Ako vam je akumulator "mrtav", ne kupujte novi dok ne proverite sledeće stvari
Ako postoji neki problem u električnom sistemu automobila, koji je možda odgovoran za otkazivanje akumulatora, može se dogoditi da ubrzo otkaže i novi akumulator
Novi akumulator ne bi smeo da se kupuje i ugrađuje pre nego što se proveri ispravnost električnog sistema i instalacija automobila.
U suprotnom, ako postoji problem u električnom sistemu koji su izazvali otkazivanje akumulatora, može se dogoditi da se ubrzo isprazni odnosno otkaže i novi akumulator.
Zbog toga, pre kupovine akumulatora, treba proveriti sledeće:
Ispravnost alternatora
Da bi se akumulator pravilno punio, napon alternatora, u području srednjih obrtaja motora, treba da bude 14,2 do 14,5 V. Ako je napon punjenja izvan tog naponskog intervala, problem je u regulatoru napona i/ili (neisptavnom) alternatoru, navodi Autoportal.
Alternator je kod starijih automobila, odnosno onih sa više pređenih kilometara, preporučljivo servisirati i preventivno. Nakon servisa, stvaraće manje mehaničkog otpora i proizvoditi više električne energije.
Potrošnja električne energije u mirovanju
Kada je elektronski modul uključen u programu "spavanja", za održavanje osnovnih funkcija kao što je elektronska blokada paljenja, jačina struje ne sme da pređe 5 mA. Ako je jačina struje u mirovanju veća, problem je u modulu ili instalaciji. U prvom slučaju je potrebno reprogramirati sistem, a u drugom popraviti električnu instalaciju na mestu gde struja "preskače".
Ispravnost anlasera
Kao i kod alternatora, kod starijih automobila i onih sa mnogo pređenih kilometara, anlaser je takođe preporučljivo preventivno servisirati. Stvaraće manje mehaničkog otpora i trošiti manje električne energije za pokretanje (paljenje) motora.
Kada ste sigurni da je sve ispravno, proverite nivo elektrolita u akumulatoru i po potrebi dospite destilovanu vodu, pa ga odpunite punjačem. Možda ćete tako spasiti vaš akumulator, ali mu je životni vek sigurno skraćen.
Inače, razloga zbog kojih akumulatori mogu da otkažu ima više:
- neispravnost / dotrajalost,
- neispravnosti regulatora napona,
- neispravnost / dotrajalost alternatora (stvara veliki otpor, proizvodi premali napon),
- neispravnost / dotrajalost anlasera (stvara veliki otpor, troši previše struje),
- pad napona u električnim instalacijama,
- neispravni električni konektori i kontakti,
- izvlačenje struje iz akumulatora dok je vozilo u mirovanju (neispravnosti u električnim i elektronskim sistemima).
Ukoliko imate problema sa akumulatorom važno je da, navedenim redosledom, proverite delove elektro - sistem vašeg automobila i, po potrebi, popravite ili zamenite neispravne ili dotrajale.
Video: Pamet bez granica: Punio akumulator na utičnici, pa zapalio dnevnu sobu
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Саша
Заборавили сте код дизел возила и то да се прегледају грејачи у мотору,јер и они могу да направе проблем акомукатору ако су неисправни.
Podelite komentar