Kako da brzo osušite "poplavljene svećice", a da ih uopšte ne odvrćete?
Jedna od stvari koja može da se dogodi automobilu po hladnom vremenu je da se starter pri paljenju pokrene, ali da se motor ne pokreće. Rezultat toga su "potopljene" svećice i "presisao" motor.
Tada je potrebno dosta vremena da se svećice osuše, ali postoji i način da se stvari urade brže i bez posebnih alata. Tokom hladnog starta, automobilska elektronika pokušava da pomogne motoru obogaćujući smešu vazduh - gorivo tako što dovodi više goriva u komoru za sagorevanje.
I dok se novi motori sa dobrom kompresijom, novim svećicicama, savršeno čistim brizgaljkama za gorivo i baterijom koja je na visini zadatka, sa takvom ledenom situacijom mogu lako nositi, automobili sa nešto više kilometara staža i kojim problemom ispod haube, bi mogli da imaju poteškoća.
Razlog zbog koga se svećice "poplave" benzinom je jednostavan - gorivo ulazi u komoru za sagorevanje, ali se ne pali. Svećice se bukvlano nalivaju benzinom, nakon čega je nemoguće pokrenuti motor.
To je samo posledica
Problem ne leži isključivo u samom motoru. Iskra ne nastaje zbog više od dopola ispražnjenog akumulatora - njegova snaga jednostavno nije dovoljna. Ako svećice nisu dugo menjane, to takođe može biti razlog da se gorivo ne zapali. One, kao i sve drugo, mogu biti istrošene ili se može desiti da se oštete tokom zamene.
Problem može da se krije u neispravnim kablovima koji treba da prenesu energiju potrebnu za stvaranje varnice. Jednostavno, ako su svi uslovi tu a nema varnice na svećici - postoji problem sa strujom ispod haube. Šta god da je razlog, rezultat je isti. Nakon nekoliko neuspelih pokušaja pokretanja, ne vredi ni pokušavati dalje, svećice će garantovano biti poplavljene nesagorelim gorivom.
Čim vozaču postane jasno da ima problema, uzima ključ za svećice i zavlači se ispod haube kako bi odvrnuo svećice i osušio ih pomoću krpa, upaljača ili drugih dostupnih sredstava. Ali šta ako niste kući ili pravog alata nema u automobilu?
Par trikova
Postoji nekoliko načina da se reši problem. Prvi je, možda, pogodan za većinu automobila, gde je moderna brizgaljka odgovorna za dovod goriva u komoru za sagorevanje. Metoda omogućava sušenje, ili, drugim rečima, "produvavanje" cilindara.
Da biste to uradili, pre pokretanja motora, morate da pritisnete pedalu gasa od poda i da je zadržite. U tom slučaju, okretanjem ključa za paljenje pokrenite starter. U ovom trenutku, elektronski "mozak" motora aktivira pročišćavanje, isključujući dovod goriva u komoru za sagorevanje. Čitav proces će trajati ne više od 10 sekundi, nakon čega treba da otpustite papučicu gasa - snabdevanje gorivom će se nastaviti i motor će oživeti.
Evo i jedne zanimljivosti vezane za ruske automobile. Naime, da bi pokretanje motora bilo uspešno po hladnom vremenu u ruskim automobilima gde je uvek neki sneg i mraz, vozač je dobio "plazmer" da pomogne vozaču. Ovo je režim u sistemu za paljenje u kome se impuls primenjuje na svećice tokom 30 do 90 sekundi, zahvaljujući čemu se svećice zagrevaju i tako se uklanja kondenzacija.
Međutim, obe metode ne uklanjaju potrebu da sa sobom nosite ključ za svećice. Kada sve drugo zakaže, kutija sa alatom u gepeku može postati taj zlatni sastojak, zahvaljujući kome će motor vašeg automobila "disati" svim cilindrima.
(Telegraf.rs/Autorepublika.com)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
resenje
predjite na elektricne automobile
Podelite komentar