski i tehnički problemi

Neki vlasnici automobila odlučuju se za uklanjanje DPF-a kako bi izbegli troškove održavanja. Međutim, ova praksa je nelegalna i može imati ozbiljne posledice, jer vozilo bez DPF-a ne zadovoljava tehničke standarde i ne može proći tehnički pregled. Planiraju se strožije kontrole kako bi se smanjila praksa uklanjanja filtera iz vozila.

Prateći ove savete, možete izbeći nepotrebne probleme i dodatne troškove, dok vam pravilno održavanje DPF filtera može produžiti životni vek automobila i osigurati ekološki prihvatljiviju vožnju.

(Telegraf.rs/Auto Klub)

Video: Uvodno izlaganje Rasima Ljajića

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA