Vozio je punim gasom, pa slučajno iz pete brzine ubacio u drugu... Sada čeka "generalku"!
Na sreću, vozač je uspeo brzo da pritisne kvačilo i tako, donekle, umanji još gore posledice ovakvog naglog šoka za motor
Dok je na najpoznatijoj nemačkoj trkačkoj stazi Nirburgring vozio svoju novu Toyota Yaris GR, vozač Robert Mičel je, iz petog stepena prenosa, ručicu menjača greškom, umesto u četvrtu, ubacio u drugu brzinu.
Motor je na tu grešku "burno odregovao", budući da za kratko nije mogao da "primi" tako brzu promenu (snižavanja za tri stepena prenosa odjednom), odnosno da je "isprati" jednako brzim smanjenjem broja obrtaja.
Na sreću, vozač je uspeo ponovo da pritisne kvačilo dok se promena odvijala i tako, donekle, umanji moguće veće posledice ovakvog naglog šoka za motor.
Nakon toga, sportski Yaris se sasvim normalo ponašao u vožnji, izdržavši bez problema još nekoliko krugova koje je Mičel izvezao. Sutradan je, međutim, auto "crkao" na stazi. Nakon što se to dogodilo, poznati ruski auto jutjuber Miša Šarudan, u svom videu je pokazao šta se dogodilo sa autombilom.
Nakon što je motor rasklopljen, jasno je moglo da se vide do čega došlo usled "promašene" brzine. Zbog prevelikog broja obrtaja, jedan usisni ventil se "otkačio" (spao sa "klackalice"), da bi ga potom klip u povratnom u hodu izbacio napolje. Pošto opruga "klackalice" nije mogla da ga vrati u normalan položaj, ventil je ostao otvoren, pa motor potpuno izgubio kompresiju u cilindrima.
A zbog toga što je Mičel odmah odreagovao pritiskanjem kvačila, motor je uspeo da uspostavi normalnu radnu brzinu, pa je vožnja mogla da se nastavi još neko vreme. U suprotnom, moguće je da bi motor već tada potpuno izgubio kompresiju.
Budući da je Toyota Yaris GR prilično nov model, koji se još uvek nije suočavao sa kvarovima većih razmera, pa do sada nije bilo ovakvih slučajeva, automobil će sačekati još neko vreme na popravku.
Bilo kako bilo, ovaj slučaj pokazuje da, i pored toga što je tehnologija savremenih motora daleko odmakla i što njihov rad "prate" različiti elektronski sistemi, ne postoji način da se spreče mehanički kvarovi kako što je ovaj.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
OOUR
Meni se slična situacija, davno, desila sa Yugo-m 65. Auto je "sređivan" za "Ušće" i na probnoj vožnji, na max. obrtajima, greškom, iz 4., umesto u 5. ubacim u 3. Osim što umalo nisam proleteo kroz šoferku, nekih, većih, oštećnja nije bilo, samo pukao kaiš alternatora. To su bila kola. ;) Pozz
Podelite komentar
Roki
Eto i onda sam ja pametan a ti se mesas u sve ko vegeta, niko te nista nije pitao a ti nepametnjakovic se osecas pozvanim da dajes svoje pametovanje, ako te bas zanima hod unapred ili unazad na ev određuje okretanje polova i okretanje el motora kao posledica u jednu ili drugu stranu...
Podelite komentar