Kada treba menjati ulje u menjaču i kako da prepoznate da je vreme za to?

  • 12
Menjač, Ručica menjača Foto: Unsplash

Menjaču je, kao i motoru, potrebno podmazivanje, a ulje za menjače vremenom gubi svoje svojstva, pa se njegova zamena preporučuje. Razlika je u tome su intervali njegove zamene veći nego u slučaju motornog ulja.

Intervali zamene ulja kod automatskih menjača su između 90.000 i 120.000 kilometara, u zavisnosti od opterećenja vozila, a kao vremenski interval može se uzeti period od 6 do 8 godina.

To, međutim, zavisi i od vrste automobila, odnosno stila vožnje. Tako, na primer, sportski automobili i agresivniji stil vožnje, odnosno agresivnije menjanje brzina više "troši" sam menjač i ulje menjača.

Ulje u menjaču podmazuje sve njegove vitalne delove, smanjuje trenje među njima i hladi ih, a takođe smanjuje i mogućnost pojave korozije.

Ulje vremenom gubi svoja svojstva i posle dužeg korišćenja postaje kontaminirano sitnim česticama koje nastaju kao proizvodi rada menjača.

Ulje, u početku, te sitne nečistoće transportuje prema filteru. Međutim, kasnije, ukoliko se ne menja, ulje postaje sve zasićenije sitnim česticama.

Kada primetite da se promena brzina teže odvija, posebno kod manuelnih menjača, prilikom prebacivanja u prvi i drugi stepen prenosa, to bi mogao da bude znak da je ulje dotrajalo.

Radni vek ulja u manuelnim menjačima je oko 150.000 pređenih kilometara, ukoliko proizvođač nije naveo interval njegove zamene.

Zamena ulja u menjaču je prilično komplikovan posao, posebno kod automatika, pa je zato potrebno da je obave kvalifikovani mehaničari.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Crni

    22. novembar 2020 | 19:46

    Bolje je da nadjete nekoga ko stvarno nesto zna ovako je smesno. Ako otezano prebacujete iz prve u drugu najverovatni je komplet kvacila istrosen ili pukla korpa kao najcesci uzrok. Dacu svakom po 1000eura svakom ko po otezanom menjanju brzina tj iz prve u drugu zakljuci da je ulje dotrajalo ( komplet kvacila ispravno ili novo), ne manjak ulja nego da je izgubilo svojstva maziva.

  • dago 1

    22. novembar 2020 | 18:22

    Manuelni mjenjac se ne radi nista ako je sve u redu. A evo sad na novim automatik isto. U Bmw mi rekli, " mogu da mijenjam ako hocu ali ne treba. Mada ma automatik ipak bolje promjenuti

  • Raks

    24. novembar 2020 | 00:00

    BMW 530d E39 Automatik, vozio sam ga deset godina nikad nisam turbo menjao, a ni ulje u menjaču. Napravio sam 440000km i nikakvih problema. Redovan servis i normalna vožnja i nema frke 😉👍

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA