Da li je pametnije kupiti "starinski" ili moderni hibridni automobil?
Vremena su se promenila i ekonomije danas diktiraju naš kupovni potencijal. Ovaj argument "pije vodu" samo za one koji se bore za život. Nedavno, u februaru 2021. godine, na aukciji je kupljena Matra MS670 iz 1972. godine za neverovatnih 5.756.525 evra.
Nije iznenađenje što je potražnja za polovnjacima premašila potražnju za novim modernim automobilima sa dodatnim karakteristikama. Osim štednje goriva, dodatnih sigurnosnih karakteristika i hibridnih sistema u modernim automobilima, koje još karakteristike moderni hibridni automobili moraju da pokažu?
Početkom 20. veka zabeležen je porast klasičnih automobila sa naprednim karakteristikama, ali nedostajali su sada toliko očekivani električni sistemi koji se koriste za pogon motornih automobila.
Različite vlade danas nude sufinansiranje za električne automobile i druge podsticaje. A mnogim kupcima je kupovina električnog automobila strategija da uštede više na gorivu. Zbog ovih činjenica mnogi se pitaju da li da kupe kupe moderni električni automobil ili klasični automobil na benzin ili dizel gorivo.
Da li klasično tržište automobila umire?
Oldtajmeri su tu da ostanu s nama - i što više stare, njihova potražnja se povećava. Činjenica da su cene klasičnih automobila stagnirale u 2018. godini, a dodatno se srozale u 2019. godini, ni na koji način ne daje razlog da se predviđa da tržište klasičnih automobila umire.
Prema Autofun Thailand, tržište klasičnih automobila neće uskoro nestati, ali to bi mogla biti najgora investicija u koju biste se odvažili. Ako investicije u klasične automobile i dalje opadaju, vlasnici će verovatno zadržati automobile.
Kako su hiljade klasičnih automobila popisani na mnogo različitih veb lokacija za prodaju, na oglasima su se pojavljivale i aukcije za različite legendarne automobile. Upoređujući cenu Mercedes Benz 300 SL Gullving iz 1955. godine, marža između trenutne prodajne cene - 931.000 dolara i njegove stare - 7.500 dolara je nezamisliva.
Broj ruku koje su prošli neki klasični automobili jasno ilustruje koliko dugo će verovatno postojati tržište klasičnih automobila.
Da li će zakon o zabrani prodaje novih automobila na benzin do 2030. godine unišiti tržište klasičnih automobila?
Kao što tvrde mnogi stručnjaci za automobile, oldtajmeri se obično povremeno voze i ne spadaju u kategoriju novih automobila. Neke zemlje su čak usvojile zakone kojima se izuzimaju zabrane starih automobila. Ujedinjeno Kraljevstvo, Češka, Nemačka i Švedska su među zemljama čije su emisije ugljen-dioksida male, pa izuzeće oldtajmera od zabrane saobraćaja ne iznenađuje.
Ali da li će svi ovi izuzeci i usluge biti naklonjeni, neki vlasnici klasičnih automobila osećaju vrućinu. Neke evropske zemlje su neke regione već proglasile zonom bez automobila zbog prekomernog zagađenja ili gužve u saobraćaju. Kako zakoni o zabrani stupaju na snagu, pa će potražnja za klasičnim automobilima verovatno pasti. Ponovo se postavlja pitanje - mogu li pogođeni regioni da ubiju tržište klasičnih automobila?
Da li biste trebali kupiti klasični ili električni automobil?
Svaka stvar ili proizvod na ovom svetu ima dobru i lošu stranu. Klasični automobili su poznati po svojim čvrstim i krutim karoserijama od čistog aluminijuma, ali njihove stope emisije ugljen-dioksida nisu prihvatljive. S druge strane, električni automobili se lako voze i ekološki su prihvatljivi.
Zbunjenost nastaje kada se zatraži da se bira između električnog klasičnog automobila i modernog električnog automobila. Paleta električnih klasičnih automobila bila je glavno razočaranje u ona stara vremena, a i danas je.
Klasični automobili imaju više nedostataka nego prednosti, ali nepresušna ljubav prema njima je ono zbog čega ih mnogi kupuju. Iako su neki od njih imali preporučljiv prostor za glavu i noge, većina nikada nije imala prostora za putnike sa zadnje strane.
Još jedan nedostatak posedovanja klasičnog električnog automobila je nedostatak sigurnosnih karakteristika. Karoserija klasičnog automobila je toliko kruta da u slučaju sudara udarac direktno osećaju vozač i suvozač. Bez vazdušnih jastuka, bez sistema za pomoć vozaču i bez sistema za pomoć pri kočenju.
Klasični automobili imaju svoj udeo u dobrom. Kao ponos svog vlasnika na automobile koji su trajali dugi niz godina, oni takođe ne mogu zaboraviti kako je lako i jeftino održavati automobil bez potrebe za dodatnim novim karakteristikama.
Svi se radujemo nakon 2030. godine kada će većina evropskih država uticati na usvajanje zakona o električnim automobilima. Više električnih automobila, više stanica za punjenje i ekskluzivne trake biće očitiji.
Ako želite da kupite električni automobil, učinite to čim njegove prednosti nadmaše nedostatke. Niska cena goriva je jedna od prednosti. Iako će vam trebati više vremena za punjenje ako odaberete normalne stanice za punjenje, uštedećete više novca jer su naplate električne energije niske.
Električni automobili su jeftini za održavanje i štede životnu sredinu jer se emituje manje gasova ugljenika i vodonika. S obzirom na to da određene države nude sufinansiranje, popuste i podsticaje pri kupovini električnih automobila, korisnije je kupiti električni automobil od klasičnog automobila.
Prema AutoTrader.com, električni automobili lakše koče i samim tim se manje troši na kočnice. Pošto električni automobili ne zahtevaju benzinski motor, nema zamene ulja.
Dok vozite svoj električni automobil, bateriju ćete morati da punite prilično često. To znači gubljenje vremena. Ne zaboravite na pitanje dostupnosti električnih stanica za punjenje. Kojim god putem da krenete, proverite broj stanica za punjenje na toj ruti.
Mogu li svoj klasični automobil pretvoriti u električni?
Neposredno ispred Oksforda na jednom od imanja nalazi se garaža pod nazivom "Electrogenic". Ako želite da posedujete klasični automobil koji je električan, postoje kompanije spremne da to učine umesto vas. Uobičajena ugradnja električnih sistema u stare automobile - Zelectric i Moment Motor Compani su pouzdane kompanije koje instaliraju električne sisteme.
Prema osnivaču Marc Davis-Moment Motor Compani, elektrifikacija klasičnih automobila radno je intenzivna i skupa. Reinženjering je obavezan, a troškovi nabavke električnih sistema ponekad su birokratski.
Zaključak
Opcija za posedovanje elektrificiranog Ferrarija F40 ili Alfa Romea 8c 2900B Lungo Spider iz 1939. godine zavisi od vaše finansijske moći. Električna vozila se isporučuju spremna za upotrebu, ali su skupa. Sa nekim potpuno električnim automobilima koji koštaju koliko i klasični automobili, i dalje će biti osetna rasprava da li posedovati klasični ili električni automobil.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Focus rs
Kakva suluda izjava pa ko su to svi koji se vesele elektricnim atima ja bukvalno neznam nikog! U moju garazu nece nikad auto na struju.
Podelite komentar