Šta su distanceri i čemu sve služe?

   ≫ 
  • 3
Distanceri za točkove Foto: Shutterstock

Od kako su, u poslednjih, petnaestak godina tjuning i stajling postali sve rasprostranjenija pojava, mnogi ljubitelji automobila su poželeli da srede svoje ljubimce na četiri točka.

Oni koji za ostvarenje te svoje želje baš i nisu bili preterano platežno sposobni, umesto ozbiljnog "budženje" svojih četvortočkaša, uglavnom su se zadržavali na stajlingu, stavljajući drugačije spojlere i maske hladnjaka, sportske retrovizore, folije na karoseriju, spuštajući amortizere, menjajući fabričke felne, dodajući distancere zbog boljeg izgleda auta.

Distanceri su metalni prstenovi, odnosni diskovi, koji se montiraju između glavčine točka i felne. Imaju centralnu rupu i rupe za šrafove, a u zavisnosti o veličine, prečnika, namene i predviđenog načina montiranja, mogu imati i dodatne.

Distanceri za točkove Foto: Shutterstock

Postavljanjem distancera proširuje se trag točkova automobila, odnosno točkovi se pomeraju izvan ivica karoserije. Nisu retki oni koji ih montiraju iz čisto estedskih razloga, ali postavljanje distancere utiče i na vozne karakteristike automobila i na funkcionalnost točkova.

Postavljanje distancera udaljava točak od delova vešanja, što je potrebno uraditi kad se rade npr. modifikacije amortizera. Tada se postavljanjem distancera točak "pomera" kako nebi dolazilo do kontakta točkova sa delovima vešanja ili karoserije.

Pre montirananja distancera potrebno je dobro pripremiti podlogu za koju se pričvršćuju, odnosno očistiti glavčinu točka i odstraniti sve tragove rđe. Prilikom montiranja, potrebno je sve šrafove ili matice dobro zategnuti.

Naravno, treba voditi računa o dužini šrafova. Generalo, trebalo bi montirati šrafove koji su duži za širinu distancera, ali u slučaju tanjih prstenova moguće je zadržati stare šrafove bez ugrožavanja bezbednosti tokom vožnje.

Distanceri za točkove Foto: Shutterstock

Osim distancera, postoje i takozvani adapteri. To su debeli distanceri koji omogućavaju da se na automobil montiraju felne koje ne dogovaraju rasporedu ili broju rupa glavčine. Adapter se prvo zašrafi na glavčinu, pa se potom za njega pričvršćuje felna.

Postavljanje distancera dovodi do proširivanja stajnog trapa čime se menja težište automobila, što utiče na stabilnost u vožnji. Pravilan odabir veličine i debljine distancera i njihova stručna ugradnja sigurno neće napraviti više štete nego koristi. Zato je pre njihovog postavljanja, kao uostalom i kod svih ostalih modifikacija, potrebno konsultovati stručnjaka.

Video: Muškarci: Ako ova seksi cica ume da stavi lance na točkove, koji je vaš izgovor?

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • blekiff

    8. septembar 2021 | 19:15

    E nije baš tako

  • A. P

    9. septembar 2021 | 07:26

    Toje samo nad dogradnja bez potrebe. Onako kako je izaslo iz fabrike to je original, a sve drugo je nabudzeno.

  • Metalostrugar

    12. septembar 2021 | 18:59

    Distancer je super stvar ukoliko zelite da poboljsate stabilnost vaseg vozila u krivinama.Trenutno vozim na distancerima od 40mm po tocku i ne moze se opisati razlika u stabilnosti. Naravno,distancer MORA biti napravljen od strane strucne ruke,a ne od nekog "nadri-majstora",jer su posledice nestrucne izrade,nesagledive.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA