Eto i onda sam ja pametan a ti se mesas u sve ko vegeta, niko te nista nije pitao a ti nepametnjakovic se osecas pozvanim da dajes svoje pametovanje, ako te bas zanima hod unapred ili unazad na ev određuje okretanje polova i okretanje el motora kao posledica u jednu ili drugu stranu...
Hvala, ali po ovom pitanju imam daleko više iskustva. Kod Tesli se ne menjaju polovi uopšte već se stvara višefazno obrtno polje u suprotnom smeru putem kontrole invertera (oscilatora). To ne moraš da znaš. Dovoljno je da znaš, za sada, da je fosilcima odzvonilo.
Meni se slična situacija, davno, desila sa Yugo-m 65. Auto je "sređivan" za "Ušće" i na probnoj vožnji, na max. obrtajima, greškom, iz 4., umesto u 5. ubacim u 3. Osim što umalo nisam proleteo kroz šoferku, nekih, većih, oštećnja nije bilo, samo pukao kaiš alternatora. To su bila kola. ;) Pozz
Ajde da ne ispadnem glup, jedno pitanje koje već duže vreme zaboravim da pitam nekog ko se više razume u automobile. Šta se dešava, tj. da li uopšte pri brzoj vožnji može da se ubaci u rikverc?
@Vladimir: Tesle mogu da se ubace u rikverc tokom vožnje napred i ne dešava se skoro ništa. Može brže da se koči električno. Zašto je to tako? Zato što se ništa mehanički ne menja (ne pomera) prebacivanjem u rikverc - prenos je mehanički fiksan, samo je stvar "smera" pedale za ubrzavanje. Kod fosilnih utomobila dolazi do ubrzavanja već jasne sudbine - bar prenos može da strada ako kontrolni sistem uopšte dozvoli tako nešto.
@Vladimir
Vrlo je teško ubaciti u rikverc ne većoj brzini, menjač jednostavno zbor razlike u briznama okteranja zupčanika ne može da upadne. Ako bi se desilo sigurno bi došlo do pucanja menjača, motor možda ne bi pretrpeo oštećenja jer je suprotan smer, jednostavno bi se zaustavio. U najgorem slučaju bi pukla korpa kvačila ili bi pukla radilica, ali pre svega bi se menjač razleteo kao bomba...
Roki
Eto i onda sam ja pametan a ti se mesas u sve ko vegeta, niko te nista nije pitao a ti nepametnjakovic se osecas pozvanim da dajes svoje pametovanje, ako te bas zanima hod unapred ili unazad na ev određuje okretanje polova i okretanje el motora kao posledica u jednu ili drugu stranu...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Hvala, ali po ovom pitanju imam daleko više iskustva. Kod Tesli se ne menjaju polovi uopšte već se stvara višefazno obrtno polje u suprotnom smeru putem kontrole invertera (oscilatora). To ne moraš da znaš. Dovoljno je da znaš, za sada, da je fosilcima odzvonilo.
Podelite komentar
OOUR
Meni se slična situacija, davno, desila sa Yugo-m 65. Auto je "sređivan" za "Ušće" i na probnoj vožnji, na max. obrtajima, greškom, iz 4., umesto u 5. ubacim u 3. Osim što umalo nisam proleteo kroz šoferku, nekih, većih, oštećnja nije bilo, samo pukao kaiš alternatora. To su bila kola. ;) Pozz
Podelite komentar
Vladimir
@OOUR
Ajde da ne ispadnem glup, jedno pitanje koje već duže vreme zaboravim da pitam nekog ko se više razume u automobile. Šta se dešava, tj. da li uopšte pri brzoj vožnji može da se ubaci u rikverc?
Podelite komentar
Elektro-vozač
@OOUR
@Vladimir: Tesle mogu da se ubace u rikverc tokom vožnje napred i ne dešava se skoro ništa. Može brže da se koči električno. Zašto je to tako? Zato što se ništa mehanički ne menja (ne pomera) prebacivanjem u rikverc - prenos je mehanički fiksan, samo je stvar "smera" pedale za ubrzavanje. Kod fosilnih utomobila dolazi do ubrzavanja već jasne sudbine - bar prenos može da strada ako kontrolni sistem uopšte dozvoli tako nešto.
Podelite komentar
Boki
@OOUR
@Vladimir Vrlo je teško ubaciti u rikverc ne većoj brzini, menjač jednostavno zbor razlike u briznama okteranja zupčanika ne može da upadne. Ako bi se desilo sigurno bi došlo do pucanja menjača, motor možda ne bi pretrpeo oštećenja jer je suprotan smer, jednostavno bi se zaustavio. U najgorem slučaju bi pukla korpa kvačila ili bi pukla radilica, ali pre svega bi se menjač razleteo kao bomba...
Podelite komentar