Ove stvari o redovnom održavanju automobila bi svaki vozač obavezno trebalo da zna

Komentari

  • Nikola

    9. april 2023 | 16:13

    Samo da auto delovi nisu toliko skupi. Realno je da naš budžet nije ni približan npr nemačkoj.

  • Om

    13. mart 2021 | 18:45

    Tesla kao proizvođač automobila je posebna priča. Od samog procesa kupnje pa nadalje, Teslini modeli izazivaju dvojake emocije. Jedni ih slijepo obožavaju, nešto slično fanatizmu koji vidimo kod fanova Appleovih proizvoda, dok ih drugi ne mogu smisliti i smatraju ih čistim pomodarstvom. Usprkos visokoj cijeni i specifičnom načinu kupnje, Tesle se mogu vidjeti i na našim cestama, a model koji je zaslužan za sve to je upravo Model S. Gotovo svi misle da se električni auti zbog nedostatka klasičnog motora ne mogu pokvariti ili da ne zahtijevaju neko održavanje. Međutim, upravo je taj Teslin model i najnepouzdaniji električni automobil obuhvaćen ovim istraživanjem. Čak 61% vlasnika Tesle prijavilo je probleme sa svojim automobilima. Najčešći su problemi s kvalitetom karoserije i elektrikom, a onda slijede kočnice, elektrika motora i ovjes. Iako su svi automobili ostali u voznom stanju, pola ih je bilo više od tjedan dana

    • 13. mart 2021 | 20:14

      Elektro-vozač

      @Om

      Ima puno istine u tome što pričaš ali prikrivaš drugu istinu. Evo prvo da ti potvrdim i pojasnim neke stvari oko Tesle. Fanatika ima svuda. I ti si jedan: "pa to su emocije", da te citiram. Dvojakih mišljenja ima svuda. Evo ti si primer ljudi koji spadaju u 2% onih koji ne podnose Teslu a obično za to imaju neke "druge" motive. 98% ljudi su zadovoljni. Pomodarstva ima svuda - ponajviše kod luksuznih fosilaca. Ništa od toga ne umanjuje vrednost proizvoda. Cena električnih jeste viša ali se i te Tesle mnogima više isplate. Niko ne misli da se ne mogu pokvariti. Naprotiv. Ali se daleko manje kvare. Tesla Model S je možda najnepouzdaniji ELEKTRIČNI, ali uglavnom u poređenju sa novijim modelima Tesle. S je praktično prvi model i sa njim su mnogo "učili". Svejedno je pouzdaniji od svih fosilaca. Možda je "61%" vlasnika prijavilo probleme. Evo i ja sam. Ali to nisu problemi koje protivnici Tesle žele da čuju: čuju ae razni zvukovi koji više nisu maskirani zapomaganjem i stenjanjem fosilnih motora pa je to veliki broj vlasnika odvelo u servis na proveru. To važi za, recimo, kočnice i klima uređaj. Problemi sa kvalitetom karoserije postoje. Sa "elektrikom" nisu u pitanju instalacije već uglavnom softver - greške u sistemu za puštanje muzike i najčešći problem - ljudi se žale da brisači nisu dovoljno pametni. Za razliku od toga 100% (apsolutno svi) fosilci stalno završavaju po servisima jer moraju na tzv. "redovno održavanje" - toliko da su ljudi navikli da ih biju pa više i ne osećaju i ne prijavljuju to (valjda je normalno da se ulje, filteri, kočnice, itd kvare na svakih nekoliko hiljada km)? Vešanje zavisi od modela, ne od pogona. Na Tesla servis ume da se čeka malo duže jer je firma još nova i uglavnom čekaju delove ali ja te probleme nisam imao. Sa 170.000 km nisam imao ni jedan servis koji sam morao da imam. Auto i dalje koristi originalne pogonske delove, kočnice i vešanje. U svakom slučaju kada pitaš te iste ljute i nesrećne vlasnike Tesli koji će im sledeći auto biti u skoro 99% slučajeva odgovor je: verovatno Tesla, sigurno električni.

