Biti vlasnik automobila nije baš sasvim jednostavno. Potrebno se da se odgovorno odnosite prema svom autu, kako se sve ne bi pretvorilo u noćnu moru.
Mnogi vozači svesno ili nesvesno greše u odnosu prema svom automobilu, a svaki propust može da vam se obije o glavu. Tada obično strada novčanik, jer se svaki nemar na kraju dvostruko plaća.
1. Ignorisanje indikatora rada motora ("check engine" lampice)
Indikator "check engine" nije prolazna i bezazlena greška, koja se slučajno aktivirala na instrument tabli. Svaki put kada se aktivira potrebno joj je posvetiti posebnu pažnju, jer ignorisanje ovog upozorenja može rezultirati skupim popravkama.
2. Neredovna zamena ulja i filtera
Motorno ulje je ključno za njegov ispravan rad i nije preporučivo premašivati fabrički propisan interval njegove zamene. Mnogi smatraju kako je jedino važno da ulja ima dovoljno, a pritom ne uzimaju u obzir da vremenom svojstva ulja opadaju.
Zamena filtera je jednako važna, jer on sprečava da nečistoće prodiru prema vitalnim delovima motora, piše sajt Automobili.hr.
3. Zanemarivanje guma
Besparica je glavni razlog zbog koga mnogi ne vode računa o starosti i stanju guma, već se fokusiraju samo na dubinu profila/šare. Uvek je važno imati na umu da je automobil u kontaktu sa podlogom na površini manjoj od četiri razglednice.
Bezbednost vožnje u velikoj meri zavisi od stanja guma, a stanje gume je direktno povezano sa starošću, dubinom profila i propisanim pritiskom.
4. Preskakanje servisnog intervala
Proizvođač je raspored servisa i opseg poslova koji se obavljaju na njima propisao sa razlogom, pa nikakve improvizacije u tom smislu nisu dobre.
Inženjeri koji su radili na razvoju određenog modela automobila dobro su upoznati sa projektovanom trajnošću pojedinih sklopova, pa ako želite da izbegnete neprijatna iznenađenja, držite se toga što su propisali.
5. Neodržavanje higijene automobila
Održavanje čistoće automobila može vam se višestruko vratiti. Lakše je uočiti nepravilnosti na karoseriji, a izuzetno je važno i na vreme ukloniti sve štetne čestice koje bi mogle da oštete vozilo.
To se posebno odnosi na detaljno pranje posle zime, kad su mnogi zazori puni soli kojom se posipaju putevi, a koja na višim temperaturama nagriza lak i time omogućava napredovanje korozije.
Takođe je bitno na vreme ukloniti ostatke izmeta ptica, kao i smolu i druge lepljive materije biljnog porekla koje mogu da oštete lak karoserije.
6. Nemaran vozač
Nezavisno od toga kakvi su uslovi za vožnju na putu, prema automobilu se uvek treba odnositi sa pažnjom. Svi nagli pokreti, jurnjava sa hladnim motorom, gašenje vrućeg, škripa guma, bespotrebno naglo kočenje, naleti na rupe i neravnine…
Nemaran vozač takvim pristupom višestruko, a nepotrebno, povećava potrošnju svih vitalnih sklopova i trajno nanosi štetu automobilu.
Razlike mogu biti tolike da automobil sa 100.000 kilometara bude u lošijem stanju od istog takvog modela, koji je u rukama savesnog i dobrog vozača prešao 300.000.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Elektro-vozač
2. Motorno ulje nemam, kao ni filter istog. 4. Servisni interval nemam pa nisam mogao ni da ga preskočim. 166.000 km i još uvek na originalnim kočnicama (i diskovima i paknovima).
Podelite komentar