Sve više vozimo hibride, era električnih automobila je tu, a koliko košta njihovo održavanje?

Javljaju se brojne dileme i pitanja, od toga kako je ovakve automobile najbolje održavati, do toga koji su mogući kvarovi i koliko njihova popravka košta...

Komentari

  • Roki

    19. mart 2021 | 15:36

    Naravno, uvek se dobro osecam... Hvala sto pitas.

  • Roki

    18. mart 2021 | 22:55

    Lazes, nisi ustedio novac niti vreme (shvatit ces prilikom prodaje ev kojeg si preskupo platio, nesto si ustedio na gorivu i odrzavanju al premalo da bi opravdao previsoku cenu, kod prodaje neces dobit gotovo nista) i ovo ti je vec nasiroko objasnjeno . Verujem da si povecao zadovoljstvo jer ocito te pale stvari s baterijama al to je samo tebi pruza zadovoljstvo izuzmemo li sex igracke! Ja sam jako dobro sve shvatio a bogami i drugi su shvatili jedino ti kasnis. U koliko se potrudis mozes i ti shvatit/prihvatit stvaro stanje! Vozio preko 15 dana I3, daleko od toga da nema svoje prednosti al isto tako ima i mana, zahteva privikavanje, razmisljanje na cesto punjenje u proseku svaki 3 dan s autonomijom od 150km i najveca mana cekanje punjenja...

    • 18. mart 2021 | 23:41

      Elektro-vozač

      @Roki

      Diši duboko. Električna kola zabranjuju i sve ih je manje. Forsiraju foailce. Klima je ista kao i pre nekoliko decenija. Gorivo se bere u roze kantama koje rastu na drveću koje najbolje raste baš u Srbiji, pogotovo u tvom komšiluku. Jel se osećaš bolje?

  • Roki

    18. mart 2021 | 16:23

    Jesam probao, srecom nisam platio to vozilo al probao jesam i zato i komentiram! Jedini ko negira si ti i to bez ikakvog valjanog razloga, kapacitet ili opceniti punjenje zahteva da ev stoji dakle nije sposobno kretati se za vreme punjenja koje traje mnogo vise od tankanja ne razumem sta ti tu nije jasno? Kako uopce moses diskutrirat oko ove cinjenice pa i detetu je to jasno! Opet u tvom dobrom stilu pises taj problem je resen a svi znamo da nije bar jos nije! Razlika izmedu nas je u cinjenici da ja vidim, prihvacam i razumem dobre i lose strane i fosilnih i elektricnih al ti i uz svu nasu pimoc nisi u stanju sebi priznat da nisi u pravu... Otvori oci, oslobodi um, bit ce ti lakse neces bit vise nervozan, frustriran, istina je svima jasna (skori svima)! Moj savet ti je da hvalis ako te to bas usrecuje samo dobre osobine elektricnih vozila i da ne pljujes po klasicnoj tehnologiji, ovako samo stvaras animozitet jer nitko ne voli da ga se laze! Na silu i lazima neces nista postic a kolicina minusa koje svaki dan dobijas to i potvrduje, sad dokazi da si dovoljno pametan ako jesi!

    • 18. mart 2021 | 20:55

      Elektro-vozač

      @Roki

      A šta si to probao i koliko? Električni trotinet oko ćoška se ne računa. Ja sam otvorio oči i dobro progledao uštedeo sebi silno vreme i novac a povećao zadovoljstvo u vožnji. Sve sam ti činjenice napisao ovde. Ako ti ne želiš da ih shvatiš, ne moraš. Ostali hoće. Da ponavljam opet neću. Ja ne moram baš ništa da postignem - svet ide u pravom smeru bez mog truda.

