Svim uljima je potrebno neko vreme da dostignu radnu temperaturu.
Zimi nije pametno stajati na parkingu sa upaljenim motorom, u neutralnom stepenu prenosa, odnosno čekati da se on ugreje. Tako se troši više goriva, podmazivanje motora je slabije, dolazi do većeg habanja pokretnih delova…
Osim toga, kada po zimi pokrenemo vozilo, ne bi trebalo ni da preterujemo sa gasom.
Zimi dolazi do većeg viskoziteta ulja u motoru i menjaču, što znači da ti delovi vozila nisu idealno podmazani, podseća Autopress. Svim uljima je potrebno neko vreme da dostignu radnu temperaturu, pa zato treba izbegavati preterano opterećivanje motora u prvih 10 do 15 minuta vožnje.
U mnogim savremenim automobilima ne postoje indikatori temperature ulja i rashladne tečnosti. Ako ih u svom vozilu imate, oslonite se na njih. Sve dok njihove kazaljke ne pokažu optimalnu temperaturu, budite oprezni sa gasom.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sremcica
Haa haaa pa upali auto zimi na nekih minus 10 minus 15 kad je napolju pa vidi se po autu da mu nije dobro kad pocne da trese i lupa od hladnoce.I naj bolje je sa takvim radom odmah krenuti i terati ga.Neka hvala ali moj ce bar minut da odradi u leru a misljenja raznih strucnjakA me ne zanimaju ali uooopstee
Podelite komentar
Slavko
Imam 5 min kolima do posla. Ako ne treba ni da zagrejem ulje na parkingu, pitam autora teksta, da li treba da idem na posao pešaka? Jedna mala opaska: ulje nijada ne menja viskozitet promenom temperature. Menja gustinu. A to nikako nije isto.
Podelite komentar
Aleksandar
Bas naprotiv zimi treba zagrejati motor pre polaze ja bez obzira dali je savremen motor ili ne. Svaki motor ima radilicu klip jace klipove i karike koje motorno ulje podmazuje. Na niskim temperatura a svako ulje je gusto i ono trazi radnu temperaturu da bih normalno podmazivalo radilicu lezajeve i mazajuce karike na klipovima. Svaki materijal na hladnoci se skuplja a na temperaturu siri. Nemojte da vas cudi sto trosi ulje u motoru. Iako motor radi u mestu pod malim gasom on ima normalno podmazivanje motora. Rezervni fudbaler dok neude da igra on se prvo zagreva da bih mogao da startuje u igru. Svaki motor ima proces rada. Usisava sabija pali i izduvava. Motor savremen samo ima nadgradnju kompiutersku a standardni mehaniku za upravljanjem njegovim radom.
Podelite komentar