Moraće više novca da se da preskupi su električni automobili a kod nas i dalje nema toliko električnih pumpi gde bi mogao da punim auto ako ideš malo dalje.
"Problem" je samo što ih nema dovoljno starih/polovnih pa ljudi porede matori otpad sa značajno novijim električnim. Kada bi poredili po karakteristikama i starošću i, zapravo, gledali koliko ukupno novca bacaju na fosilni otpad umesto samo na prodajnu cenu priča bi bila suprotna - fosilci ne samo da su očajni već su i preskupi - sa električnim je energija u Srbiji 10 do 20 *puta* (NE "procenata") jeftinija a održavanje na koje je narod oguglao te vise ne oseća reketiranje praktično ne postoji. Prosečnog vozača upotreba i održavanje električnih košta najmanje nekoliko hiljada evra godišnje manje nego sa fosilcima. Kolekcionare stajaćeg otpada ne računam, naravno da je jeftino kupiti nešto što jedva ide i onda parkirati zauvek... Ili možda i to bacanje para? Razmislite.
Što se tiče mesta za punjenje ("pumpe" hvala Bogu nisu potrebne, daleko bilo, ne želim nikome da više zavisi od tih nepotrebnih zagađivačkih rugla) ni to nije problem. Prvo, svaka zidna utičnica je potencijalna "stanica" dovoljna za preko 95% potreba a njih i u Srbiji ima više nego pumpi. Čak i najobičnija 8A 220V utičnica više nego podmiruje dnevne potrebe. Jeste da dopuni svega 8-10 km na sat ali to radi dok vam auto nije potreban (i u svakom momentu ga lako možete otkačiti i nastaviti da vozite). Nema maltretiranja oko odlaska na pumpe i tamošnjeg reketiranja. 16A, trofazne utičnice su višestruko brže. Druge punjačke stanice su potrebne onima koji nemaju svoj parking sa utičnicom kod svog prebivališta i postavljaju se tamo gde se ljudi inače zadržavaju: poslovne zgrade, tržni centri i trgovine, ugostiteljska mesta, itd. Na svu sreću postavljanje punjačkih stanica je daleko jeftinije, brže/lakše, bezbednije i čistije od pump a energija koja više ne ide na održavanje naftnog kartela u životu sasvim dovoljna da sva kola budu električna. Ostali najjbrži punjači su potrebni ali u daleko manjoj meri nego pumpe - praktično samo na strateškim mestima za one na proputovanju. Kako bilo, infrastrukturu imamo za početak (samo u BG prebrojah nekih 14 javnih stanica) i biće je sve više - kako potražnja bude rasla biće i pametnih koji će napraviti ponudu.
Elektro vozacu ne umisljaj da neko mari za tvoje bedastoce i da imas uopce ikakav znacaj bitan si kao kamencic u cipeli ubiti samo smetas , a da svakao je svima jasno da lazes ,izmisljas i pises svoje snove i zelje ! Dobro udahni i razmisli prije nego pocnes pisat iznova svoje gluparije . Srecom vecina razmislja svojom glavom i ne mari za takve kao sta si ti !!!
PROTIV sam subvencija. Svako treba da plati svoje. To naravno uključuje i troškove za saniranje načinjene štete zagađenjem, za SVE tehnologije, od sada pa zauvek. Fosilaši bi ovo, naravno, teško podneli ma koliko bili u zabludi da nova tehnologija nije čistija od njihove, otpadne, jer žmure na to da ne samo što imaju rafinerije i ostalu vrlo prljavu infrastrukturu nego, zapravo, preko svega toga dodatno zavise i od, pazi sad, istih onih elektrana protiv kojih se bune i to u sličnoj meri kao električna vozila. Svako ko, zapravo vozi i odradi potpun proračun vrlo lako može da vidi da su električna vozila već i jeftinija, ne samo bolja.