  • Roki

    18. mart 2021 | 15:44

    jesam probao, srecom nisam platio to vozilo al probao jesam i zato i komentiram! Jedini ko negira si ti i to bez ikakvog valjanog razloga, kapacitet ili opceniti punjenje zahteva da ev stoji dakle nije sposobno kretati se za vreme punjenja koje traje mnogo vise od tankanja ne razumem sta ti tu nije jasno? Kako uopce moses diskutrirat oko ove cinjenice pa i detetu je to jasno! Opet u tvom dobrom stilu pises taj problem je resen a svi znamo da nije bar jos nije! Razlika izmedu nas je u cinjenici da ja vidim, prihvacam i razumem dobre i lose strane i fosilnih i elektricnih al ti i uz svu nasu pimoc nisi u stanju sebi priznat da nisi u pravu... Otvori oci, oslobodi um, bit ce ti lakse neces bit vise nervozan, frustriran, istina je svima jasna (skori svima)! Moj savet ti je da hvalis ako te to bas usrecuje samo dobre osobine elektricnih vozila i da ne pljujes po klasicnoj tehnologiji, ovako samo stvaras animozitet jer nitko ne voli da ga se laze! Na silu i lazima neces nista postic a kolicina minusa koje svaki dan dobijas to i potvrduje, sad dokazi da si dovoljno pametan ako jesi!

  • Arktik

    18. mart 2021 | 15:43

    Poražavajuća statistika govori da što se tiče elektromobila prednjače grobari na žalost.

  • Roki

    18. mart 2021 | 13:52

    Naravno da ne ides samo na benzinsku i onda kuci nego stanes usput i obavis za 5-6min, objasnjeno ti je hiljade puta al si glup da bi shvatio, Brkas kruskeni jabuke, auta nisu mobilni telefoni, niti foto aparati! Sta ti ne moras spajat auto po losem vremenu? Sta mislis da treba teski fizicki rad da bi napunio rezervar, jedino objasnjenje je da si glup i namerno tupis neistinu! Meni nije tesko ni tankat ni ponovno ti objasnit posto si glup pa treba vise puta ponovit gradivo! Dakle prosecno tankanje traje cca 10 min ili manje, od prilike 12 ili 13 puta godisnje sto ispadne 2 sata na godinu ti za to vreme ne mozes kuci da napunis ni jednom svoje savremeno smece i dok ti to smece stoji na mestu prikopcano bezbroj sati godisnje mi ostali nasa auta vozimo, nije mi jasno da si toliki novac dao da bi ti auto kako bi ti rekao glumio pritiskivac parkinga i jos secer na kraju po hladnoci baterije gube kapacitet znaci dodatno cekanje da bi mogao koristit auto, nakon par godina preskupa zamena baterija i jos imas srece ako nema dodatnih kvarova invertera ili drugih sklopova koji se popravljau samo u skupim servisima kojih niti jos nema. Mozes ti i dalje prvenstveno sebe lagat al ne mozes promenit istinu, ne brini ja i svi mi ovde koji se trudimo da ti objasnimo to cemo i nastavit radit jer i ti bezobzira na sve imas pravo na spoznaju istine!

    • 18. mart 2021 | 14:46

      Elektro-vozač

      @Roki

      Zato si ti posisao (skoro bukvalno) svu pamet i ne probajući savremenu tehnologiju - već sve znaš o njoj i bez toga. Redom: 5-6 minuta je samo točenje. Dodaj plaćanje, čekanje i skretanje sa puta da bi kupio dobro gorivo. Ja dok sam još vozio zastarelu tehnologiju i čekao da mi dođe električni sam zapravo izmerio koliko to traje sa pumpom koja ne samo da mi je na putu već i u komšiluku i izađe na oko 10 minuta u dobrim slučajevima a i po 20 nekim drugim (moram doći kasnije, čekati redić itd). Ja rekoh da kola nisu mobilni telefoni nito foto aparati već da je tehnologija električnih bolja. Međutim, jesu dobra analogija za ono što ti uporno ne priznaješ. Ja svoj auto u 99% slučajeva priključujem u komoru svoje garaže. U 100% slučajeva to traje 2-3 sekunde, ne "5-6" minuta. Da bih ja točio gorivo 12-13 puta godišnje taj auto bi morao imati domet od bar 4.000 km sa jednim rezervoarom (oko 2700-3000 km mesečno a ne volim da dođem ispod 1/3). Kao što rekoh, za one koji ne voze najbolja je varijanta nemanje vozila. Pritom. ne brkajte to sa upotrebom gradskog prevoza. Ako auto već morate da imate, električni je jeftiniji i od tog gradskog prevoza (ne računajući eventualno plaćanje parkinga). Po hladnoći baterije tvog telefona gube kapacitet. Baterije u mojim kolima nemaju taj problem u meri vrednoj pomena, kako zbog sastava tako i zbog sistema koji održavaju temperaturu baterije. Taj problem je odavno rešen. I električni i fosilci gube do 30% efikasnosti/dometa iz raznih razloga, nekih različitih, nekih zajedničkih. Ja ne pokušavam promeniti istinu. Svet je zna i vidi se jako lepo šta mu je izbor. Apsolutno je za očekivati i za razumevanje da će naftni kartel i njihovi simpatizeri da se koprcaju dok god to budu mogli. To ne znači da će im uspeti da povrate nikad zasluženo i sada zauvek izgubljeno poverenje celog sveta.

