Zavisno od toga šta neko smatra normalnom vožnjom uštede mogu biti ogromne, daleko više od 10%. "Trkanje" i stani-kreni može vrlo lako povećati potrošnju za 50-100% pa i više.
Ама ко овде у Србији вози да би уштедео само они који не сипају пун резервоар када је на пумпи. Вожња комфорна је управо прописана на путевима. Све што је испод прописане брине поврћава се ризик као и кад прелазиш прописану брзину. Што значи ако чеш да се тркаш на писту платиш па вози колико може машина.
Elektricni pet pisama si napisao kako bi dokazao nesto sto pod broj 1 nije istina 2 niko te nije pitao 3 nebitan si 4 dosadan ... Kad naucis da svatko radi kako je njemu bolje a ne tebi mozes se javit ! Osnovna matematika ne mozes kupit tvoje omiljeno smece od tesle ako nemas novaca . Ako ne zelis vozit smece od tesle , ako ne zelis riskirat da se zapalis u novom autu ,ako ne zelis mnogo problema s novim autom koje ovde vemo tesko mozes resit, ako ne zelis stalno cekat punjenje [ tema koja tebi nikako nije jasna a pravis se pametan covek , onaj koji ne moze punit kuci ili na poslu MORA cekat znaci 80% ljudi ] neces kupit el vozilo i sta ti tu tocno nije jasno ? Te tvoje pirice 73636636% pa onda 5535366kw pa opet tako nece nikom promenit misljenje ili stav , kao sto rekoh nebitan si i iritantan jer tvoja istina nije i istina drugim ljudima , ako uopste ima ikakve istine u tome sto pises . Bitno ti je da ne zagaduju okolinu i da ne buci al ti nije bitno da se kopa litium po drugim mestima gde ti nis i zagaduje okolina , nije ti bitno da se vecina elektricne energije dobija iz fosilnih goriva ili jos gore nuklearnom energijom , nije jer je to sve daleko od tebe. Pitanje koliko mozes bit licemjeran ? Svakako nije ti ni bitno da tekstilna industrija zagaduje vise od vozila , pa kad si toliko osvesten napravi po tom pitanju nesto ! Pokusavas na sve nacine prisilno nametnut svoj stav sto ti nikako ne polazi za rukom [ pogledaj koliko minusa skupljas ] dakle gledaj svoja posla i ne smaraj !
Apsolutno se slažem sa nisam bitan. Činjenice su važne, zato ti preporučujem da razmisliš o poseti neke osnovne škole. Za ostalo svi mi koji zapravo imamo iskustva, dali smo odgovore ovde i na ostalim mestima ali razumevanje zahteva uključen mozak. Ja manje čekam ukupno za godinu dana nego ti za koju nedelju. Kako? Potraži na Internetu. Naćićeš i moje i tuđe odgovore. Podsećam: mozak je neophodan, iako možda boli ako je zakržljao.
Još jedna stvar: skretanje teme ne pomaže. Niti ljudi treba da rade samo na jednom problemu već na svim, niti je zagađenje jedino bitno. Električna kola su jednostavno poželjnija u svakom pogledu, ekologija je "samo bonus".
Погрешно је постсвљено потање! Којим бројем обртаја мотора треба да возите дс би Вам потрошња била оптимална? Јер 80km/h можете да возите и 3. И 4. брзином, али је број обртаја у нижој брзини знатно већи па са тим и потрошња!!
То је срж проблема. Виши степен преноса, мањи број обртаја - мања потрошња.
Hmmm, angažovali profesijonalca za ovakav test. Dobro bez uvrede, da sam za ovaj test svojoj babi rekao drži mi 80 na auto putu valjda bi se i ona svrstala u profesijonalce.
Video sam čitave komentare sa ivođenjem matematičkih formula.
A stvar je prilicno jednostavna. Evo trenutno radim u VolksWagen- fabrici i gledam kakve aute ovde ljudi voze. Mislim da ne razmišljaju o potrošnji u opšte. Ja sam nekad vozio raspadnutog Golfa koji je na auto putu trošio kad ga stisneš 1.5 L. Ulja na 10 km. Na über lauf..
Sada imam novu malu Tojotu sa prosecnom potrošnom 6.5 l plina.
