Zašto su goreli automobili na novom autoputu u Crnoj Gori: Stručnjak objašnjava kako da se i vama ne desi
Zbog izuzetno visokih temperatura povećan je rizik od pregrevanja motora automobila, ali i njegovog zapaljivanja, a automehaničari ističu da se to dešava isključivo zbog neispravnosti vozila.
Na novom auto-putu u Crnoj Gori je zabeleženo da je u prva četiri dana "prokuvalo" čak oko 40 automobila i izgorelo četiri.
Mogućih uzroka zašto motor "prokuva" ima mnogo, ali se svi tiču neispravnosti odnosno kvara nekog sistema ili uređaja na vozilu, rekao je za Tanjug menadžer beogradskog servisa Lav auto Filip Popović.
"Može da bude kvar ventilatora ili da termostati nisu otvarali, možda je problem sa regeneracijom, začepljenjen filtera čiji je zadatak da ukloni čađ koja nastaje prilikom sagorijevanja dizel goriva u motoru... Ne možemo da znamo pojedinačno šta je uzrok, ali je siguno da svako vozilo koje prokuva imalo neki vid neispravnosti", rekao je Popović.
On je kazao da su isti razlozi verovatno uzrokovali i pregrevanja i požare na automobilima na novom autoputu "Princeza Ksenija" za Crnu Goru koji su se desili nedavno.
"Tačno je, kao što su mnogi i pričali, da postoji malo veći uspon, ali uz to mora da postoji i neka dodatna neispravnost na vozilu. Neverovatno je da potpuno ispravno vozilo stane na bilo kakvom usponu koliko god da je konstantan taj uspon, tako da pretpostavke su da su sva ta vozila imala neki vid neispravnosti", smatra Popović.
Preporučuje tehnički pregled vozila pre putovanja koji obuhvata proveru trapa, stanja kočnica, zatim svega što je vezano za vizuelnu kontrolu vozila i signalizaciju, gume kao i stanje klima uređaja.
On dodaje da bi taj pregled trebalo da se zakaže bar dve nedelje pre polaska na put.
"Trebalo bi što pre da planiramo taj pregled, najmanje dve nedelje pred put ukoliko dođe do neispravnosti da bi bilo vremena da ih saniramo. Ukoliko kasno uvidimo neispravnosti, a desi se da majstor nema termina, nećemo imati ispravno vozilo za put. Sada je svakako sezona godišnjih i majstori su jako zauzeti i pregledima i intervencijama i saniranjem kvarova", naglasio je Popović.
Što se tiče guma, Popović je kazao da ne postoji mogućnost da guma pukne zbog visoke temperature osim ukoliko nije prethodno oštećena, istrošena ili stara. Dodaje da je važno kontrolisati i vazdušni pritisak u gumama.
"Ne bi trebalo da dođe do pucanja guma ukoliko su u dobrom stanju, ukoliko nisu stare i ukoliko su pritisci u gumama korektni kakvi treba da budu. Na svakom vozilu imamo tablicu sa pritiscima koje treba da korigujemo. Tablica je nedge na poklopcu rezervoara ili negde na unutrašnjoj strani vrata. Ona nam pokazuje u zavisnosti od opterećenja vozila kakve pritiske treba da koristimo", objasnio je Popović.
Takođe, savetuje vozače da pre polaska na put provere osnovnu, obaveznu opremu kao što je trougao, fluorescentni prsluk, prva pomoć i uže za vuču.
Napominje da, na kraju, treba proveriti i dokumenta, registraciju vozila i zeleni karton ako se ide kroz Severnu Makedoniju.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dragan R
Ako ima neispravnosti na ventilatoru ili termostatu u auto bi prokuvao posle par kilometara vožnje .
Podelite komentar
Probisvijet
Strucnak do strucnaka, zato smo tu dje smo. Glavno zvanje u CG strucnjak. Kad se motor pregreje svako zna posledice, jedino stručnjaci znaju da dolazi do samozapaljenja. Zapaljenje dolazi potpuno od druge situacije. Većina auta ima automatsko čišćenje filtera izduvnih gasova, koji se sam aktivirao prilikom duže vožnje preko određenog broja obrtaja što se dešava kad se vozit auto putem. Al kako su na većinu auta STRUCNJACI izvadili filtere, pogasili kompjutrski eger ventile jer ro tako treba u CG, jer neumiju da poprava pe onda fušerisu... I nije problem sa "francuzima" problem je sa STRUCNJACIMA, kad uvezeš auto on perfektno radi par godina čak dok prvi put ne dođe kod stručnjaka...
Podelite komentar
glas severa
Put je savršen,istina je da je konstantno uspon oko 6% celom deonicom ali sa većim obrtajima motora i ugašenom klimom na 39 celzijusa bez problema.Jedino niko ne piše o tome da sa isključenja sa auto puta pa do glavne magistrale treba pola sata i da ima kilometar ne završenog puta i da se ide tucanikom.
Podelite komentar