Da li je jeftinije voziti benzince i dizelaše ili električne automobile?
U nabavci su električni automobili uglavnom skuplji od benzinaca i dizelaša. Mada, s popustima i subvencijama ta cena može da se izjednaći ili čak prevagne u korist električnih automobila. Ali ovde su tema ukupni troškovi vlasništva električnih automobila. Da li je jeftinije voziti na struju ili s motorima s unutrašnjim sagorevanjem (benzinci, dizelaši, hibridi i plug-in hibridi)?
Mobility Guide 2023 su pokrenule firme Leaseplan i ALD Automotive te su u svom istraživanju došle do zanimljivih rezultata. Dakle, u Nemačkoj kilometar s električnim automobilom košta 43 centa, dok s motorom s unutrašnjim sagorevanjem u proseku košta 44 centa. U obzir se uzimaju nabavna cena, troškovi energije i porezi. Troškovi održavanja i popravki su takođe obično niži.
U Italiji, Španiji i Švedskoj s električnim automobilom se takođe može uštedeti oko 1 cent po kilometru. Najveću prednost električni automobili imaju u Belgiji i Austriji s po 5 centi po kilometru. U Holandiji i Velikoj Britaniji motori s unutrašnjim sagorevanjem i električni automobili su izjednačeni. Osnova je četvorogodišnje vlasništvo i 120.000 kilometara ukupne kilometraže. Troškovna prednost u Nemačkoj bi dakle bila 1200 evra, navodi Revija HAK.
Rezultati studije nisu svugde u Evropi tako pozitivni za električne automobile. U Hrvatskoj je odnos 46 centi prema 41 centu. Isto tako, u Bugarskoj (78 centi prema 55 centi), Rumuniji (43 centi prema 28 centi), Češkoj (34 centi prema 30 centi) i Mađarskoj (37 centi u odnosu na 31 cent) i dalje je jeftinije voziti motor s unutrašnjim sagorevanjem.
U svetu je slično, šaroliko je. Na primer, električni automobil u Indiji (20 centi u odnosu na 22 centa) i Japanu (18 centi u odnosu na 21 cent) ima veću isplativost. U Brazilu (48 centi prema 24 centa) i SAD-u (31 cent prema 22 centa) jeftinije je voziti automobile s motorima s unutrašnjim sagorevanjem. U Kanadi je izjednačano, 27 centi po kilometru.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Oldtajmer®
Najdalje za deset godina pokazaće se da su električni automobili jedna teška prevara.
Podelite komentar
534
Najjeftinije je voziti službeni auto.
Podelite komentar
Zoran
Pa kada rikne baterijs,kosta koliko nova kola.
Podelite komentar