  • Om

    13. mart 2021 | 18:37

    Tesla kao proizvođač automobila je posebna priča. Od samog procesa kupnje pa nadalje, Teslini modeli izazivaju dvojake emocije. Jedni ih slijepo obožavaju, nešto slično fanatizmu koji vidimo kod fanova Appleovih proizvoda, dok ih drugi ne mogu smisliti i smatraju ih čistim pomodarstvom. Usprkos visokoj cijeni i specifičnom načinu kupnje, Tesle se mogu vidjeti i na našim cestama, a model koji je zaslužan za sve to je upravo Model S. Gotovo svi misle da se električni auti zbog nedostatka klasičnog motora ne mogu pokvariti ili da ne zahtijevaju neko održavanje. Međutim, upravo je taj Teslin model i najnepouzdaniji električni automobil obuhvaćen ovim istraživanjem. Čak 61% vlasnika Tesle prijavilo je probleme sa svojim automobilima. Najčešći su problemi s kvalitetom karoserije i elektrikom, a onda slijede kočnice, elektrika motora i ovjes. Iako su svi automobili ostali u voznom stanju, pola ih je bilo više od tjedan dana

  • Om

    13. mart 2021 | 18:26

    Tesla kao proizvođač automobila je posebna priča. Od samog procesa kupnje pa nadalje, Teslini modeli izazivaju dvojake emocije. Jedni ih slijepo obožavaju, nešto slično fanatizmu koji vidimo kod fanova Appleovih proizvoda, dok ih drugi ne mogu smisliti i smatraju ih čistim pomodarstvom. Usprkos visokoj cijeni i specifičnom načinu kupnje, Tesle se mogu vidjeti i na našim cestama, a model koji je zaslužan za sve to je upravo Model S. Gotovo svi misle da se električni auti zbog nedostatka klasičnog motora ne mogu pokvariti ili da ne zahtijevaju neko održavanje. Međutim, upravo je taj Teslin model i najnepouzdaniji električni automobil obuhvaćen ovim istraživanjem. Čak 61% vlasnika Tesle prijavilo je probleme sa svojim automobilima. Najčešći su problemi s kvalitetom karoserije i elektrikom, a onda slijede kočnice, elektrika motora i ovjes. Iako su svi automobili ostali u voznom stanju, pola ih je bilo više od tjedan dana

  • dago 1

    13. mart 2021 | 00:01

    Katalzator na 80 000 km???? Filer vazduha na 15 000 ???? Pa onda bi i nove gume trebali dva puta godisnje.

    • 15. mart 2021 | 10:45

      Žika

      @dago 1

      A tek amortizeri na 20 000?Ja to pređem za 8 meseci.

  • Domagoj

    12. mart 2021 | 23:55

    Meni se često zakoči Getriba , zakopa ce Cokna . Mjenjo sam Megaheklicu na Findergejzni jer je bacala masu preko ulja i onda mi strada Gefufna na Špelvrcni . Sve to zbog neredovnog mjenjanja ulja i ovjesa .

    • 13. mart 2021 | 09:59

      Radnaskela

      @Domagoj

      To ti je zato što ste otišli u EU i ostavili nas same i uplakane. To se kod nas nikada ne kvari.

  • lokomotiva na ugalj

    12. mart 2021 | 19:06

    je deo istorije sada taj posao pobavljaju elektricne.isto tako ce i automobili na benzin dizel plin otici u zaborav, dolaze elektricni

  • Duble

    12. mart 2021 | 19:02

    Imao sam auto sa oko 350.000 km, katalizator je bio kao nov...

  • cigo

    12. mart 2021 | 16:03

    staro gvozdje akumulatori kupujemo

    • 13. mart 2021 | 16:29

      Eksokustodijan

      @cigo

      Мислиш: "Окулуматори и амулинијум" купујемоооо!!!

  • X

    12. mart 2021 | 15:09

    Nova godina, novo auto. Vi krpite.😎

  • automobilski ne strucnjak

    12. mart 2021 | 15:08

    uskoro ce sve to da ode u zaborav.sve vise i vise ce se voziti elektricni automobili

    • 12. mart 2021 | 15:24

      Hm

      @automobilski ne strucnjak

      Opravdavas ime, znaci nece se kvarit auta.

    • 12. mart 2021 | 16:10

      Elektro-vozač

      @automobilski ne strucnjak

      @Hm: Od svega navedenog u članku otprilike jedino što je relevantno za električne su amortizeri. Ostale stvari ili ne postoje ili traju višestruko duže. Inače, da, daleko će se manje kvariti pogon. Ostalo je isto ili slično.

    • 12. mart 2021 | 17:39

      Baterije

      @automobilski ne strucnjak

      Ostaje problem baterija, trajnost i kapacitet istih, cena, servis i zamena baterije, problem snabdevenosti mreze punjenja i brzina punjenja

    • 12. mart 2021 | 17:47

      Crni

      @automobilski ne strucnjak

      E moj Elektrovozacu, vidi se sa nikada nisi vozio kola, a kamoli elektricna i jos dajes savete i misljenja. Kada budes vozio molim te najavi da se sklonim cisto da bi zivot sacuvao. Ako stvarno mislis da nema odrzavanja kpd elektromobila, onda verovatno tesla onih pet sati obaveznog servisa vara musterije. Ja svakako mislim da su prevaranti. Razmisli sledeci put kada nesto napises cisto da vise ne budes glup u drustvu.

    • 12. mart 2021 | 21:14

      Elektro-vozač

      @automobilski ne strucnjak

      @Crni: Ja pažljivo biram reči. Propisanog ili redovnog održavanja nema. Električni mogu preći stotine hiljada kilometara bez posete servisu, zamene bilo kojih delova - samo je potrebno dolivati tečnost za pranje stakla. Kvarovi postoje na svim kolima a i oni su češći kod fosilnog pogona zbog velikog broja kvarljivih delova. Zbog toga što su toliko kvarljivi i imaju "redovno održavanje" kao zamenu za naziv "popravke često očekivanih kvarova". Fosilci se praktično raspadaju tokom vožnje i ostavljaju delove za sobom pa je podobno da se to raspadanje desi kontrolisano, u servisu. Nepogonski kvarovi ... ne zavise od pogona tako da nije vredno pričati o njima u ovom kontekstu.

    • 12. mart 2021 | 23:36

      Crni

      @automobilski ne strucnjak

      Elektrovozac samo si u jednom u pravu a to je da se redje kvari, izgleda da sam dosta obrazovaniji od tebe, odnosno elektronoka mi je i profesija i pasija pa mislim da malo bolje poznajem elektronku npr. Npr baterije imaju odrzavanje, zamenu, kontrolu, regeneraciju itd. I dalje si tvrdoglavo si na stanovistu da nema odrzavanja, ne zagadjuje, nista ne kosta, itd. Samo poseti ETF da ti otvore oci ovde nema dovoljno prostora za objasnjenje.

    • 13. mart 2021 | 02:36

      Elektro-vozač

      @automobilski ne strucnjak

      @Crni: Ne stavljaj mi reči u usta. Nisam rekao da ne zagađuje već da zagađuje značajno manje (tačno, dokazano). Održavanje baterija o kojem ja mislim da ti misliš radi sam automobil, nije potreban servis (kondicioniranje i balansiranje napunjenosti ćelija u Tesli, recimo). Nisam ni rekao da ništa ne košta. Naprotiv stalno kažem da iako je cena kola veća ukupni troškovi ispadnu manji (tačno, potvrđeno za sve koji zapravo voze kola). U nekim slučajevima, doduše, električni JESU jeftiniji od novih, poklonjenjih fosilaca (takođe potvrđeno). Hvala, "posetio" sam ETF i opet ću kada budem blizu.

    • 15. mart 2021 | 12:58

      Crni

      @automobilski ne strucnjak

      Elektrovozac ne stavljam ti reci u usta sam si napisao pre mesec dana, Manje zagadjuju dok vozis od klasicnih kola pitaj Obrenovcane, udji na etf i trazi da ti objasne nemoj samo sarena vrata da gledas. Edukuj se malo pogledaj i procitaj malo i nesto ozbiljno cak i od zelenih dokumente a tamo kaze da termoelektrane zagadjuju vazduh oko 80% Sve ostalo je 20% Mislim da je sve ostalo bezpredmetno objasnjavati

    • 15. mart 2021 | 20:22

      Elektro-vozač

      @automobilski ne strucnjak

      @Crni, mnogo si čađav od izduvnih gasova. Termoelektrane, tamo gde jesu, zagađuju ali ne napajaju samo vozila već cele gradove. "Ne daj Bože" da vidiš šta bi bilo kada bi to isto pokušao sa automobilskim fosilnim motorima na način na koji se koriste u tim istim vozilima. Možda bi ti mogao da shvatiš malo i proveriš svoje zablude?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA