Imao sam 4 auta na plin od toga me sluzio jedan koji je imao fabricki plin 100 h km bez ikakvih problema a to mi je bio prvi auto na plin kad je plin bio 30 din.Posle toga na svakom malo malo problem!Odem kod plinadzije on me posalje kod mehanicara, ovaj me vrati kod plinadzije e sad me ovaj salje kod elektricara.... Onda sam od muke vozio samo na benzin, a ta me muka poslala na dizel! E sad nekog taj plin sluzi ja nisam bio te srece!
elektricni ce biti problem jer baterijie ne mogu da se recikliraju..i umesto da naprave javni prevoz na struju u gradovima i zabrane ulaz bilo kojim vozilima oni propagiraju prozvodnju otrovnih litijumskih baterija....
nekada je golf dizel trosio 5 litara sada savremeni dizeli ne trose ispod sedam....moj mini je trosio 7 a sada bilo koji savre,meni po gradu zimi trosi 9 jer ne stize da se ugreje za deset kilometara....merenje zagadjenja se meri u nerealnim uslovima kao i potrosnja....sto prave automobile koji idu preko 150 kad je ogranicenja 130....sta ce im konji.
1. Baterije ne samo da mogu da se recikliraju već, i kada završe vek u kolima mogu i dalje da se koriste u druge namene - recimo za skladištenje energije za kućne potrebe ili potrebe mreže. Elektromotori traju duže od fosilnih, i to bez održavanja, a mogu i oni da se recikliraju. 2. Što se zagađenja tiče kako god da okreneš, novi ili stari, pod bilo kojim uslovima, najbolji slučaj za fosilnu tehnologiju je ukupno prljaviji od električne, čak i uz napajanje iz termoelektrana, pri bilo kom ubrzanju ili brzini. Pritom svako može da proizvede električnu energiju i to se radi sve čistije - nema zavisnosti od uvoza. 3. Litijum nije problem - ima ga puno a potrebno je malo (oko 3% baterije je Litijum) a proizvodnja je sve čistija. Te baterije, za razliku od fosilnih goriva i proizvoda njihovog sagorevanja nikoga ne truju (sem ako se ne hraniš njima). Za tvoju informaciju izduvni gasovi od jednog rezervoara dizela (recimo 60 litara) sadrže između ostalih otrova i 161 kg CO2, dovoljno za smrtonosnu koncentraciju u vazduhu zapremine oko 5 prosečnih stanova. To je samo CO2 koji inače nije otrov već uzrokuje druge probleme. Pritom fosilna kola razbacuju otrove svuda dok centralizovana proizvodnja bilo čega može da se "reši" na razne načine.
Plin je NE isplativ! Jedino na stare automobile sa karburatorom se isplati... Ugradnja je skupa, održavanje, atest itd... Kada se sve sabere realna ušteda je oko 25% i to je sve! Jedino kome se isplati su taxisti...
Taksistima se najviše isplate električni. Nema motornog ulja, kočnice traju 300.000 a struja košta oko 1 (jedan jedini) dinar po kilometru (nešto manje, ustvari). Drugim rečima to mu dođe kao potrošnja od oko POLA litre goriva na 100 km. Ne znam koliko taksisti dnevno voze ali ako prelaze, recimo, bar 500 km nedeljno, to znači da za godinu dana pređu 25.000 km. Unutar toga moraju nekoliko puta da menjaju ulje a i kočnice su tu negde. Na to dodajte gorivo od najmanje 175.000 din a verovatnije dvostruko više. Tih oko 2000-3000 evra zamenite sa 152 evra za struju, praktično je sve "ušteda" koju možete uložiti u bolji (električni) auto. Sa pet godina eksploatacije ovo dođe na 15.000 evra uštede uz vožnju od 500 km nedeljno 50 nedelja u godini. Vozite duplo više? Dupla ušteda. 10 godina umesto 5? Nije problem. Opet duplo. Stigli smo do 60.000 evra uštede za 10 godina za one koji voze 1000 km nedeljno. Drugim rečima električni auto od 60.000 evra bi jednako koštao kao poklonjen fosilni.
