Ovo važi samo za automobile sa zastarelom tehnologijom. Elektromotori čak i bolje rade dok su hladni a led na staklima se rešava zagrevanjem stakala i/ili kabine pre dolaska do kola (daljinski). Ovo je sa električnim i bezbedno i dozvoljeno a sa fosilcima ni jedno ni drugo, zbog mogućnosti trovanja u zatvorenom prostoru. Oni koji imaju svoja mesta za punjenje mogu namestiti da se kabina i sedišta automatski zagreju pred vas polazak, za prijatnu vožnju. Isto važi i leti za hlađenje u slučaju da ste, recimo, parkirali na jakom suncu. Inače samo održavajte tečnost za pranje stakla i koristite zimske gume. Ostale brige fosilaca sa električnim jednostavno ne postoje. Neki će vas ovde ubeđivati da baterije imaju manji kapacitet zimi ali vam neće reći da je to manji problem jer baterije imaju svoje grejanje i svejedno veliki kapacitet pa je efekat manji nego do 30% veće potrošnje goriva zimi sa fosilcima. Uostalom, ne treba verovati nikome pa ni meni - uverite se sami.
Imaš li ti iopšte auto i da li si ga ikad imao? Pa danas svi znaju da akumulator, (baterija) na niskoj temperaturi, a naročito kada je ozbiljniji minus, gubi više od 30 procenata nominalnog potencijala! A nije mi jasno o kakvim to grejačima baterija pričaš... Odakle strija za te grejače, ako ti je auto na ulici? Dalje, dok čistiš sneg i led sa auta, motor zagreva polako unutrašnjost. A kako se greje električni, osim isključivo strujom iz istih tih baterija.
Može električni u Kaliforniji, ili u Norveškoj, gde na svakih deset metara postoje punjači...
@Miško: Varaš sebe i ostale. Podatak koji si izneo ti je čista izmišljotina. Između ostalog, da je to tako, fosilci nebi moglo da krenu jer bi im akumulator spao sa oko 12V na oko 8.4V po tvojim podacima, telefoni i kamere bi prestale da rade itd. Drugo, energija u bateriji je proporcionalnija kvadratu napona (potencijala) tek da se vidi koliko lupetaš. Domet mi je zimi na -27°C oko 25% manji sa svim grejanjem baterija i kabine i ostalim efektima (oko 350km umesto 426km nominalno za moj auto). Energija, naravno, dolazi iz baterije ako nije priključen na mrežu. Jeste da se deo energije time gubi na grejanje ali je ukupan efekat bolji. I kabina se, naravno, greje isto energijom iz baterija i tu nema problema - daleko se brže zagreje nego motor i nema problema sa trovanjem u zatvorenom prostoru. Električni bi posebno bili odlični u Srbiji zbog praktičnosti, značajno manjim troškovima i uklanjanju zavisnosti od uvoza, da ne pričamo o ostalim prednostima. Dakle, pre nego što počneš da ubeđuješ sebe i ostale u nešto, prvo proveri to što radiš, sem ako nemaš neke druge "motive". Ja dok dođem do kola sneg samo treba da poguram malo ili slobodno brisače da uključim. @Laki: Hibridi imaju premalu bateriju za grejanje. Ovo što ja pričam važi za potpuno električne.
@Laki: Obični hibridi imaju jako male baterije, obično dovoljne za tek koji kilometar električne vožnje, upotrebljivog kapaciteta oko 1-2 kWh. Ako je grejač kabine snage od 6 kW to bi značilo da taj grejač može da radi punom snagom tek oko 10-20 minuta sa punom baterijom i to pod uslovom da ništa drugo ne radi. Održavanje temperature zahteva značajno manje snage (pa i energije) nego prvobitno zagrevanje ali svejedno nije praktično sa tako malim kapacitetom. Dodatni deo priče je da starija tehnologija baterija u njima preživi možda ooo 1000 svojih kapaciteta što bi brzo nestalo. Kada imaš bateriju kapaciteta recimo 75 do 100 kWh ili 400-500 km realne vožnje to izađe na oko pola miliona kilometara životnog veka. Čak i da 6 kW grejanje radi punom snagom recimo četiri sata to izađe na 24 kWh odnosno samo manji deo kapaciteta baterije. Dalje, novija električna kola koriste toplotne pumpe umesto običnih grejača pa je grejanje još efikasnije.
benzin sofer
kalve su sanse da se grejemo na baterije.pitam za prijatelje jedan se greje na loz ulje a drugi na ugalj i drva.