I to je ključno. Da se pružiš koliko ti dozvoljava novčanik, ali treba poraditi i na njemu !
Ko da mi nismo znali kada auto naj manje troši.
Bolje nam recite kako novčanik da mi bude pun, i da naj manje troši sad na ovu krizu..!
Svakom vozilu bez obzira na vrstu i pogon otpor vazduha raste sa kvadratom brzine: dva puta brže = četvorostruki otpor, tri puta brže = devetostruki, itd. Tu su i dodatna trenja/otpori. Može zvučati da je veća brzina bolja ali postoje drugi činioci kod svih pogona. Fosilni motori su toliko očajni pri manjim obrtajima da moraju imati višestepeni prenos za manje neprihvatljivo ponašanje, a i tada im je neefikasnost manja kada postoji neko opterećenje (brzina). Zbog toga sa njima uvek ima nešto što ne valja - ili presporo za motor ili prebrzo zbog otpora vazduha i pitanje je samo kada su najmanje loši. Energiju koja se uloži u ubrzanje/pokretanje "zadovoljno" usmere na potrošnju kočnica pri usporavanju, te time i dodatni izdatak svojim nesrećnim vlasnicima. Nemoj ovo, nemoj ono, ovde boli jedno, tamo drugo. Električni motore gotovo da nije briga, zapravo su "sirovo" najefikasniji pri najčešćim brzinama - gradskim (npr. oko 40 km/h). Pri njima postižu i do duplo veći domet od deklarisanog (npr Tesle deklarisana na oko 500 km dometa postižu oko 1000 km). Usporavanje vraća energiju u baterije, ne na trošenje kočnica. Isto važi i za vožnju nizbrdo. Dakle, stani-kreni daleko manje "boli" električne nego fosilce. Klima uređaji imaju svoje motore koji rade u efikasnom režimu umesto da smaraju glavni motor pa je i to bolje. Ono što bih svima koji žele da uštede energiju na autoputu preporučio, bez obzira na pogon, je da voze u koloni a ne kao da su otišli na trke. Otpor vazduha se smanjuje, praktično deli sa vozilima ispred i iza. Održavajte bezbedno rastojanje.
Dodatni brojevi za lakše poređenje... Ljudi hodaju oko 4km/h. Najbrži sprinteri trče do 40km/h, 10 puta brže i pri tome osete 10²=100 (sto) puta veći otpor vazduha. To vam se ne čini mnogo ali počnete da osećate "vetar" na koga i ne pomišljate pri 4km/h. Pri 60km/h otpor vazduha je (60÷4)²=15²=225 puta veći. Pri 80km/h (80÷4)²=20²=400 puta. Pri 100km/h (100÷4)²=25²=625×. Pri 120km/h to je 900× (sami računajte). Može biti zanimljivo i ovo: pri 100km/h je otpor vazduha 10.000 (deset hiljada) puta veći nego pri 1km/h. Pri većim brzinama ovo postaje vrlo značajan činilac. Onda pređimo na kinetičku energiju ~ ½mv² pri klasičnim brzinama. 120km/h = 33⅓m/s. Za masu uzmite, recimo, 1 tonu, 1000kg. To izađe na 16.5 MJ = 4.6 kWh = oko pola litra goriva nepovratno ode samo da se dođe do te brzine. Skoro svih 16.5MJ ode na pravljenje izdataka trošenjem kočnica kod vozila bez regenerativnog kočenja (koje električna kola imaju, vrate nazad do oko 80% te energije).
Vožnja uzbrdo zahteva "ulaganje u potencijalnu energiju", ~mgh. Podići recimo 1000 kg na, recimo vrh nekog 250m brega, zahteva 1000 kg × 9,81m/s² × 250m = oko 2,5 MJ ili 0,7 kWH, oko desetinu litra goriva. To važi za svaki breg. Pri silasku ta energija se vraća (do 80%) samo kod električnih - kod gosilaca se gubi na trošenje kočnica. Deset takvih bregova pri dužem putu 1 litar. Natovaren auto = veća masa, veći gubici i troškovi za kočnice. Kod električnih, uz valjano napumpane gume, veći teret ima daleko manji značaj jer se energija uložena u ubrzanje ili nadmorsku visinu vraća pri usporavanju ili spuštanju a kočnice se ne troše (pa nema ni dodatnih izdataka).
I da ispravim svoju grešku, propust. Kada sam energije u svojim primerima (MJ, kWh) pretvarao u litre koristitio sam realnu količinu energije u benzinu, ne setih se očajne (ne) efikasnosti fosilaca. Pomnožite svaku brojku u litrama sa 4 do 7 zavisno od vrste vožnje. Znači oko 2-3 litra ode na ubrzanje 1 tone do 120 km/h a oko pola litre na breg od 250m. Svaki put. Za veću masu više.
Još jedna ispravka. Ne znam kako ali jesam napravio grešku za 120km/h 1000kg kinetičku energiju. ½×1000kg×(33⅓m/s)² = 555.459 J = 0,154 kWh. Sa 15% efikasnosti fosilnih motora to izađe na 0,114 L benzina za svako ubrzanje od 0 do 120km/h + troškovi za kočnice. Održavanje brzine je borba sa trenjima/otporima
@Kodiaq: Pa vidiš, ima ona od Riblje Čorbe, "Kako je lepo biti glup". Izgleda kao da mnogima radi ali na sam alergičan na nju, to ne radi meni. Ni nauka ne pomaže jednokratno, mora se se kombinuje sa otvorenim očima. Čuda čini, mnoge stvari postaju jasnije.
Ljudi,najprostije,SVAKI AUTO TROŠI KOLIKO MU SIPAŠ. Čemu te priče i preračunavanja,mene put do Crne Gore i nazad u Citroenu Xsari 1,4 koštao 75 eura,plin
Beograd - Krk okruglo 6 sati 580 km. Jedna granica i 2 naplatne rampe i 1 rutinska kontrola od hrvatske policije na auto putu. Ništa našli nisu od 7 kg roštiljskog mesa, sira, kajmaka. Potrošnja 6.1 lit.
Sta ti vozis ako ti je 13god STAR auto i jos presao 500-600.000km MINIMUM!? Prijatelju, PROSECNA predjena kilometraza za auto kojem nije vracana ista a starosti oko 20god je nepunih 250k km... Zamlacujete se ovde nekim glupostima i racunanjem potrosnje. Trosice onoliko koliko ga odrzavas.
Goran
Nemoguće je da vožnja od 110 km na sat bude ekonomična. Kod mene je to uvek bilo blizu 80 na sat na 2000 obrtaja na magistralnom putu.
Podelite komentar
Jug
Ima li smisla štedeti ako ušteda iznosi samo od 7-10 posto, ne treba se opterećivati sa nebitnim stvarima. VOZITE SE SIGURNO I UDOBNO.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Jug
Zavisno od toga šta neko smatra normalnom vožnjom uštede mogu biti ogromne, daleko više od 10%. "Trkanje" i stani-kreni može vrlo lako povećati potrošnju za 50-100% pa i više.
Podelite komentar
Pop
Ама ко овде у Србији вози да би уштедео само они који не сипају пун резервоар када је на пумпи. Вожња комфорна је управо прописана на путевима. Све што је испод прописане брине поврћава се ризик као и кад прелазиш прописану брзину. Што значи ако чеш да се тркаш на писту платиш па вози колико може машина.
Podelite komentar
Roki
Elektricni pet pisama si napisao kako bi dokazao nesto sto pod broj 1 nije istina 2 niko te nije pitao 3 nebitan si 4 dosadan ... Kad naucis da svatko radi kako je njemu bolje a ne tebi mozes se javit ! Osnovna matematika ne mozes kupit tvoje omiljeno smece od tesle ako nemas novaca . Ako ne zelis vozit smece od tesle , ako ne zelis riskirat da se zapalis u novom autu ,ako ne zelis mnogo problema s novim autom koje ovde vemo tesko mozes resit, ako ne zelis stalno cekat punjenje [ tema koja tebi nikako nije jasna a pravis se pametan covek , onaj koji ne moze punit kuci ili na poslu MORA cekat znaci 80% ljudi ] neces kupit el vozilo i sta ti tu tocno nije jasno ? Te tvoje pirice 73636636% pa onda 5535366kw pa opet tako nece nikom promenit misljenje ili stav , kao sto rekoh nebitan si i iritantan jer tvoja istina nije i istina drugim ljudima , ako uopste ima ikakve istine u tome sto pises . Bitno ti je da ne zagaduju okolinu i da ne buci al ti nije bitno da se kopa litium po drugim mestima gde ti nis i zagaduje okolina , nije ti bitno da se vecina elektricne energije dobija iz fosilnih goriva ili jos gore nuklearnom energijom , nije jer je to sve daleko od tebe. Pitanje koliko mozes bit licemjeran ? Svakako nije ti ni bitno da tekstilna industrija zagaduje vise od vozila , pa kad si toliko osvesten napravi po tom pitanju nesto ! Pokusavas na sve nacine prisilno nametnut svoj stav sto ti nikako ne polazi za rukom [ pogledaj koliko minusa skupljas ] dakle gledaj svoja posla i ne smaraj !