  • Roki

    18. mart 2021 | 10:34

    Lazes opet lazes, nije prednost punit kuci 1 ne moze svaka mreza to podnet 2 traje besmisleno dugo 3 aj puni kuci ako zivis u zgradi, neboderu... I vrhunac tvog objasnjenja "to uopste nije problem" vidis problem tamo gde ga nema i obratno!!!

    • 18. mart 2021 | 12:35

      Elektro-vozač

      @Roki

      Evo ti dodatnog, ponovljenog objašnjenja. Ponavljam.foata stvari ali ne sve baš svaki put. Zamisli da, "ne daj Bože", mobilne telefone moraš nositi na benzinske pumpe da ih dopuniš (a da tamo imaće uopšte ne moraš da ideš). Slično kao sa nekadašnjim fotoaparatima kojima su se menjale baterije umesto punile. Sama zamena traje kratko ali zahteva trud i trošak značajniji od punjenja.te.ni telefoni ni takvi fotoaparati (praktično) ne postoje (više). Koliko ljudi zapravo uopšte zna koliko vremena je potrebno čekati punjenje bilo telefona ili aparata? Gotovo niko! Čak i oni koji misle da znaju ustvari ne znaju sem generalno, a ne većinu svojih slučajeva. Zašto? Zato što ih ni najmanje nije briga niti im je problem jer se sve dešava bez njihove pažnje. Mogu da pune te iste telefone i fotoaparate tamo gde su - kod kuće, na poslu, u hotelima. Ne moraju da se.maltretiraju tražeći baš to specijalno mesto za punjenje jer ih lako ima tamo gde već jesu i ne zahteva nikakav odlazak nigde i ne traje 10-15 minuta več par sekundi sve zajedno - priključenje i isključenje sa punjača. Pritom su baterije električnih kola bolje, bolje održavanje, sa boljim punjačima i traju danima. ne samo jedan dan kao kod većine mobilnih (a i to ispada dovoljno većini ljudi). Pritom se svakom strujom može puniti električni auto (punjači odrade potreban posao) pa na ni brige oko "kvaliteta goriva". Nema ni točenja po kiši, mrazu, vetru i sve košta višestruko manje. Nema udisanja smradova i otrova. Dakle ne da je bolje nego je žalosno što smo dozvolili da postanemo toliki mazohisti i zavisnici te da čak volimo da idemo na pumpe. Očaj! Prestani da se frustriraš i umišljaš nepostojeće probleme. Kupi lepo sebi pravi, savremeni električni auto umesto samohodnih kočija na tečne leševe i raspoloženje će ti se odmah popraviti!

    • 18. mart 2021 | 13:01

      Bobby

      @Roki

      @Elektro-vozač: Занемарио си само једно, а оно се зове „ангажована снага“. Да, пуниће њих двадесеторо у стамбеној згради 11 киловатним пуњачима своја возила ! И тако ће сви лепо пунити своја возила, ма дивно. То су инвестиције у нову електричну мрежу и то не било какву. Уз то, смео си са ума, где ће толика електрична енергија да се произведе ? Хоћеш да замениш енергију фосилних горива, па где су ти онда електране ? На папиру ? Наравно. Уживај у свом индивидуалном доживљају вожње тог аутомобилчића, јер је очигледно да ван њега ниси у стању да спознаш стварност.

