Ovo obavezno morate da znate da biste pravilno pokrenuli auto po mrazu

 
 
  • 10

Ne "palite" motor dok ne očistite sva stakla, ne turirajte hladan motor, vozite oprezno i bez žurbe...

Sa prvim jutarnjim mrazevima, počinju i prvi zimski problemi sa automobilom. Motor teže "pali", posebno kod starijih i onih vozila koja nisu potpuno ispravna. Rano ujutru može da nas sačeka i led na staklima.

Pre polaska, temeljno očistite sva stakla, kao i svetla i migavce. Opasno je krenuti sa zamagljenim staklima jer time ugrožavate bezbednost usled loše vidljivosti.

U sistemu za pranje vetrobrana treba da se nalazi tečnost koja se ne ledi na niskim temperaturama. Led treba uklanjati strugalicom, a ne brisačima. Ako na to ne pazite, lako možete oštetiti gumene metlice brisača.

Ne zaboravite da očiste i spoljne retrovizore.

U prvih nekoliko minuta rada, motor se malo zagreje pa iz ventilacionih otvora počinje da suši vlagu sa unutrašnje strane stakala. Važno je pri ruci imate i mekanu krpu, kako biste, po potrebi, mogla da obrišete unutrašnju stranu šoferšajbne, podseća Autoportal.

Vozite oprezno

U početku vozite oprezno i bez žurbe, pošto je potrebno sačekati da se motor potpuno ugreje, a ventilacija počne da radi punim intenzitetom.

Oprez je važan i zbog hladnih guma, koje na hladnom asfaltu loše prijanjaju pa se povećava rizik od proklizavanja, kod kočenja i brže vožnje u krivinama.

Problem je posebno izražen ako vozite sa letnjim gumama, pa ako nekim slučajem do sada i niste stavili zimske pneumatike, sada je krajnje vreme da to uradite - gužve kod vulkanizera su prošle.

Zimske gume, Kola, Automobili Foto: PIxabay.com

Prvi mrazevi su najopasniji, jer može da se dogodi da zimska služba ne stigne da pospe so na određenoj deonici, a vozači su još nespremni na zimske uslove vožnje.

Poledica

Poledica se često javlja na nadvožnjacima, u usecima, na ulazima u tunele i predelima koji su retko izloženi suncu. Nailazak na led nesmanjenom brzinom često znači i izletanje sa puta, što teško može da spreči i najspretniji vozač.

Ako se temperatura spusti ispod nule, treba biti oprezan čak i kada je suvo vreme, jer tada guma slabije prijanja.

Na kraju još jednom ponavljamo - dobre zimske gume vrede više od svega i na njima nemojte štedeti.

Oprezno čistite led

Struganje leda polako postaje svakodnevna rutina a pritom treba biti oprezan. Koristite kvalitetne strugalice, led stružite odmerenim pritiskom, pazite da strugalicom za led uz okvir stakla ne oštetite gumene zaptivke.

Kola, Sofersajbna, Soferka, Zima, Led Foto: Pixabay.com

Led treba ukloniti temeljno, jer zaostale grudvice, prilepljene za staklo, mogu da oštete gumenu metlicu brisača.

Ni u kom slučaju za uklanjanje leda ne koristite vruću vodu, jer staklo može da pukne.

Bez turiranja

Nije problematično ukoliko krenete i sa hladnim motorom, ali dok se ne zagreje na radnu temperaturu ne preterujte sa brojem obrtaja motora.

To je posebno važno kod motora sa turbopunjačem.

Što se motor više zagreva, broj obrtaja postepeno možete da povećavate.

Dizelaši, automobil Foto: Shutterstock

Oprezno u rikverc

Pre polaska, grejač zadnjeg stakla po pravilu ne stigne potpuno da ukloni vlagu, pa treba oprezno manevrisati u rikverc dok se staklo potpuno ne odmagli.

Problem pogoršavaju i bočni retrovizori, koji nakon čišćenja lako mogu ponovno da se zamagle i orose.

Posebno je nezgodno uključivanje u saobraćaj izlaskom sa parkinga u rikverc, jer loša vidljivost kroz bočne prozore otežava i povećava rizik izlaska na ulicu. Zato je mnogo bolje da o tome razmišljate kada se parkirate i da na parking mesto uđete zadnjim delom vozila.

Video: Muškarci: Ako ova seksi cica ume da stavi lance na točkove, koji je vaš izgovor?

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Poledica

    13. decembar 2020 | 16:32

    Prilagodite voznju po Poledicl radi svoje bezbednosti. Poledica.

  • Elektro-vozač

    13. decembar 2020 | 17:28

    Ovo važi samo za automobile sa zastarelom tehnologijom. Elektromotori čak i bolje rade dok su hladni a led na staklima se rešava zagrevanjem stakala i/ili kabine pre dolaska do kola (daljinski). Ovo je sa električnim i bezbedno i dozvoljeno a sa fosilcima ni jedno ni drugo, zbog mogućnosti trovanja u zatvorenom prostoru. Oni koji imaju svoja mesta za punjenje mogu namestiti da se kabina i sedišta automatski zagreju pred vas polazak, za prijatnu vožnju. Isto važi i leti za hlađenje u slučaju da ste, recimo, parkirali na jakom suncu. Inače samo održavajte tečnost za pranje stakla i koristite zimske gume. Ostale brige fosilaca sa električnim jednostavno ne postoje. Neki će vas ovde ubeđivati da baterije imaju manji kapacitet zimi ali vam neće reći da je to manji problem jer baterije imaju svoje grejanje i svejedno veliki kapacitet pa je efekat manji nego do 30% veće potrošnje goriva zimi sa fosilcima. Uostalom, ne treba verovati nikome pa ni meni - uverite se sami.

  • benzin sofer

    15. decembar 2020 | 04:49

    kalve su sanse da se grejemo na baterije.pitam za prijatelje jedan se greje na loz ulje a drugi na ugalj i drva.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA