Dnevna svetla na vozilima su veoma korisna, ali kriju jedan bezbednosni rizik
Evropska unija je 2011. godine donela zakon po kome sva vozila moraju da imaju dnevna svetla na prednjoj strani, odnosno svetla koja će biti stalno uključena. Kada je reč o najnovijim modelima, obično su to svetla sa LED diodama.
Međutim, osim važne uloge u bezbednosti saobraćaja (sa njima ste mnogo uočljiviji na putu), ova svetla kriju i jednu opasnost. U stvari, mnogi automobili sa uključenim dnevnim svetlima nemaju zadnje osvetljenje.
U trenucima kada je vidljivost tokom dana često smanjena, kao i u tunelima, ako ne uključite farove (oborena svetla), to može biti prilično opasno. Vozači koji se kreću iza takvog automobila će ga zbog toga često primetiti sa zakašnjenjem.
U studiji koju je sproveo Britanski kraljevski automobilski klub, čak 62 odsto vozača priznalo je da je u uslovima smanjene vidljivosti na putu (magla, kiša, sumrak...) primetilo automobile kojima su upaljena samo prednja dnevna svetla. Zadnja svetla nisu bila uključena jer mnogi automobili nemaju tu opciju u paketu sa dnevnim svetlima, piše Revija HAK.
Ako imate opciju dnevnih svetala u automobilima, proverite da li se automatski uključuju i ona pozadi. Ako zadnja svetla nisu uključena, u trenucima kada je vidljivost na putu loša, obavezno upalite oborena svetla (tada su uključena i zadnja).
Mnogi novi automobili takođe imaju opciju automatskog paljenja farova, pa samo proverite da li su uključeni (AUTO opcija). Tako ćete svoj automobil učiniti mnogo vidljivijim vozačima iza vas, posebno u vremenima kada su česte magle i kada je vidljivost smanjena, a bićete bezbedniji u saobraćaju.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Pop
Sta je tu novo.Kad je magla ili smanjena vidljivost uvek ste bili u obavezi da ukljucite kratka svetla.A po mom misljenju kad je suncano onda vam ne trebaju nijedna svetla.
Podelite komentar
Dušan
Hmmm. Nemam tu opciju za zadnja svetla. Autonatsko uključivanje oborenih, su mi na moj zahtev ugradili u servisu, jer ih auto nije imao. Tačno je da nekada u sumrak zaboravim da uključim oborena, tako da vozim bez zadnjih, no to se dešava u mom selu jer je osvetljeno. Bilo bi bolje da su napravili da se pale automatski i zadnja, ali sad nemam novca za takvu dogradnju. Što se Popvog mišljenja tiče, da kod nas nisu nužna dnevna svetla kad je sunčano, i sada ekolozi pokušavaju u svetu da "izbace" dnevna svetla, što ćemo i mi učiniti, jer "gde ide pop, tu ide i ćelavi Muja", tu se sa njim ne slažem! Dugodecenijski sam vozač, i tako sam i ja mislio pre uvođenja dnevnih svetala, ali mogu da kažem da sam grešio, i da i on greši, jer i pri najjačem suncu, vozila koja dokaze u susret su daleko uočljivija sa uključenim oborenim (dnevnim) svetlima, i lakše se odredi međusobno rastojanje, te je lakše i odrediti da li je preticanje bezbedno ili ne, kao i da li je potrebno prikočiti u slučaju, da se vozilo iz susednog smera kreće eventualno većom brzinom. Eto, ni ja nisam verovao, ali to je istina, i sada mi zasmeta ako neko nema automatsko uključivanje dnevnih svetala, a zaboravi da ih uključi! Smatram da ovo treba ostaviti, barem što se tiče zakona u Srbiji, ali poznavajući nas, biće nažalost ukinuto, ako se isključe u Evropskim zemljama! Isti slučaj kao sa idiotskim čepovima za plastične flaše, koji većinu nerviraju, i kidaju ih po cenu da poseku prste!
Podelite komentar
Gedza gegula
Najvece sranje je dnevno svetlo sjebes akomulator sijalice nikakve ne zibimo u svetsku de je stslno tmurno imali smo dobra pravila a ndki psmetnjakovici koji kupili diolome sve sjebase
Podelite komentar