Mala brzina, visok stepen prenosa i gas do daske: Ovo su greške koje mogu skupo da koštaju vozače
Vozite automobil, manuelni menjač je u petoj ili šestoj brzini, niste brži od 60 km/h i pritisnete papučicu gasa do daske... Motor počinje da vibrira, imate osećaj kao da će se ugasiti.
Ali, brzina se polako povećava, sve dok ne dođete do većeg obrtaja kada je veći obrtni moment i auto počne normalno da ubrzava, zvuk motora koji podseća na klokotanje polako nestaje i sve deluje normalno.
Ne bi trebalo da dozvolite da vam obrtaji padnu tako nisko u određenom stepenu prenosa da pritiskanje papučice za gas izazove takvu reakciju motora, piše Revija HAK.
U ovim slučajevima motor radi mnogo teže, što znači da gubi efikasnost, više se zagreva, a sve to može rezultirati nepredvidivim promenama vremena otvaranja i zatvaranja ventila. Može doći do neravnomernog sagorevanja i eventualnog oštećenja klipova ili zida cilindra.
Dakle, ako tokom vožnje osećate kao da će se motor ugasiti, vibracije ili ako auto reaguje na dodavanje gasa slabim ubrzanjem, prebacite menjač u niži stepen prenosa.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Hugo
Na slici je automatski menjač a sa njim se to ne može dogoditi, on promeni za par sekundi sve brzine redom naviše kako treba a ako je pitanju "gas do daske" onda se to kod tih menjača zove "kick down" i postiže se maksimalno ubrzanje.
Podelite komentar
brka79
A bogami tako i više troši goriva…
Podelite komentar