12 godina bez rđe na autu: Da li je realno očekivati tako nešto?
Kada pročitate da neki auto ima antikorozivnu garanciju od 12 godina, to deluje veoma primamljivo.
Prosečan kupac novog automobila sa takvom garancijom obično smatra da u tom periodu neće imati nikakvih problema s korozijom (rđom), a da će i nakon toga eventualni problemi biti minimalni s obzirom da je „limarija“ očigledno i kvalitetna i odlično zaštićena.
Polovni automobili - isto važi i za kupce polovnjaka, pošto oni gledaju tu garanciju i na osnovu nje ocenjuju kvalitet „limarije“. Nažalost - mnogi vozači će se razočarati...
Ova garancija važi samo za jednu vrstu korozije
Čitajte pažljivo – ova garancija važi isključivo za rđanje „limarije“ iznutra ka spolja – bez ikakvih spoljašnjih oštećenja!
Dakle, ova garancija važi samo u slučajevima ukoliko se npr. na vratima pojavi korozija (rđa) ispod boje i to „sama od sebe“ – bez ogrebotina ili udaraca na tom mestu.
To znači da ukoliko su lak i boja „probijeni“ dubokom ogrebotinom, pa se na tom mestu pojavi korozija - garancija ne važi.
Kako onda uopšte može da se pojavi korozija (rđa) ispod boje koja nije oštećena?
Može da se pojavi ukoliko je prilikom proizvodnje došlo do neke greške ili je reč o grešci u materijalu.
Možda je „sirov“ komad lima bio izložen nekoj hemikaliji ili je već počeo da rđa, pa nakon toga nije dobro očišćen pre nego što je naneta antikorozivna zaštita i finalna boja i lak. Nemamo pouzdanije objašnjenje od ovoga.
Da li ova garancija ima veze sa garancijom na lak i boju?
Ne - to su dve potpuno različite garancije.
Koliko obično traje garancija protiv korozije?
Garancija na antikorozivnu zaštitu obično traje od 8 do 12 godina.
Uslovi da bi ova garancija važila svih 8, 10 ili 12 godina
Da biste zadržali garanciju protiv korozije, kod mnogih proizvođača morate redovno da održavate auto u ovlašćenom servisu i nakon isteka osnovnog garantnog roka.
Dakle – ako je osnovni garantni rok 3 godine, a garantni rok protiv korozije 12 godina – vi morate da nastavite da održavate i popravljate auto u ovlašćenom servisu svih 12 godina. U suprotnom, gubite garanciju protiv korozije.
Postoje izuzeci! Neki proizvođači dozvoljavaju da nakon isteka osnovnog garantnog roka nastavite da održavate auto u neovlašćenom servisu, ALI morate da dolazite najmanje jednom godišnje u ovlašćeni servis samo na proveru stanja karoserije.
Da li postoji ograničenje po pitanju kilometraže?
Ne – garancija na antikorozivnu zaštitu ne zavisi od pređenog broja kilometara.
Šta ukoliko dođe do pojave korozije?
Ukoliko je garancija važeća, taj deo će biti popravljen u okviru garancije – bez troškova po vlasnika.
Naravno, prvo se utvrđuje da li je do korozije došlo zbog spoljašnjih uticaja ili je zaista reč o grešci u materijalu ili grešci nastaloj prilikom proizvodnje.
Šta ukoliko je auto oštećen u udesu, pa se na popravljanom delu pojavi korozija ispod boje/laka?
Da biste uopšte zadržali ovu garanciju, sve popravke na karoseriji moraju da se obavljaju u ovlašćenom servisu.
To znači da ukoliko u ovlašćenom servisu nisu obavili dobar posao, pa se pojavila korozija na oštećenom mestu, troškovi ponovne popravke padaju na servis – pošto garancija i dalje važi.
Šta ako je auto „odozdo sav zarđao“?
Garancija na antikorozivnu zaštitu ne pokriva npr. delove izduvnog sistema, elemente oslanjanja i razne druge komponente koje se nalaze sa donje strane automobila.
Donja strana vozila je izložena vodi, blatu, snegu i ledu, soli i rizli kojima se posipa put zimi, pa je nerealno očekivati da se odozdo sve sija. Međutim, nema razloga za brigu. Uglavnom je to površinska bezopasna korozija.
Ključni elementi su dovoljno robusni da mogu da izdrže dugogodišnju, pa i višedecenijsku „torturu“.
Naravno, u zavisnosti od uslova u kojima se auto vozi i pređene kilometraže, nakon nekog vremena određeni elementi mogu da stradaju, ali to je sve deo „života“ automobila.
Saveti za kraj
Daćemo nekoliko saveta kupcima, bez obzira da li su u pitanju novi ili polovni automobili, kako bi na vreme znali na čemu su i šta ih očekuje ukoliko žele da zadrže garanciju na antikorozivnu zaštitu. Dakle, pre kupovine:
Novi automobili
Prilikom biranja, odnosno gledanja automobila:
pitajte koliki je garantni rok za antikorozivnu zaštitutražite servisnu knjigu ili neki drugi dokument u kojem su jasno, konkretno i nedvosmisleno navedeni uslovi koje morate da ispratite da biste zadržali garanciju protiv korozije
Prilikom kupovine:
obavezno potražite da li u servisnoj knjizi ili nekom drugom dokumentu konkretno i nedvosmisleno pišu uslovi koje morate da ispratite da biste zadržali garanciju protiv korozijeukoliko vam bilo šta nije jasno, pitajte prodavca i ne završavajte kupovinu ukoliko vam sve nije razjašnjenopazite na sitna slova (ukoliko ih ima), stavke označene zvezdicama i slično
Polovni automobili
Detaljno ispitajte prodavca oko svega u vezi garancije na koroziju. Ukoliko on nije najbolje upoznat sa svim uslovima ili npr. činjenicom da li garancija uopšte više važi (kod nešto starijih vozila), zamolite prodavca da obavi proveru u ovlašćenom servisu.
(Telegraf.rs/Polovniautomobil.com)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Boki
Najbolja zaštita od korozije je izbegavanje marki koje su poznate po koroziji. To su Mercedes, VW grupa, Ford, BMW, Fiat, Dacia, Lada... Izbegavati zemlje uvoza koje imaju dosta snežnih dana. Austrija, Slovenija, Švajcarska, severni deo Nemačke i Italije, skandinavske zemlje...
Podelite komentar