Podelite komentar
Elektro-vozač
Ovo važi samo za automobile sa zastarelom tehnologijom. Elektromotori čak i bolje rade dok su hladni a led na staklima se rešava zagrevanjem stakala i/ili kabine pre dolaska do kola (daljinski). Ovo je sa električnim i bezbedno i dozvoljeno a sa fosilcima ni jedno ni drugo, zbog mogućnosti trovanja u zatvorenom prostoru. Oni koji imaju svoja mesta za punjenje mogu namestiti da se kabina i sedišta automatski zagreju pred vas polazak, za prijatnu vožnju. Isto važi i leti za hlađenje u slučaju da ste, recimo, parkirali na jakom suncu. Inače samo održavajte tečnost za pranje stakla i koristite zimske gume. Ostale brige fosilaca sa električnim jednostavno ne postoje. Neki će vas ovde ubeđivati da baterije imaju manji kapacitet zimi ali vam neće reći da je to manji problem jer baterije imaju svoje grejanje i svejedno veliki kapacitet pa je efekat manji nego do 30% veće potrošnje goriva zimi sa fosilcima. Uostalom, ne treba verovati nikome pa ni meni - uverite se sami.
Podelite komentar
Miško
@Elektro-vozač
Imaš li ti iopšte auto i da li si ga ikad imao? Pa danas svi znaju da akumulator, (baterija) na niskoj temperaturi, a naročito kada je ozbiljniji minus, gubi više od 30 procenata nominalnog potencijala! A nije mi jasno o kakvim to grejačima baterija pričaš... Odakle strija za te grejače, ako ti je auto na ulici? Dalje, dok čistiš sneg i led sa auta, motor zagreva polako unutrašnjost. A kako se greje električni, osim isključivo strujom iz istih tih baterija. Može električni u Kaliforniji, ili u Norveškoj, gde na svakih deset metara postoje punjači...
Podelite komentar
E
@Elektro-vozač
Lupas gluposti ovo je Srbija brale!
Podelite komentar
Laki
@Elektro-vozač
I nije baš tako, vozim Hybrid i ako je pogon samo na elektro onda grijanje uopšte ne funkcioniše...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Miško: Varaš sebe i ostale. Podatak koji si izneo ti je čista izmišljotina. Između ostalog, da je to tako, fosilci nebi moglo da krenu jer bi im akumulator spao sa oko 12V na oko 8.4V po tvojim podacima, telefoni i kamere bi prestale da rade itd. Drugo, energija u bateriji je proporcionalnija kvadratu napona (potencijala) tek da se vidi koliko lupetaš. Domet mi je zimi na -27°C oko 25% manji sa svim grejanjem baterija i kabine i ostalim efektima (oko 350km umesto 426km nominalno za moj auto). Energija, naravno, dolazi iz baterije ako nije priključen na mrežu. Jeste da se deo energije time gubi na grejanje ali je ukupan efekat bolji. I kabina se, naravno, greje isto energijom iz baterija i tu nema problema - daleko se brže zagreje nego motor i nema problema sa trovanjem u zatvorenom prostoru. Električni bi posebno bili odlični u Srbiji zbog praktičnosti, značajno manjim troškovima i uklanjanju zavisnosti od uvoza, da ne pričamo o ostalim prednostima. Dakle, pre nego što počneš da ubeđuješ sebe i ostale u nešto, prvo proveri to što radiš, sem ako nemaš neke druge "motive". Ja dok dođem do kola sneg samo treba da poguram malo ili slobodno brisače da uključim. @Laki: Hibridi imaju premalu bateriju za grejanje. Ovo što ja pričam važi za potpuno električne.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Laki: Obični hibridi imaju jako male baterije, obično dovoljne za tek koji kilometar električne vožnje, upotrebljivog kapaciteta oko 1-2 kWh. Ako je grejač kabine snage od 6 kW to bi značilo da taj grejač može da radi punom snagom tek oko 10-20 minuta sa punom baterijom i to pod uslovom da ništa drugo ne radi. Održavanje temperature zahteva značajno manje snage (pa i energije) nego prvobitno zagrevanje ali svejedno nije praktično sa tako malim kapacitetom. Dodatni deo priče je da starija tehnologija baterija u njima preživi možda ooo 1000 svojih kapaciteta što bi brzo nestalo. Kada imaš bateriju kapaciteta recimo 75 do 100 kWh ili 400-500 km realne vožnje to izađe na oko pola miliona kilometara životnog veka. Čak i da 6 kW grejanje radi punom snagom recimo četiri sata to izađe na 24 kWh odnosno samo manji deo kapaciteta baterije. Dalje, novija električna kola koriste toplotne pumpe umesto običnih grejača pa je grejanje još efikasnije.
Podelite komentar
ugalj drva i loz ulje
@Elektro-vozač
kad ce grejanje na baterije
Podelite komentar
Poledica
Prilagodite voznju po Poledicl radi svoje bezbednosti. Poledica.
Podelite komentar