Univerzalne gume su se na tržištu pojavile 1977. godine kao "All-season tires", a prva ih je proizvela američka kompanija Goodyear. Danas, kao i kada su prvi put predstavljene, one nude rešenje za zamenu guma između sezonskih promena.
Kupovina guma i procena njihovog kvaliteta još uvek predstavljaju izazov, imajući u vidu raznovrsnu ponudu različitih proizvođača, kao i saobraćajne i geografske uslove. Pa tako, ako živite u toplijim krajevima verovatno vam neće biti potrebne zimske gume, dok, s druge strane, u nekim zimskim predelima vozači moraju da koriste i lance.
Prednosti
Osim uštede vremena i novca, univerzalne gume bi trebalo da vas služe u većini svim uslovima vožnje tokom cele godine. Većina vozača ih voli i zbog finansijske strane, pošto njima može da troškove za gume podmiri jednom, umesto dva puta godišnje.
Nemački časopis posvećen terencima Auto Bild Allrad je tokom 2020. godine testirao 10 univerzalnih "celogodišnjih" guma dimenzija 215/65 R17, kakve koriste SUV modeli srednje veličine sa nižim paketima opreme.
U letnjim i zimskim uslovima vožnje, ponašanje univerzalnih guma je imalo zadovoljavajuće rezultate, dok su na mokrim putevima neki od testiranih modela imali čak i bolje rezultate od modela opremljenih zimskim i letnjim gumama, koji su korišćeni za poređenje.
Kada je o kupovini guma reč, treba uzeti u obzir i navike vozača i uslove u kojima voze. Ako živite u gradu i putujete na kraćim relacijama, univerzalne gume su odličan izbor tokom cele godine, posebno ako živite u predelima gde zime nisu previše oštre, prenosi RTL.
Mane
I pored toga što univerzalne gume pokazuju odlične rezultate, mnogi stručnjaci i dalje predlažu upotrebu sezonskih guma, u zavisnosti od uslova na putu.
U ekstremnijim slučajevima, zimske gume ipak pokazuju bolje performanse u vožnji, posebno kod skretanja, kočenja na snegu ili okretanja volana. Ako želite da se osećate bezbednije, preporučuje se da odaberete zimske gume umesto univerzalnih.
Jedna od kritika na račun univerzalnih guma je to da su kraćeg roka trajanja, odnosno da se brže troše. S obzirom na promene klimatskih uslova, leta i zime u našem delu sveta više nisu ono što su bila, pa ekstremne vrućine i padavine mogu dosta da utiču na životni vek guma. Isto tako, ako svakodnevno putujete na duže relacije, univerzalne gume će se brže istrošiti.
Po pravilu, letnje gume su namenjene za temperature do 7 stepeni Celzijusa, a zimske za ispod 7 stepeni. Univerzalne gume bi, međutim, trebalo da pokriju širi spektar temperatura za obe opcije, što znatno utiče na njihov gazeći sloj. Neravnomerno trošenje guma može da utiče na vožnju, pa bi vozači trebalo da obrate pažnju kojim tempom se gume troše.
Zaključak
Ukoliko se odlučite za univerzalne gume, obratite pažnju na svoje potrebe i navike, kao i na uslove vožnje na putevima kojima planirate da vozite. Ekonomski, univerzalne gume su praktičnije i isplativije, ali nemojte štedeti na bezbednosti, posebno u ekstremnijim uslovima u kojima biste lako mogli da se nađete.
Ako vozite manji auto na kraćim relacijama, univerzalne gume su bolja investicija, ali ako vozite veći i teži auto na dužim relacijama, svakako treba da razmislite o drugoj opciji.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Map
Kod nas su posebno adekvapna primanja pa mi sebi lako priustimo posebno letnje a posebno zimske gume i to na rezervnim felnama, ajde ne budite smesni pa mi jedva prezivimo od prvog do prvog na ovim primanjima i na ovoj skupoci
Podelite komentar
Janko
Sve zavisi gde se živi. Što se tiče Beograda većeg snega skoro da više i nema a i da padne to je max 4-5 dana. Tako da tu posao rade oll season gume. Samo nisu ni one sve iste,neke su izvedene iz letnjih guma a neke iz zimskih. Samo na to obratiti pažnju kad ih kupujete čisto da bi vam bolje radile posao. Ja koristim zimi oll season a leti menjam samo prednje 2 gume letnje
Podelite komentar
Oduvek
Zimi zimska,leti letnja nista bolje.
Podelite komentar