    • 18. mart 2021 | 13:07

      Elektro-vozač

      @Roki

      Evo ti dodatnog, ponovljenog objašnjenja. Ponavljam.foata stvari ali ne sve baš svaki put. Zamisli da, "ne daj Bože", mobilne telefone moraš nositi na benzinske pumpe da ih dopuniš (a da tamo imaće uopšte ne moraš da ideš). Slično kao sa nekadašnjim fotoaparatima kojima su se menjale baterije umesto punile. Sama zamena traje kratko ali zahteva trud i trošak značajniji od punjenja.te.ni telefoni ni takvi fotoaparati (praktično) ne postoje (više). Koliko ljudi zapravo uopšte zna koliko vremena je potrebno čekati punjenje bilo telefona ili aparata? Gotovo niko! Čak i oni koji misle da znaju ustvari ne znaju sem generalno, a ne većinu svojih slučajeva. Zašto? Zato što ih ni najmanje nije briga niti im je problem jer se sve dešava bez njihove pažnje. Mogu da pune te iste telefone i fotoaparate tamo gde su - kod kuće, na poslu, u hotelima. Ne moraju da se.maltretiraju tražeći baš to specijalno mesto za punjenje jer ih lako ima tamo gde već jesu i ne zahteva nikakav odlazak nigde i ne traje 10-15 minuta več par sekundi sve zajedno - priključenje i isključenje sa punjača. Pritom su baterije električnih kola bolje, bolje održavanje, sa boljim punjačima i traju danima. ne samo jedan dan kao kod većine mobilnih (a i to ispada dovoljno većini ljudi). Pritom se svakom strujom može puniti električni auto (punjači odrade potreban posao) pa na ni brige oko "kvaliteta goriva". Nema ni točenja po kiši, mrazu, vetru i sve košta višestruko manje. Nema udisanja smradova i otrova. Dakle ne da je bolje nego je žalosno što smo dozvolili da postanemo toliki mazohisti i zavisnici te da čak volimo da idemo na pumpe. Očaj! Prestani da se frustriraš i umišljaš nepostojeće probleme. Kupi lepo sebi pravi, savremeni električni auto umesto samohodnih kočija na tečne leševe i raspoloženje će ti se odmah popraviti!

    • 18. mart 2021 | 13:19

      Bobby

      @Roki

      @Elektro-vozač: Занемарио си само једно, а оно се зове „ангажована снага“. Да, пуниће њих двадесеторо у стамбеној згради 11 киловатним пуњачима своја возила ! И тако ће сви лепо пунити своја возила, ма дивно. То су инвестиције у нову електричну мрежу и то не било какву. Уз то, смео си са ума, где ће толика електрична енергија да се произведе ? Хоћеш да замениш енергију фосилних горива, па где су ти онда електране ? На папиру ? Наравно. Уживај у свом индивидуалном доживљају вожње тог аутомобилчића, јер је очигледно да ван њега ниси у стању да спознаш стварност.

    • 18. mart 2021 | 15:06

      Elektro-vozač

      @Roki

      @Bobby: Nisam zanemario angažovanu snagu. To jeste ograničenje ali nije teško rešiti jer ne treba menjati celu mrežu već samo pojačati njene delove. Dodatak nije preveliki, ako uopšte postoji u nekim slučajevima (stambene zone) zbog predominantnog punjenja noću kada se ostala potrošnja smanji.

  • Vuk

    18. mart 2021 | 10:10

    Ko vozi??? Sirotinja??? Samo lovarni.

  • Bobby

    18. mart 2021 | 09:27

    Како ствари стоје, најважније им је да имају редовно одржаван противпожарни апарат, а за оне који гаражирају возила, и систем дојаве пожара.

