Stariji polovnjak sa manjom kilometražom ili noviji sa većom: Šta je bolja kupovina?
Postoji mnogo faktora koje, uz godište i pređenu kilometražu, treba uzeti u obzir pri donošenju odluke o kupovini polovnog automobila...
Jedno od večnih pitanja koja se postavljaju prilikom kupovine polovnog automobila je da treba ciljati na mlađi model sa više pređenih kilometara ili stariji sa manjom kilometražom?
Odgovor na to pitanje nije baš tako jednostavan... Postoji mnogo faktora koje, uz godište i pređenu kilometražu, treba uzeti u obzir pri donošenju odluke o kupovini polovnog automobila.
Tako je, na primer, najprije važno odrediti koliko ste spremni da potrošite na popravke i održavanje, kolika potrošnja goriva odgovara vašem budžetu, koja oprema vam je neophodna...
Spisak se tu ne završava, ali ne bi trebalo da se "zarobite" u njemu. Postoje jednostavne smernice koje vam mogu biti od pomoći da odlučite koji automobil je pravi za vas, pa i kada su godište i kilometraža u pitanju.
Šta je to "mala kilometraža"?
Automobil koji je prešao manje od 15.000 kilometara godišnje, od godine svoje proizvodnje, može se smatrati automobilom sa malo pređenih kilometara. Međutim, bitno je ponovno naglasiti: stvari nisu tako jednostavne. Neki stariji automobili su možda prelazili i manje od 5.000 kilometara godišnje, ali to ne mora da znači da će oni moći da prevaljuju još stotine hiljada kilometara, piše Autoklub.
Prilikom kupovine starijeg automobila, bez obzira na njegovu kilometražu, važno je saznati što više o istoriji automobila. Tih 5.000 prosečnih kilometara godišnje bi moglo da znači da je reč o "trećem" automobilu koji nikada nije bio previše pažen, ili da je vožen isključivo kratkim relacijama, što opet nikako sasvim dobro za zdravlje automobila. A čak i ako je automobil "stajao" duže vreme, on može biti sasvim ispravan - sve zavisi od okolnosti.
Izazovi kupovine
S druge strane, kupovina novijeg automobila sa više pređenih kilometara ima svoje izazove. Noviji automobili su imali manje vremena, odnosno manje mogućnosti, da budu tretirani loše ili zanemareni, zato se često mogu pronaći u vidno boljem stanju. Taj sjaj boje i čist enterijer, međutim, mogu da skrivaju druge probleme.
Uzmimo za primer automobil star tri godine sa 60.000 kilometara na satu. To je automobil velike kilometraže, ali tipičan za nekoga ko svakodnevno putuje na posao. Ako je redovno održavan, ne bi trebali da bude problema. Međutim, ako je promena ulja izostala samo jednom godišnje, vremenske promene su mogle da izazovu značajne mehaničke probleme, koji neće odmah isplivati na površinu.
Istorija automobila
Od velike važnosti za kupovinu polovnog automobila koji vam se našao u užem izboru je da upoznate istorijat njegove prethodne upotrebe, što može da bude težak zadatak.
Poslednjih godina su se pojavili brojni internet sajtovi koji nude mogućnost provere istorije automobila, jednostavnim unošenjem broja šasije. Druga, nešto skuplja opcija, je nazavisni pregled kod auto-mehaničara. To je, međutim, mala cena koju treba platiti, s obzirom na vrednost kupovine koju planirate da obavite.
Dakle, sve je na vama. Uz dodatne provere, obe opcije mogu da predstavljaju dobru kupovinu, ali i ne moraju. Zato ni jednoj ne treba davati prednost, već otvoriti "četvore oči" i izvršiti dodatne provere.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nikola
Ne valja ni jedno ni drugo.Dobar auto je nov auto.
Podelite komentar
Majkl Džondar
Koji će to prodavac automobila, da ti da auto da oteraš kod mehaničar da ga pregleda? To jedino može brat.
Podelite komentar
Rasa
Nov auto
Podelite komentar