Još 3 neprijatna problema vašeg vremešnog četvorotočkaša
Kao što smo u prethodnom tekstu pomenuli, što su automobili stariji, trebalo bi računati sa većim brojem kvarova i većim troškovima njihovih popravki.
Među onim problemima vremešnijih četvorotočkaša koji na prvi pogled nisu očigledni, ali mogu imati ozbiljne posledice nalaze se i ovi:
Korozija
Iako se danas automobili prodaju sa garancijom na rđu koja obično ide i do 12 godina, nešto starija vozila nisu toliko imuna na koroziju. A to se posebno odnosi na naš deo sveta, gde se putevi zimi temeljno posipaju solju.
Rđanju su podložni svi metalni delovi starijih automobila, a to je proces koji je teško zaustaviti čak i uz redovno pranje karoserije i podvozja.
Naravno, estetika je u celoj priči najmanji problem, jer prave glavobolje nastupaju kad korozija prodre u samu strukturu vozila. Time se gubi čvrstina koja je pri sudarima i drugim saobraćajnim nezgodama posebno važna za bezbednost.
Auspuh
Korozija se, međutim, ne zaustavlja na tome, nego napada i ostale delove vozila, poput izduvnog sistema.
I mada se i ovaj slučaj, u bezbednosnom smislu, čini manje opasnim od drugih problema, ni on se nikako ne sme ignorisati, čak ni ako ste imuni na druge posledice poteškoća sa izduvnim sistemom, kao što je buka.
Rđom nagrizeni sistem ispušta štetne gasove, sa posebnim naglaskom na ugljen-monoksid, tamo gde ne bi trebalo. To, u kombinaciji sa podvozjem načetim korozijom, može da rezultira ulaskom otrovnih gasova u putničku kabinu i ozbiljnim, pa čak i fatalnim posledicama za vozača i putnike.
Imajući u vidu kolika je prosečna starost vozila na našim putevima i ulicama, ovo su stvari koje je korisno znati...Posted by Telegraf CarTech on Saturday, December 26, 2020
Zato o ovom problemu uvek treba voditi računa i nikad ne potceniti opasnosti koje sa sobom donosi zub vremena.
Dotrajale instalacije
Korozija nagriza metalne delove vozila, ali su i oni izrađeni od drugih materijala podložni propadanju.
Na primer, plastična izolacija elektroinstalacija i vodovi goriva vremenom propadaju i mogu naprsnuti, a to se najčešće događa upravo nakon desetak godina eksploatacije.
Rizik od požara tako se znatno povećava, pa slučajevi samozapaljenja automobila, bilo na parkingu, ili u vožnji, nisu retkost, a to može imati i teže posledice.
U većini slučajeva, za požar na vozilu krive su stare električne instalacije i dotrajali dovodi goriva, pa ako vozite stariji polovni automobil, ne zaboravite da proveriti u kakvom su stanju ove njegove komponente.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Old Boy
Ranije smo vozili isključivo vozila koja nisu bila baš trajna po navedenim stavkama. Sećam se Opel Kadeta koji je bio baš sklon koroziji i za 15 godina je već bio zreo za drugo krpljenje i farbanje. Automobili proizvedeni između 2000. i 2010. su izrazito trajni, neki odu pod presu bez trunke korozije. Verovatno proizvođači i ne žele da im proizvod traje 30 - 40 godina i zato kod novih generacija namerno prave slabosti zbog kojih automobili završavaju na otpadu.
Podelite komentar