Ovaj članak deli motore na fosilna goriva na one koji su "prošlost" i "budućnost". Shvatite više da se radi samo o "dalekoj" i "bliskoj" prošlosti i, možda, "sadašnjosti koja je pred krajem". NI JEDAN JEDINI nije budućnost. Nije bitno da li su u pitanju benzinci, dizelaši, na plin, sa turbo punjačem ili ne, itd. Ma šta da vas ne neko ubedio o ekologiji i ekonomiji automobila, električni su daleko bolji, neophodni a pritom imaju i bolje performanse, "jače motore" - "električni" konji jesu ukupno jaki koliko i ostali ali im je "narav" mnogo bolja - obrtni moment je maksimalan u startu, od 0 (nula) obrtaja u minuti za razliku od fosilaca koji moraju natenane, obično uz pomoć elektromotora da se polako probude i dostignu skoro najviši broj obrtaja pre nego što postignu maksimalnu snagu. Električni su čistiji tokom života (da, sa sve proizvodnjom baterija i čak i da rade samo na struju iz termoelektrana) i koštaju manje (iako je cena samih kola viša - što više vozite to je ušteda/razlika veća a, kada ne morate štedeti, onda vozite). Voziti električne u Srbiji je jeftinije nego ići gradskim prevozom / autobusom. Samo je pitanje parkinga.
To je i u najboljem slučaju (večno) skuplje , neefikasnije, prljavijie, opasnije, komplikovanije i manje pouzdano, teže za punjenje, skuplje i teže napraviti pumpe. Jedini razlog zašto se ljudi hvataju za to je ZABLUDA o brzini punjenja baterija.
Plin je keva za automobile sa karburatorom.Potrosnja smesna usteda ogromna jedino ga treba paliti na benzin ujutru i nema problema.A za ove danasnje LOMOVE OD AUTA i nije neka preporuka da ga imaju oni i na benzin riknjavaju brzo
Pobogu zasto bi iko kupio novi auto i zakacio ga na plin? To je skrnavljenje bukvalno i ne znam nikoga ko bi to uradio. Uglavnom neke krseve voze na plin
Max
Imao sam 4 auta na plin od toga me sluzio jedan koji je imao fabricki plin 100 h km bez ikakvih problema a to mi je bio prvi auto na plin kad je plin bio 30 din.Posle toga na svakom malo malo problem!Odem kod plinadzije on me posalje kod mehanicara, ovaj me vrati kod plinadzije e sad me ovaj salje kod elektricara.... Onda sam od muke vozio samo na benzin, a ta me muka poslala na dizel! E sad nekog taj plin sluzi ja nisam bio te srece!
Podelite komentar
Aleksandar Maricic
elektricni ce biti problem jer baterijie ne mogu da se recikliraju..i umesto da naprave javni prevoz na struju u gradovima i zabrane ulaz bilo kojim vozilima oni propagiraju prozvodnju otrovnih litijumskih baterija.... nekada je golf dizel trosio 5 litara sada savremeni dizeli ne trose ispod sedam....moj mini je trosio 7 a sada bilo koji savre,meni po gradu zimi trosi 9 jer ne stize da se ugreje za deset kilometara....merenje zagadjenja se meri u nerealnim uslovima kao i potrosnja....sto prave automobile koji idu preko 150 kad je ogranicenja 130....sta ce im konji.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Aleksandar Maricic
1. Baterije ne samo da mogu da se recikliraju već, i kada završe vek u kolima mogu i dalje da se koriste u druge namene - recimo za skladištenje energije za kućne potrebe ili potrebe mreže. Elektromotori traju duže od fosilnih, i to bez održavanja, a mogu i oni da se recikliraju. 2. Što se zagađenja tiče kako god da okreneš, novi ili stari, pod bilo kojim uslovima, najbolji slučaj za fosilnu tehnologiju je ukupno prljaviji od električne, čak i uz napajanje iz termoelektrana, pri bilo kom ubrzanju ili brzini. Pritom svako može da proizvede električnu energiju i to se radi sve čistije - nema zavisnosti od uvoza. 3. Litijum nije problem - ima ga puno a potrebno je malo (oko 3% baterije je Litijum) a proizvodnja je sve čistija. Te baterije, za razliku od fosilnih goriva i proizvoda njihovog sagorevanja nikoga ne truju (sem ako se ne hraniš njima). Za tvoju informaciju izduvni gasovi od jednog rezervoara dizela (recimo 60 litara) sadrže između ostalih otrova i 161 kg CO2, dovoljno za smrtonosnu koncentraciju u vazduhu zapremine oko 5 prosečnih stanova. To je samo CO2 koji inače nije otrov već uzrokuje druge probleme. Pritom fosilna kola razbacuju otrove svuda dok centralizovana proizvodnja bilo čega može da se "reši" na razne načine.
Podelite komentar
DRagutin
Plin je NE isplativ! Jedino na stare automobile sa karburatorom se isplati... Ugradnja je skupa, održavanje, atest itd... Kada se sve sabere realna ušteda je oko 25% i to je sve! Jedino kome se isplati su taxisti...
Podelite komentar
Mmmarko
@DRagutin
Pozabavi se malo matematikom
Podelite komentar
Elektro-vozač
@DRagutin
Taksistima se najviše isplate električni. Nema motornog ulja, kočnice traju 300.000 a struja košta oko 1 (jedan jedini) dinar po kilometru (nešto manje, ustvari). Drugim rečima to mu dođe kao potrošnja od oko POLA litre goriva na 100 km. Ne znam koliko taksisti dnevno voze ali ako prelaze, recimo, bar 500 km nedeljno, to znači da za godinu dana pređu 25.000 km. Unutar toga moraju nekoliko puta da menjaju ulje a i kočnice su tu negde. Na to dodajte gorivo od najmanje 175.000 din a verovatnije dvostruko više. Tih oko 2000-3000 evra zamenite sa 152 evra za struju, praktično je sve "ušteda" koju možete uložiti u bolji (električni) auto. Sa pet godina eksploatacije ovo dođe na 15.000 evra uštede uz vožnju od 500 km nedeljno 50 nedelja u godini. Vozite duplo više? Dupla ušteda. 10 godina umesto 5? Nije problem. Opet duplo. Stigli smo do 60.000 evra uštede za 10 godina za one koji voze 1000 km nedeljno. Drugim rečima električni auto od 60.000 evra bi jednako koštao kao poklonjen fosilni.
Podelite komentar
Ivan
Neisplati se ugradnja...
Podelite komentar
Elektro-vozač
Ovaj članak deli motore na fosilna goriva na one koji su "prošlost" i "budućnost". Shvatite više da se radi samo o "dalekoj" i "bliskoj" prošlosti i, možda, "sadašnjosti koja je pred krajem". NI JEDAN JEDINI nije budućnost. Nije bitno da li su u pitanju benzinci, dizelaši, na plin, sa turbo punjačem ili ne, itd. Ma šta da vas ne neko ubedio o ekologiji i ekonomiji automobila, električni su daleko bolji, neophodni a pritom imaju i bolje performanse, "jače motore" - "električni" konji jesu ukupno jaki koliko i ostali ali im je "narav" mnogo bolja - obrtni moment je maksimalan u startu, od 0 (nula) obrtaja u minuti za razliku od fosilaca koji moraju natenane, obično uz pomoć elektromotora da se polako probude i dostignu skoro najviši broj obrtaja pre nego što postignu maksimalnu snagu. Električni su čistiji tokom života (da, sa sve proizvodnjom baterija i čak i da rade samo na struju iz termoelektrana) i koštaju manje (iako je cena samih kola viša - što više vozite to je ušteda/razlika veća a, kada ne morate štedeti, onda vozite). Voziti električne u Srbiji je jeftinije nego ići gradskim prevozom / autobusom. Samo je pitanje parkinga.
Podelite komentar
Zz
@Elektro-vozač
Vodonik i gorive ćelije je pravi izbor...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
To je i u najboljem slučaju (večno) skuplje , neefikasnije, prljavijie, opasnije, komplikovanije i manje pouzdano, teže za punjenje, skuplje i teže napraviti pumpe. Jedini razlog zašto se ljudi hvataju za to je ZABLUDA o brzini punjenja baterija.
Podelite komentar
Sremcica
Plin je keva za automobile sa karburatorom.Potrosnja smesna usteda ogromna jedino ga treba paliti na benzin ujutru i nema problema.A za ove danasnje LOMOVE OD AUTA i nije neka preporuka da ga imaju oni i na benzin riknjavaju brzo
Podelite komentar
Драган
Упорно плин то је Хрватска реч код нас је бутан пропан тако у је уједном гексту 100 пута олин
Podelite komentar
binSr
...pričajte malo o Mazdi, koja je razvila skoro savršen atmosferski benzinski motor (Skyactiv) ... I koji je budućnost benzinskih motora
Podelite komentar
Nišlija
Ja bih pre stavio uređaj za bio etanol. Oko 0,6€/L, jedino što ga nema na svakoj pumpi.
Podelite komentar
ime
Pobogu zasto bi iko kupio novi auto i zakacio ga na plin? To je skrnavljenje bukvalno i ne znam nikoga ko bi to uradio. Uglavnom neke krseve voze na plin
Podelite komentar
Zlocko
@ime
Bukvalno nemas pojma, taxi sluzbe kupe nova vozila, 1200 cm3, benzin, hibrid pa jos zakace plin...
Podelite komentar
Iop
@ime
Ne na novo no ni na staro ne bih stavio
Podelite komentar
Kizza
@ime
Kako ti lupaš! Gas je idealno pogonsko gorivo, jeftino, ne zagađuje, puno se novih automobila vozi na gas, posebno ko prelazi 20+ hiljada godišnje
Podelite komentar
Viktor
@ime
U Srbiji sam sve video pa cak i A8 novog benzinca na ugradnji plina pre par godina. To je realno auto od 100K eura... Zato smo mi Srbi.
Podelite komentar