Da li će auto koji nikada nije imao katalizator ili DPF moći da prođe tehnički po novim propisima?
Na pitanje da li će vaš auto moći da prođe tehnički pregled od jula ove godine, sledi razjašnjenje...
Ukoliko vozite dizelaša koji nikada nije imao DPF filter ili stariji auto koji se proizvodio bez katalizatora - pitate li se da li će vaš auto moći da prođe tehnički pregled od jula ove (2021.) godine?
Naslovi u medijima "prete" da neće moći više da prođe tehnički i da se registruje. Zbog brojnih pitanja koja su dobile na ovu temu, kolege iz redakcije sajta Polovni automobili su rešile da razjasnite ovu problematiku.
Odgovor je jednostavan - ako je auto konstruisan i proizveden bez katalizatora i DPF filtera, to znači da ne mora ni da ih ima da bi mogao da prođe tehnički pregled.
Dakle, ako originalno, fabrički, nikada - ni kao nov nije imao DPF i katalizator, nema potrebe da se oni ugrađuju zbog oštrijih tehničkih pregleda.
S obzirom na to da se katalizatori ugrađuju duže od 30 godina, većina benzinaca na našim ulicama danas bi trebalo da ih ima, odnosno proizvedeni su sa katalizatorom. Izuzetak su, naravno, "jugići", "kečevi"...
Da li dizelaši imaju katalizator?
Da - katalizator mogu da imaju i dizelaši. Mogu da ga imaju i dizelaši sa DPF filterom i bez DPF filtera.
Kod onih sa DPF filterom, naročito kod iole novijih, uglavnom je smešten u isto kućište sa DPF-om. Zato kad se kod dizelaša ukloni DPF filter, obično odlazi i katalizator.
Da li moj auto fabrički ima DPF i od kada se ugrađuju DPF-ovi?
Ne možemo da kažemo na osnovu godišta ili drugih podataka da li vaš auto ima DPF filter. Pokušajte da proverite u ovlašćenom servisu preko broja šasije.
Recimo da je DPF počeo kod retkih vozila da se ugrađuje od 2001. godine. Masovnija ugradnja kreće 2005-2006. godine. Ako je auto Euro 5, što je standard uveden u septembru 2009, onda skoro sigurno ima DPF. Međutim, moguće je da auto bude iz 2009. i 2010, a da nema DPF. Objašnjenje leži u raznim propisima, kao i u raznolikim pravilima određivanja godine proizvodnje automobila.
Zato se ne oslanjajte na godište, nego proverite preko broja šasije, po mogućnosti na više mesta - ništa nije 100% sigurno. U nekim slučajevima ne pomaže ni zavirivanje ispod auta ili gledanje iz kanala.
Zaključak
To što je auto fabrički proizveden bez katalizatora ili DPF-a, apsolutno ne znači ni da automatski prolazi ispitivanje izduvnih gasova na tehničkom pregledu.
Kakvi će biti izduvni gasovi - to zavisi od stanja u kakvom je motor, kakvo mu je sagorevanje, da li je izduvni sistem negde oštećen...
Dakle, ako su motor i prateći elementi i sistemi ispravni i u relativno dobrom stanju, proći će ispitivanje izduvnih gasova bez obzira na starost vozila i činjenicu da je vozilo fabrički proizvedeno bez katalizatora ili DPF filtera ukoliko je reč o takvom automobilu.
Video: Na zagađenje vazduha utiču dve vrste čestica i njihov uticaj na organizam je opasan
(Telegraf.rs/Polovniautomobili.com)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Johan
Prolazimo svi jer je to obična farsa,šta očekivati od automobila prosečne starosti 15 godina!?
Podelite komentar
goran
moraju da prodju tehnicki,tako su konstruisana. kad drzava obezbedi obicnom gradjaninu 1500 evra platu onda mogu i da zahtevaju od naroda da vozi bolje automobile,, i debilno je drzati uredbu o registraciji i kaznjavati one koji imaju auto sa vise od 2000 kubika.ljudi od muke i voze neregistrovane i neosigurane automobile
Podelite komentar
Srboman
Realno u proseku nasa vozila su vise za otpad nego za katalizator, prosek starosti kola u Srbiji je oko 18 godina, bicemo uskoro kao Kuba sve oldtajmer do oldtajmera
Podelite komentar