    • 18. mart 2021 | 12:43

      Elektro-vozač

      @Bobby

      Nisu vesti ni da psi ujedaju ljudi ni da fosilci gore. Jesu vesti kada se u retkim slučajevima desi da čovek ujede psa ili da se električno vozilo zapali. Sisteme protiv požara toplo preporučujem svima, pogotovo onima sa fosilcima.

    • 18. mart 2021 | 13:17

      Bobby

      @Bobby

      @Elektro-vozač: Могао би и Американцима да објасниш да то нису вести. Ко зна, можда стотине тих изгорелих аутомогила и не би биле вест да у најновијем случају, футуристичког електро-аутомобилчића није изгорео и возач. И то не из разлога судара, заглављивања,... исл., већ из простог разлога што је ватра која је захватила тај футуристички аутић, оштетила систем за отварање врата. Фосилци горе !? Нисам видео ни чуо, у животу, да се дизел или бензинско возило запалило само од себе ? Возла на гас, да, али ни она, дфинитивно не, у том броју као електрична.

    • 18. mart 2021 | 15:31

      Elektro-vozač

      @Bobby

      @Bobby: Nisi video ili čuo zato što i ne gledaš. Vatre su se sa električnim vozilima dešavale prosečno na svakih 55 milijardi milja. Sa fosilnim gorivima 11 (jedanaest) puta češće, na svakih 5 milijardi milja. U SAD ima preko 150.000 automobilskih požara svake godine - oko jedan na svakih tri minuta. Ovaj broj nije relevantan u smislu da je većina vozila fosilna ali jeste relevantan u smislu vesti - od svih njih čulo se uglavnom samo za nekolicinu Tesli.

  • Mix

    17. mart 2021 | 22:17

    Ipak je najbolje imati auto navodonik. Napuni se brzo kao benzinac, a nista ne zagađuje

    • 18. mart 2021 | 00:14

      Elektro-vozač

      @Mix

      Zagađuje još kako proizvodnja vodonika, pogotovo onako kako ga trenutno prave, iz fosilnih goriva. Elektroliza je ne nefikasna. Konverzija nazad u električnu energiju je neefikasna. Podiže vlagu vazduha. Nije ga moguće puniti kod kuće, jedna od ogromnih prednosti čisto električnih vozila. Proizvodnja električne energije iz vodonika je slaba pa i dalje zahteva bateriju za ubrzavanje, kretanje uzbrdo i regenerativno kočenje te je komplikovaniji - praktično se radi o električnim vozilima sa ugrađenim punjačem na vodonik. Radi se o pokretnim bombama daleko opasnijim i od fosilnih goriva i benzinskih pumpi te je i servisiranje rizičnije. Nema infrastrukture uopšte a pumpe koštaju bar 10x koliko punjačke stanice. Punjenje vodonikom je super skupo. Na kraju, totalno je nepotrebno jer punjenje baterija uopšte nije problem.

    • 18. mart 2021 | 12:45

      Bobby

      @Mix

      @Elektro-vozač: Наравно да је ризик возити возилом са водоником у гасовитом стању. Међутим неки експерименти са једињењима водоника праве продор у овој сфери. Продор до те мере да ћемо чак заборавити и на батерију у даљинским управљачима и мобилним телефонима. Што се тиче електричне енергије за производњу водоника, ту је иста сигуација, као и код снабдевања електричних возила, фосилна горива су и даље доминантна у њиховој производњи. Инфратруктуре нема за оваква возила нема,, из напред наведених разлога, та возила су била више експерименти него практична примена. Никаквих ту пумпи нема, а колика ће им цена бити, остаје да се види када и на који начин ће се решити питање складиштења водоника. У сваком случају, пренос мегавата и мегавата снаге на паркинге, некакве станице за пуњење електричном енергијом и слично, свакако неће бити „трице и кучине“ ако до тога икада и дође, јер то је озбиљан енергетски проблем за сваку земљу. Еквивалент све оне снаге енергије складиштене у резервоарима нафтних компанија, бензинских пумпи,... итд. , пренети на; паркинге, станице за пуњење електричном енергијом,... итд. рећи да то није проблем може само дилетант из перспективе коришћења свог електро-аутомобилчића. Глобално решење би захтевало милионе и милијарде улагања у инфраструктуру. У супротном, ускоро можда и неће бити проблем да за тридесетак минута напуните 80% вашег електо возила, али ће бити проблем да нађете место где да га напуните. Наравно, ако га не возите око куће.

