Koliko kilometara električni automobili mogu da pređu pri brzini od 130 km/h?

 
N. M.
N. M.
 
 
Čitanje: oko 2 min.
  • 10

Domet električnih automobila je jedna od najvažnijih tema kada se govori o prelasku sa vozila sa unutrašnjim sagorevanjem na automobile na električni pogon. Vozači tradicionalnih benzinaca i dizelaša su navikli na impresivne kilometraže od 500, 600, pa čak i 1000 kilometara sa jednim punjenjem rezervoara. Međutim, domet električnih automobila i dalje predstavlja značajan izazov, jer mnogi korisnici smatraju da vozila na struju ne mogu da odgovore na njihove svakodnevne potrebe, posebno na dugim putovanjima.

Iako su fabrički podaci o dometu električnih vozila značajno unapređeni poslednjih godina, realnost na putu pokazuje drugačiju sliku. Testovi u realnim uslovima često otkrivaju koliko zapravo električni automobili mogu preći kada se voze na autoputu pri brzinama od oko 130 km/h, što je preporučena brzina na većini evropskih autoputeva.

Novinari AutoBilda su nedavno testirali nekoliko popularnih modela električnih vozila kako bi videli koliko kilometara ovi automobili zaista mogu preći pri toj brzini. Uslovi su bili gotovo idealni – temperature vazduha kretale su se između 16 i 28 stepeni.

Rezultati testa pokazuju značajne razlike među automobilima, u zavisnosti od veličine baterije, snage motora i ukupne težine vozila:

  1. Dacia Spring Extreme 65 – 141 km. Ovaj jeftiniji model namenjen gradskim uslovima nije idealan za duža putovanja, što potvrđuje domet od samo 141 kilometra.
  2. Mercedes EQT 200 – 202 km. Pri temperaturi od 22 stepena, domet ovog modela je 202 kilometra, što ga svrstava u sredinu tabele.
  3. Fiat 500 Electric – 218 km. Ovaj gradski automobil, sa 118 konjskih snaga, omogućava relativno skromnih 218 kilometara na autoputu.
  4. Mercedes EQB 300 4Matic – 280 km. Luksuzni EQB nudi veći komfor, ali njegov domet je 280 kilometara, što i dalje ne zadovoljava potrebe dužih putovanja.
  5. Opel Astra Electric – 289 km. Sa 156 konjskih snaga, Opel Astra pruža solidan domet od 289 kilometara.
  6. MG4 Electric – 300 km. Još jedan model sa kineskog tržišta, MG4, može preći tačno 300 kilometara pre nego što mora na punjenje.
  7. BMW i4 M50 – 329 km. Snažan BMW sa 544 konjske snage dostiže domet od 329 kilometara, a ubrzava do 100 km/h za samo 3,8 sekundi.
  8. Kia EV6 AWD – 331 km. Sa pogonom na sva četiri točka i 325 konjskih snaga, Kia EV6 može preći 331 kilometar pre nego što mora na punjenje.
  9. Tesla Model 3 Performance Facelift – 367 km. Tesla nastavlja da dominira tržištem sa dometom od 367 kilometara i impresivnim performansama, uključujući ubrzanje do 100 km/h za samo 3,1 sekundu.
  10. Audi Q8 55 e-Tron quattro – 433 km. Audi Q8 se izdvaja kao lider po pitanju dometa, sa čak 433 kilometra na jednom punjenju, što ga čini jednim od najpraktičnijih izbora za duga putovanja.

Ovi rezultati pokazuju da domet električnih automobila na autoputu može značajno varirati u zavisnosti od modela i proizvođača. Najveći izazov za korisnike ostaje balansiranje između performansi i dometa, jer vozila sa jačim motorima često troše više energije, ali pružaju bolje karakteristike.

(Telegraf.rs)

Video: Ovo je oaza u kojoj je Bora živeo sa ženom u Ljubljani

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • panic

    5. septembar 2024 | 16:16

    sve sami krševi normalan čovek to ne uzima

  • Slavisa

    5. septembar 2024 | 19:49

    Ne, Tesla ne moze da predje tu razdaljinu jer trosi bateriju na sve ostalo u automobilu, cak je trosi i kada je parkiran. Znaci, svi vremenski uslovi uticu na bateriju, od grejaca, brisaca do A/C... Ko predje pola onog sto Tesla reklamira moze se smatrati srecnim da je imao idealne uslove voznje.

  • Om

    6. septembar 2024 | 10:42

    Mnogo preskupa kola a problema koliko hoces...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA