Želite da pojeftinite održavanje svog automobila? Na pravom ste mestu!
Čak i ako niste stručnjak i ne razumete se mnogo oko mehanike, neke stvari na svom vozilu možete bez većih sami da promenite, odnosno popravite.
Zašto biste bez potrebe plaćali profesionalne majstore za brze i lake popravke uz minimalne troškove za delove, ako možete sami malo zaprljati ruke?
Filter za vazduh
- Potrebni alati: nov filter
- Potrebno vreme: 10 minuta
Pronađite filter ispod haube na svom automobilu. Najčešće se nalazi u plastičnoj pravougaonoj kutiji sa metalnim kopčama sa strane. Ako ne možete da je pronađete, proverite uputstvo proizvođača. Otvorite kućište i obratite pažnju na to kako je stari filter za vazduh postavljen unutra.
Izvadite ga i postavite novi filter na isto mesto, okrenutog na isti način. Zatvorite metalne kopče na kutiji. Ako želite da produžite vek svog starog filtera za vazduh, možete ponekada da ga produvate kompresorom, kako biste očistili sakupljenu prljavštinu.
Akumulator
- Potrebni alati: ključevi, tečnost za skidaje korozije, četka, krpa
- Potrebno vreme: 20 minuta
Da bi automobil glatko i efikasno obavljao svoj posao potreban je dobar kontakt akumulatora. Njegovo pokretanje može onesposobiti već nekoliko čestica prljavštine, zato vam savetujemo, da redovno vizuelno proveravate stanje akumulatora, pogotovo ako je stariji. Provera će vam ukazati na to kada morate očistite njegove delove. Ako to nikako ne radite, možete očekivati kraći radni vek akumulatora i desiće se neizvestan trenutak, kada ćete ostati sa ispražnjenim akumulatorom pre odlaska na posao ili slično.
Pre čišćenja delova akumulatora skinite kablove - obavezno prvo negativni. Ako su zaglavljeni nežno koristite šrafciger, da ih ne oštetite. Onda očistite kleme. Koristite bazično, po mogućnosti profesionalno sredstvo, dobro očistite kleme sa njime, isperite sa vodom i osušite sa krpom.
Metlice brisača
- Potrebni alati: nove metlice
- Potrebno vreme: 15 minuta
Metlice brisača se najčešće menjaju posle 6-12 meseci korišćenja. One se međusobno razlikuju po obliku, načinu montaže i dužini, tako da je bitno da kupite prave za svoj automobil po uputstvu proizvođača. Proces zamene je veoma jednostavan. Podignite brisače i uklonite stare metlice. Obratite pažnju na to, kako su stare metlice povezane sa ramenima brisača.
Na većini modela videćete osigurač sa unutrašnje strane brisača. Gurnite osigurač da biste uklonili stare metlice. Pričvrstite nove metlice ali čuvajte, da ne polomite brisače ili ogrebete vetrobransko staklo. Posle montaže proverite da li su bezbedno i čvrsto montirane.
Ulje i filter ulja
- Potrebni alati: Filter za ulje, ulje, posuda, levak, ključ za skidanje filtera
- Potrebno vreme: 30 - 45 minuta
Fabrički je preporučeno na koliko pređenih kilometara je potrebno promeniti ulje. Ako se odlučite da ga sami menjate, kao i filter za ulje, prvo sačekajte da se motor automobila potupuno ohladi kako biste mogli da počnete sa radom. Prvo morate podići auto ili ga staviti na kanal i naravno proveriti dali je bezbedno raditi ispod njega. Ispod kartera postavite posudu sa skupljanje otpadnog ulja, odvrnite šraf na karteru i otvorite čep na motoru gde se sipa ulje, kako bi ono bolje i brže isteklo.
Za to vreme možete zameniti stari filter ulja sa novim. Uklonite stari filter ulja ključem. Podmažite gumeni zaptivač novog filtera sa nekoliko kapi novog ulja i onda ga malo sipajte i u filter. Stavite ga nazad na svoje mesto i ručno zategnite šraf na karteru. Sada sipajte novo ulje u motor pomoću levka u dovoljnoj količini. Ne zaboravite da stari filter i staro ulje odnesetie na reciklažu.
Šta još možete da uradite sami?
Sami možete da uradite još nekoliko stvari: promenite svećice, isperete hladnjak, promenite kočnice i filter za gorivo.
Možda vam se čini da se to ne isplati i da je to prljav posao, ali ako više stvari uradite sami istovremeno možete da uštedite više novca, ali i da naučite nešto o svom automobilu.
(Telegraf.rs/Silux)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Majstor Žile
Danas više nego ikad dostupan je alat, dijagnostika, delovi... Što je najbitnije, postoji na internetu tutorijal za sve kako uraditi. Iako sam mehaničar, priznajem da ne znam sve, mnoge stvari sam video na You Tube kako se rade. Majstori postaju sve skuplji, dolazi zapadni sistem, skupa satnica majstora. Zaista se isplati naučiti što više.
Podelite komentar
Bojcica
Show 🎆🎇. Pogotovo da zamenimo filter za ulje.
Podelite komentar
Milance
Ja to ništa ne radim samo Mićo vozi dok ide. Ulje curi ma dolivaj antifriz curi šipak ono za rupe vozim koju g i prodam neka ga drugi održava a ne ja da ulazem
Podelite komentar