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Apsolutno se slažem sa nisam bitan. Činjenice su važne, zato ti preporučujem da razmisliš o poseti neke osnovne škole. Za ostalo svi mi koji zapravo imamo iskustva, dali smo odgovore ovde i na ostalim mestima ali razumevanje zahteva uključen mozak. Ja manje čekam ukupno za godinu dana nego ti za koju nedelju. Kako? Potraži na Internetu. Naćićeš i moje i tuđe odgovore. Podsećam: mozak je neophodan, iako možda boli ako je zakržljao.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Još jedna stvar: skretanje teme ne pomaže. Niti ljudi treba da rade samo na jednom problemu već na svim, niti je zagađenje jedino bitno. Električna kola su jednostavno poželjnija u svakom pogledu, ekologija je "samo bonus".
Podelite komentar
Kodiaq
@Roki
Au, i ti se izgleda drogiraš?! 😭
Podelite komentar
Vau
Sve sami stručnjaci komentarišu,koji voze pun gas po gradu.
Podelite komentar
Roki
Elektro vozac patoloski lazov !
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Fizika iz osnovne škole je sasvim dovoljna, ništa više nije potrebno. Poseti neki čas, sigurno će ti pomoći u razumevanju sveta oko sebe.
Podelite komentar
Драгољуб
Погрешно је постсвљено потање! Којим бројем обртаја мотора треба да возите дс би Вам потрошња била оптимална? Јер 80km/h можете да возите и 3. И 4. брзином, али је број обртаја у нижој брзини знатно већи па са тим и потрошња!! То је срж проблема. Виши степен преноса, мањи број обртаја - мања потрошња.
Podelite komentar
Jug
@Драгољуб
U prospekti tvog automobila piše koja je vožnja najekonomičnija , pročitaj. Motor će sigurno najlepše raditi na 3000 obrtaja.
Podelite komentar
Ivan
Hmmm, angažovali profesijonalca za ovakav test. Dobro bez uvrede, da sam za ovaj test svojoj babi rekao drži mi 80 na auto putu valjda bi se i ona svrstala u profesijonalce. Video sam čitave komentare sa ivođenjem matematičkih formula. A stvar je prilicno jednostavna. Evo trenutno radim u VolksWagen- fabrici i gledam kakve aute ovde ljudi voze. Mislim da ne razmišljaju o potrošnji u opšte. Ja sam nekad vozio raspadnutog Golfa koji je na auto putu trošio kad ga stisneš 1.5 L. Ulja na 10 km. Na über lauf.. Sada imam novu malu Tojotu sa prosecnom potrošnom 6.5 l plina. I to je ključno. Da se pružiš koliko ti dozvoljava novčanik, ali treba poraditi i na njemu ! Ko da mi nismo znali kada auto naj manje troši. Bolje nam recite kako novčanik da mi bude pun, i da naj manje troši sad na ovu krizu..!
Podelite komentar
CH
Audi Q7 2013 godište.3.6 benzinac.Ne znam koliko troši na 100 km predmetnog puta.
Podelite komentar
Dragan
@CH
Ne znas ti ni kako izgleda taj Q7 iz 2013e godine...
Podelite komentar
Мрав
Најекономичнија потрошња је када АУТО НЕ ВОЗИТЕ, шта шопате?!
