Nije kao zimi, ali nije ni malo: Koliko pada domet električnih automobila na vrućini?
Domet električnih automobila može značajno pasti na visokim temperaturama, što često prolazi nezapaženo u poređenju sa zimskim uslovima. Za optimalan rad, baterijama električnih automobila odgovara spoljašnja temperatura između 15 i 25 stepeni Celzijusa. Kada temperatura prelazi ovaj raspon, energija se troši ne samo na vožnju, već i na održavanje baterije u optimalnom temperaturnom opsegu, što direktno utiče na domet.
Prema istraživanju koje je sproveo Recurrent, u kojem je analizirano oko 7500 električnih vozila, otkriveno je da visoke temperature mogu smanjiti domet automobila čak do trećine. Njihova analiza pokazuje da domet počinje da opada već na temperaturi od 27°C, gde gubitak iznosi oko 2,8%. Kako temperatura raste, gubitak postaje značajniji—na 32°C domet opada za 5%, dok na 35°C gubitak iznosi 15%. Na 38°C, domet može pasti za čak 31%, što znači da bi automobil koji inače prelazi 450 km sada mogao preći samo 310 km.
Toplotne pumpe, koje su prisutne u nekim vozilima, mogu smanjiti ovo opterećenje i samim tim ublažiti gubitak dometa. Ipak, značajan pad efikasnosti na visokim temperaturama ukazuje na to da toplota može biti veliki izazov za električna vozila, iako možda nije toliko izražen kao zimi.
(Telegraf.rs)
Video: Da li Grobari već imaju novog miljenika:Jednim potezom Amerikanac je "zapalio" navijače na promociji
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mica
Totalni promasaj , ja jednom iz znatizeljne unajmio za put od 600 km . Nikad se tako nisam u zivotu zeznuo , nacekao sam se momacki em ceko da se drugi napuni pa ceko ovaj moj , pa aplikacija zeza uglavnim dobra skola i to me naravno i fino kostalo . Zakljucak cele price nikad vise necu imat posla s elektricnim kolima .
Podelite komentar
Iki
Bacene pare za te automobile.
Podelite komentar