Benzin i dizel
I vozi misko a ovo ostalo sprdnja nista drugo
Podelite komentar
Lami
Moraće više novca da se da preskupi su električni automobili a kod nas i dalje nema toliko električnih pumpi gde bi mogao da punim auto ako ideš malo dalje.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Lami
"Problem" je samo što ih nema dovoljno starih/polovnih pa ljudi porede matori otpad sa značajno novijim električnim. Kada bi poredili po karakteristikama i starošću i, zapravo, gledali koliko ukupno novca bacaju na fosilni otpad umesto samo na prodajnu cenu priča bi bila suprotna - fosilci ne samo da su očajni već su i preskupi - sa električnim je energija u Srbiji 10 do 20 *puta* (NE "procenata") jeftinija a održavanje na koje je narod oguglao te vise ne oseća reketiranje praktično ne postoji. Prosečnog vozača upotreba i održavanje električnih košta najmanje nekoliko hiljada evra godišnje manje nego sa fosilcima. Kolekcionare stajaćeg otpada ne računam, naravno da je jeftino kupiti nešto što jedva ide i onda parkirati zauvek... Ili možda i to bacanje para? Razmislite.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Lami
Što se tiče mesta za punjenje ("pumpe" hvala Bogu nisu potrebne, daleko bilo, ne želim nikome da više zavisi od tih nepotrebnih zagađivačkih rugla) ni to nije problem. Prvo, svaka zidna utičnica je potencijalna "stanica" dovoljna za preko 95% potreba a njih i u Srbiji ima više nego pumpi. Čak i najobičnija 8A 220V utičnica više nego podmiruje dnevne potrebe. Jeste da dopuni svega 8-10 km na sat ali to radi dok vam auto nije potreban (i u svakom momentu ga lako možete otkačiti i nastaviti da vozite). Nema maltretiranja oko odlaska na pumpe i tamošnjeg reketiranja. 16A, trofazne utičnice su višestruko brže. Druge punjačke stanice su potrebne onima koji nemaju svoj parking sa utičnicom kod svog prebivališta i postavljaju se tamo gde se ljudi inače zadržavaju: poslovne zgrade, tržni centri i trgovine, ugostiteljska mesta, itd. Na svu sreću postavljanje punjačkih stanica je daleko jeftinije, brže/lakše, bezbednije i čistije od pump a energija koja više ne ide na održavanje naftnog kartela u životu sasvim dovoljna da sva kola budu električna. Ostali najjbrži punjači su potrebni ali u daleko manjoj meri nego pumpe - praktično samo na strateškim mestima za one na proputovanju. Kako bilo, infrastrukturu imamo za početak (samo u BG prebrojah nekih 14 javnih stanica) i biće je sve više - kako potražnja bude rasla biće i pametnih koji će napraviti ponudu.
Podelite komentar
Roki
Elektro vozacu ne umisljaj da neko mari za tvoje bedastoce i da imas uopce ikakav znacaj bitan si kao kamencic u cipeli ubiti samo smetas , a da svakao je svima jasno da lazes ,izmisljas i pises svoje snove i zelje ! Dobro udahni i razmisli prije nego pocnes pisat iznova svoje gluparije . Srecom vecina razmislja svojom glavom i ne mari za takve kao sta si ti !!!
Podelite komentar
Otto
Samo fosilni pa nek kosta sta kosta
Podelite komentar
Elektro-vozač
PROTIV sam subvencija. Svako treba da plati svoje. To naravno uključuje i troškove za saniranje načinjene štete zagađenjem, za SVE tehnologije, od sada pa zauvek. Fosilaši bi ovo, naravno, teško podneli ma koliko bili u zabludi da nova tehnologija nije čistija od njihove, otpadne, jer žmure na to da ne samo što imaju rafinerije i ostalu vrlo prljavu infrastrukturu nego, zapravo, preko svega toga dodatno zavise i od, pazi sad, istih onih elektrana protiv kojih se bune i to u sličnoj meri kao električna vozila. Svako ko, zapravo vozi i odradi potpun proračun vrlo lako može da vidi da su električna vozila već i jeftinija, ne samo bolja.
Podelite komentar
Crni
To je nas novac koji se baca na nesto sto je vrlo daleko ili u najmanju ruku diskutabilno efikasno sto se tice zagadjenja
Podelite komentar
Pera
@Crni
Daleo je Srbija od razvijenih zemalja
Podelite komentar
Cccc
Samo drugovi članovi dobijaju subvenciju....isto kao i kod poljoprivrednih kredita....
Podelite komentar
ime
Nek mi da i milion evra, necu ih kupiti iz inata
Podelite komentar
Bez brige
@ime
Neces ni dobit, idi busom.😀
Podelite komentar
Goran
@ime
Nek meni daju milion evra, ja ću kupiti 4. Iz inata.
Podelite komentar