Podelite komentar
dario
Pa tko se vozi 100 po autoputu🤣… Pa to, dapoludiš 140 max i to je to potrošnja za dizela zavisi od auta sa 200 konjskih snaga 6,5 litara…
Podelite komentar
Elektro-vozač
Svakom vozilu bez obzira na vrstu i pogon otpor vazduha raste sa kvadratom brzine: dva puta brže = četvorostruki otpor, tri puta brže = devetostruki, itd. Tu su i dodatna trenja/otpori. Može zvučati da je veća brzina bolja ali postoje drugi činioci kod svih pogona. Fosilni motori su toliko očajni pri manjim obrtajima da moraju imati višestepeni prenos za manje neprihvatljivo ponašanje, a i tada im je neefikasnost manja kada postoji neko opterećenje (brzina). Zbog toga sa njima uvek ima nešto što ne valja - ili presporo za motor ili prebrzo zbog otpora vazduha i pitanje je samo kada su najmanje loši. Energiju koja se uloži u ubrzanje/pokretanje "zadovoljno" usmere na potrošnju kočnica pri usporavanju, te time i dodatni izdatak svojim nesrećnim vlasnicima. Nemoj ovo, nemoj ono, ovde boli jedno, tamo drugo. Električni motore gotovo da nije briga, zapravo su "sirovo" najefikasniji pri najčešćim brzinama - gradskim (npr. oko 40 km/h). Pri njima postižu i do duplo veći domet od deklarisanog (npr Tesle deklarisana na oko 500 km dometa postižu oko 1000 km). Usporavanje vraća energiju u baterije, ne na trošenje kočnica. Isto važi i za vožnju nizbrdo. Dakle, stani-kreni daleko manje "boli" električne nego fosilce. Klima uređaji imaju svoje motore koji rade u efikasnom režimu umesto da smaraju glavni motor pa je i to bolje. Ono što bih svima koji žele da uštede energiju na autoputu preporučio, bez obzira na pogon, je da voze u koloni a ne kao da su otišli na trke. Otpor vazduha se smanjuje, praktično deli sa vozilima ispred i iza. Održavajte bezbedno rastojanje.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
Dodatni brojevi za lakše poređenje... Ljudi hodaju oko 4km/h. Najbrži sprinteri trče do 40km/h, 10 puta brže i pri tome osete 10²=100 (sto) puta veći otpor vazduha. To vam se ne čini mnogo ali počnete da osećate "vetar" na koga i ne pomišljate pri 4km/h. Pri 60km/h otpor vazduha je (60÷4)²=15²=225 puta veći. Pri 80km/h (80÷4)²=20²=400 puta. Pri 100km/h (100÷4)²=25²=625×. Pri 120km/h to je 900× (sami računajte). Može biti zanimljivo i ovo: pri 100km/h je otpor vazduha 10.000 (deset hiljada) puta veći nego pri 1km/h. Pri većim brzinama ovo postaje vrlo značajan činilac. Onda pređimo na kinetičku energiju ~ ½mv² pri klasičnim brzinama. 120km/h = 33⅓m/s. Za masu uzmite, recimo, 1 tonu, 1000kg. To izađe na 16.5 MJ = 4.6 kWh = oko pola litra goriva nepovratno ode samo da se dođe do te brzine. Skoro svih 16.5MJ ode na pravljenje izdataka trošenjem kočnica kod vozila bez regenerativnog kočenja (koje električna kola imaju, vrate nazad do oko 80% te energije).
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
Vožnja uzbrdo zahteva "ulaganje u potencijalnu energiju", ~mgh. Podići recimo 1000 kg na, recimo vrh nekog 250m brega, zahteva 1000 kg × 9,81m/s² × 250m = oko 2,5 MJ ili 0,7 kWH, oko desetinu litra goriva. To važi za svaki breg. Pri silasku ta energija se vraća (do 80%) samo kod električnih - kod gosilaca se gubi na trošenje kočnica. Deset takvih bregova pri dužem putu 1 litar. Natovaren auto = veća masa, veći gubici i troškovi za kočnice. Kod električnih, uz valjano napumpane gume, veći teret ima daleko manji značaj jer se energija uložena u ubrzanje ili nadmorsku visinu vraća pri usporavanju ili spuštanju a kočnice se ne troše (pa nema ni dodatnih izdataka).