    • 19. mart 2021 | 11:08

      Elektro-vozač

      @Mix

      @Bobby: Mnoge zablude si sročio na jedno mesto. Vodonik u bilo kom stanju postaje gasovit kada mu se dozvoli. Svaka dodatna komverzija energije košta kako para tako i zagađenja a sa vodonikom ih ima bar nekoliko: u "gorivo", kompresija goriva, dostava istog je neefikasna, konverzija nazad u električnu. Teoretski najbolji slučaj sa vodonikom je lošiji od loših električnih vozila a kamoli onih boljih. Zbog svih tih neefikasnosti će direktna upotreba električne energije UVEK biti i značajno jeftinija i praktičnija, ma šta radili. Isto važi i za njihovu infrastrukturu. "Ozbiljan energetski problem" je zapravo zavisnost od uvoza fosilnih goriva. Čak i da neka zemlja nema dovoljnu proizvodnju električne energije može to da reši na bar tri načina: uvoz (kao i za fosilna goriva), dodatnu proizvodnju na veliko i sopstvenu/ličnu proizvodnju (sopstveni paneli, vetrenjače). Sem uvoza ni jedno fosilno gorivo nema ni jednu drugu varijantu. Proizvodnja sintetičkih goriva bi bila moguća ali opet dođemo ne očajnu teorijski najbolju efikasnost koja znači i veće zagađenje i veću cenu. Dalje, NIJE ekvivalent potrebne energije ona skladištena u rezervoarima naftnih kompanija.. Naprotiv. Daj mi samo onu energiju koju te iste naftne kompanije samo da proizvedu to gorivo i dostave to tebe a samo gorivo bukvalno baci i biće dovoljno energije da sva vozila budu električna. Dodatno je nebulozno što fosilci jedva iskoriste.20-30% i od te energije i goriva koje električnim nije ni potrebno. Preneti energiju na parkinge zahteva izvesna ulaganja ali, sve u svemu, pozitivna jer em smanjuju izdatke na drugim mestima em i zgađenje. Što se tiče traženja mesta za.punjenje informiši se. Tačno je da danas nema dovoljno javnih punjača kada bi baš sva vozila bila električna ali i ne mora a prave se brže, lakše, jeftinije (~10x) i čistije od pumpi za gorivo. Pritom pročitaj kako je počela prodaja goriva - u apotekama, bukvalno i uporedi brzinu razvoja mreže punjača sa brzinom razvoja mreže pumpi. Na kraju krajeva, naučnici i svet su se izjasnili: "Jeste, zagađenje koje je velikim delom uzrokovano fosilnim vozilima ima opasan uticaj na klimu koji već vidimo i ne želimo ništa više sa tom tehnologijom."

  • Eto

    17. mart 2021 | 21:56

    Ti, održavanje ništa ne košta, samo te pukne baterija 10.000 evra ili 10 generalni za benzinski motor...

    • 17. mart 2021 | 23:36

      Elektro-vozač

      @Eto

      Koliko košta zamena celog motora? Baterija se ne mora cela menjati. Pročitaj koliko traje.

  • Cika Velja

    17. mart 2021 | 20:49

    Eto sad...zardjaju im kocnice???

    • 17. mart 2021 | 21:55

      Rick

      @Cika Velja

      Postanu ovalni diskovi. Kod nas će ih menjati svake godine...

    • 17. mart 2021 | 23:37

      Elektro-vozač

      @Cika Velja

      Kod fosilaca ne mogu ni da stignu da zarđaju već je vreme da se menjaju :) Kod električnih se ne troše, samo rađanje postoji kao problem.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA