Ovo je element točka na koji malo ko obraća pažnju, a od vitalnog je značaja za bezbednost

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 1

Automobili se sastoje od brojnih delova, sa najmodernijim modelima koji sadrže između 75.000 i 95.000 komponenti, zavisno od nivoa opreme. Međutim, jedini delovi koji su u kontaktu sa zemljom su gume. One su te koje održavaju vezu između automobila i asfalta.

Zajedno sa amortizerima, kočnicama i gumama, formiraju takozvani "sigurnosni trougao", koji je odgovoran za održavanje stabilnosti i kontrole tokom vožnje. Zbog toga je neophodno da se ovi elementi redovno održavaju i zamene u skladu sa preporukama proizvođača.

Posebno je važno obratiti pažnju na gume, koje, prema mišljenju stručnjaka i zavisno od tipa vožnje, imaju životni vek od 40.000 do 60.000 kilometara. Jednostavan način da se zna kada je vreme za zamenu guma jeste provera dubine šare gaznog sloja – kada je manja od 1,6 milimetara, vreme je za zamenu, piše Jutarnji.hr.

Ali šta je sa ventilima?

Većina ventila koji se koriste na gumama poznati su kao Schraderovi (američki ventil, autoventil, standardni ventil). Dobili su ime po Augustu Schraderu, izumitelju ovog ventila 1891. godine. Sastoje se od tri dela: gumenog ili metalnog kućišta, metalne cevi sa unutrašnjim navojem i matice koja sprečava ulazak prljavštine. Većina današnjih automobila koristi ovakve ventile.

Glavna funkcija ventila je održavanje konstantnog nivoa pritiska u gumi, omogućavajući lako punjenje, ali i ispustanje vazduha, bez promene njegove strukture. Pored toga, plastični poklopac sprečava ulazak prljavštine i vode, blokirajući ili kontaminirajući brtve, što može dovesti do gubitka pritiska.

Oštećeni ventil

Veoma je važno održavati ispravnost ventila na gumama, uključujući i na rezervnom točku. Kada je ventil oštećen, izlaže gumu gubitku svojstava hermetičnosti, što direktno utiče na bezbednost vožnje. Minimalno oštećenje ventila može izazvati gubitak pritiska između 0,2 i 0,7 bara nedeljno.

Kada guma izgubi pritisak, to značajno utiče na prerano trošenje šare, utičući na kočnice i suspenziju. Takođe, produžava put kočenja, za čak 20 posto više na klizavim površinama, što povećava rizik od gubitka kontrole nad vozilom i eksponencijalno povećava verovatnoću nesreće.

Zamena ventila

Prilikom zamene guma, specijalizovane radionice obično nude i opciju zamene ventila. Međutim, neki zadržavaju postojeće. Prema mišljenju stručnjaka, ventile bi trebalo proveravati najmanje jednom godišnje i menjati svake dve godine, ako su klasični gumeni, ili svake tri godine, ako su metalni sa dodatnim ojačanjem.

Zamena ventila ne predstavlja veliki trošak za korisnika, jer su oni među najjeftinijim delovima dostupnim za vozilo. Zavisno od radionice, ponude i materijala iz kojeg su izrađeni, mogu koštati između 7 i 25 eura po točku, što predstavlja isplativu investiciju u bezbednost.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Lucky

    3. februar 2024 | 12:16

    Vozac sam vec 37 godina i moram priznati da je ovaj clanak super.Ni sam o tome bas ne vodim racuna mnogo a verujte mi,kad menjam gume ni jedan ,do sada,vulkanizer mi nije preporucio da zamenim i ventile.Par puta sam sam trazio i kad to radite,pokusajte sami da kupite ventile i da budete prisutni prilikom njihove zamene. Inace verovatno cete samo platiti a ostace vam isti.Da se razumemo,nije ventil samo kepovratna klapnica vec komplet koji se lepi za felnu.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA