Ako vam se u gumu zabio šraf - ne vadite ga nipošto!

  • 0

Gume sa dobrom dubinom šare, ali i one bez nje, često mogu da pokupe kamenčiće i druge sitne elemente koji se mogu naći na kolovozu, pogotovo ako se vozi van asfalta.

Nije redak slučaj ni da se u gumu zabije ekser ili šraf. To može da prouzrokuje štetu i da gumu učini neupotrebljivom, ali ne mora uvek da znači da je takva guma odslužila svoje. Postoje slučajevi u kojima se i takva guma može popraviti, odnosno zakrpiti, i to po osetno nižoj ceni nego što je kupovina nove gume podrazumeva.

Zato stručnjaci nemačkog autokluba ADAC preporučuju vozačima koji u gumi svog automobila zateknu šraf ili ekser da ga ne vade, već da ga ostave u gumi. Na taj način će rupa koju je taj oštar predmet napravio ostati zatvorena, čime se izbegava nastanak većih oštećenja prilikom njegovog vađenja, kao i ispumpavanje gume.

Guma šraf, guma ekser Foto: Shutterstock

Vozačima se zato savetuje da odmah posete vulkanizera, koji će proceniti da li oštećena ili probušena guma može da zakrpi.

Ako je ekser ili šraf napravio veće oštećenje na unutrašnjoj strani gume, oštećenje na bočnom delu gume, kao i pukotine ili rupe u gaznom sloju diblje od 5 milimetara, velika je verovatnoća da popravka gume nije moguća.

Iz ADAC-a poručuju da se rizik od popravke na ovaj način oštećene gume, veći kod pneumatika namenjenih za veće brzine, odnosno kod onih sa indeksom V (do 240 km/h), W (do 270 km/h) i Y (do 300 km/h).

(Telegraf.rs)

Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA