Pet čestih grešaka vozača koje uništavaju menjač automobila
Nije samo vožnja po propisima ono što je neophodno da bi automobil ostao ispravan.
Zato stariji i iskusniji vozači često mladima ukazuju na greške koje ne utiču na bezbednost vožnje, ali itekako utiču na trajnost mehaničkih komponenti automobila. A dobar deo njih se odnosi na nepravilno rukovanje manuelnim menjačem.
Za razliku od automatskog, ručni menjač nudi bolju kontrolu nad vozilom, ali istovremeno zahteva i veću pažnju vozača prilikom rukovanja. Svaki iskusan mehaničar zna da se nemarnom vožnjom trošenje kvačila povećava nekoliko puta, piše Autopress.
Manje iskusni vozači često ponavljaju 5 grešaka, od kojih svaka značajno povećava trošenje svih delova manuelnog menjača. To su:
1. Odmaranje desne ruke na ručici menjača,
2. Držanje pritisnute papučice kvačila prilikom dužeg stajanja sa upaljenim motorom,
3. Zadržavanje automobila na uzbrdici pomoću kvačila umesto ručne kočnice,
4. Naglo ubrzavanje u visokom stepenu prenosa,
5. Odmaranje leve noge na papučici kvačila, umesto na odmorištu za nogu.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nebojsa
Moja žena 3/5
Podelite komentar
baba smilja iz darosave
vozim automatik
Podelite komentar
Elektro-vozač
Postoji i treća, najbolja, varijanta: bez bilo kakvog menjača (ni ručni, ni automatski - fiksni, jednostepeni, prenos). Kontrola je najpreciznija, reakcije pogona najbrže, ubrzanje glatko od početka do kraja i manje kvarljivih delova. Zastarela tehnologija ne može bez menjača, naravno. Samo savremena električna kola postoje bez menjača (ne računam izuzetke u vanserijskoj proizvodnji).
Podelite komentar