Da li ga je stvarno samo "baba vozila nedeljom do pijace" i koliko je taj polovnjak zaista prešao?
Kupovina polovnog automobila je uvek "mačka u džaku" - nikad sa sigurnošću ne znate šta ćete dobiti. Što je automobil stariji i što je promenio više vlasnika, ta verovatnoća značajno raste.
Ključni faktor je naravno kilometraža automobila koja se skoro po pravilu smanjuje. Ovim vidom prevare se ne služe samo profesionalci, već često i obični prodavci. To im omogućava da značajno povećaju cenu automobila, jer je razlika u vrednosti vozila koje je prešlo 150.000 kilometara nekoliko hiljada evra veća od istog sa kilometražom od 250.000 - 300.000 kilometara.
Jednostavno, na određenom broju kilometara koji često obuhvata magičnu cifru od 200.000 zbog istrošenosti kreću da otkazuju određene komponente vozila i to one čija je zamena najskuplja. Stručnjaci tvrde da broj automobila sa promenjenom kilometražom obuhvata više od 30 odsto tržišta polovnjaka. U praksi je to znatno više, bar na našem podneblju.
Iako nikad nije moguće sa stoprocentnom sigurnošću utvrditi tačnu kilometražu vozila, postoji nekoliko koraka koji će vam omogućiti da dobijete bar približnu vrednost, što vam može pomoći da se bolje uverite u stanje vozila i spustite mu cenu:
- Potrebno je detaljno proveriti servisnu knjigu vozila, u kojoj je bar do određenog trenutka vođena evidencija kilometraže i popravki. To vam može dati ideju koliko je vozilo prelazilo godišnje u proseku pa da dođete do neke prosečne vrednosti to trenutka u kojem ga vi kupujete.
- Preporučuje se da odvezete automobil u servis koji poseduje opremu za kompletnu dijagnostiku automobila, koja može ukazati i na određene defekte njegovih komponenti.
Što je novije godiše vozila, to ćete moći da dobijete tačniju informaciju o pređenoj kilometraži, čak i kada je manipulisano brojčanikom.
Međutim, ni to neće odrediti tačan broj pređenih kilometara, ali će vam bar dati mnogo jasniju sliku koliko je vozilo prešlo i koliko se to (ne)poklapa sa onim što je obeleženo na satu.
Video: Prva Auto-moto berza polovnih vozila na Novosadskom sajmu
(Telegraf.rs/Sputnik)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Rollingman
Omiljena cifra domacih prevaranata 178000km!
Podelite komentar
Dragan migric gmail com.
Deda nije vozio brže od 70. Na sat jer je imao desnu nogu kraću .!
Podelite komentar
bane
O kakvim servisnim knjizicama vi pricate?Ja zivim u Kanadi i ovde toga nema ,ima evidencija u ovlascenom servisu i to dok traje garancija ,a posle nikakvih servisnih evidencija nema .Jedina evidencija o kilometrazi ima kad se registruje vozilo svake godine unosi se predjena kilometraza i to se lako proveri.
Podelite komentar