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
I da ispravim svoju grešku, propust. Kada sam energije u svojim primerima (MJ, kWh) pretvarao u litre koristitio sam realnu količinu energije u benzinu, ne setih se očajne (ne) efikasnosti fosilaca. Pomnožite svaku brojku u litrama sa 4 do 7 zavisno od vrste vožnje. Znači oko 2-3 litra ode na ubrzanje 1 tone do 120 km/h a oko pola litre na breg od 250m. Svaki put. Za veću masu više.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
Još jedna ispravka. Ne znam kako ali jesam napravio grešku za 120km/h 1000kg kinetičku energiju. ½×1000kg×(33⅓m/s)² = 555.459 J = 0,154 kWh. Sa 15% efikasnosti fosilnih motora to izađe na 0,114 L benzina za svako ubrzanje od 0 do 120km/h + troškovi za kočnice. Održavanje brzine je borba sa trenjima/otporima
Podelite komentar
Go go
@Elektro-vozač
Dizel je zakon.
Podelite komentar
Kodiaq
@Elektro-vozač
Koju drogu koristis da se ne zeznem pa uzmem istu🤣?
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Kodiaq: Pa vidiš, ima ona od Riblje Čorbe, "Kako je lepo biti glup". Izgleda kao da mnogima radi ali na sam alergičan na nju, to ne radi meni. Ni nauka ne pomaže jednokratno, mora se se kombinuje sa otvorenim očima. Čuda čini, mnoge stvari postaju jasnije.
Podelite komentar
Dejan
Ljudi,najprostije,SVAKI AUTO TROŠI KOLIKO MU SIPAŠ. Čemu te priče i preračunavanja,mene put do Crne Gore i nazad u Citroenu Xsari 1,4 koštao 75 eura,plin
Podelite komentar
Coas
@Dejan
A da si vise sipao vise bi potrosio? Pa zasto racunas koliko trosi? Pametujes nama a znas u dinar potrosnju.
Podelite komentar
Саша
Од 80-90км на сат 5 брзина.Нема боље.
Podelite komentar
Imenjače
@Саша
Misliš, šesta brzina
Podelite komentar
Kodiaq
@Саша
Imenjače, misliš sedma brzina?!
Podelite komentar
534
Beograd - Krk okruglo 6 sati 580 km. Jedna granica i 2 naplatne rampe i 1 rutinska kontrola od hrvatske policije na auto putu. Ništa našli nisu od 7 kg roštiljskog mesa, sira, kajmaka. Potrošnja 6.1 lit.
Podelite komentar
Xxyx
Ford Fiesta 2009 1.4 dizel 130km/h 5l na 100km
Podelite komentar
😄
Primetio sam da mi najmanje trosi kad je parkiran
Podelite komentar
JO
@😄
Gde parkiraš?
Podelite komentar
SRBIN
@😄
Tada je najskuplji, ne koristis ga a placas porez i osiguranje.
Podelite komentar
Merio
Pasat b6, Bg- Kg auto put...100km-4,6...110-5,1....120-5,4.….130 do 5,8-6.Auto 2009 godište. Kad je ujednačena vožnja tj. rad motora.
Podelite komentar
Rf
@Merio
Tako je, najbitnije je držati tempo. Golf 7 1.6tdi 100km/h 3.5 l/100km, 120km/h 4 l/100km
Podelite komentar
Verujes?
@Merio
Verujes bord racunaru za automobil star 13 godina i predjenih 500-600 000 km minimum ?
Podelite komentar
On
@Merio
Stilo kupe 1,4benzinac, 120km - 6,2l a zenina fiesta 1,4,dizel na 130km - 3,8l ,stari 15godina...
Podelite komentar
Majstor Gile
@Merio
To je u redu za FIAT sikvecento pogresio si model. Video Sam na tom istom auto putu zmiju sa 3 kg vune na SEBI.
Podelite komentar
Miki
@Merio
Sta ti vozis ako ti je 13god STAR auto i jos presao 500-600.000km MINIMUM!? Prijatelju, PROSECNA predjena kilometraza za auto kojem nije vracana ista a starosti oko 20god je nepunih 250k km... Zamlacujete se ovde nekim glupostima i racunanjem potrosnje. Trosice onoliko koliko ga odrzavas.
Podelite komentar