≫ 

Deo zbog koga mnogi beže što dalje od dizelaša, sve se više ugrađuje u benzince

 ≫ 

Verovatno ste odmah pomislili da je u pitanju plivajući zamajac, budući da benzinci već godinama dobijaju komponente koje mnogi vozači smatraju problematičnim...

Komentari

  • Lucky

    29. septembar 2020 | 20:07

    Zasto stalno svadja ludi moji. Kupite konja,sedlo ili fijaker i gotova stvar.

  • Realan

    29. septembar 2020 | 16:57

    Ovde sve teoretičari,smaraci....U praksi nema ih nigde.A kola nemaju, elektricna videli samo u časopisu!

    • 29. septembar 2020 | 18:45

      Elektro-vozač

      @Realan

      Evo ja te pozivam da zajedno gledamo taj "časopis". Dozvljavam redakciji da ti da moje podatke.

  • Mile

    28. septembar 2020 | 20:07

    Najbolje se pokazao dvogrli karburator pirtsburg, kad se sve lepo namesti to je idealno

  • VRSK

    28. septembar 2020 | 19:24

    Indžekšen je zakon,i još turbo baja moj.

  • Rambo Jovanović

    28. septembar 2020 | 19:13

    Vratite MPI ubrizgavanje, direktno samo donosi probleme, u praksi skoro nikakvu uštedu, više ugljen dioksida i više čestica.

    • 28. septembar 2020 | 19:46

      Crni

      @Rambo Jovanović

      Delimicno si u pravu koncepcija direktnog ubrizgavanja bi trebala da ima vecu ustedu goriva zbog mogucnosti da se preciznije ubrizga gorivo u praksi to je najmnji problem. Kod dpf ili gpf kako god da bi postigao istu snagu na tockovima moras vise goriva potrositi za isti ucinak jer na svakom loncu se gubi snaga, u prevodu pitanje je sta ima smisla i koliko kosta? Da bi sve bilo kako treba onda bi kola bila skuplja ali ovako svuda po nesto ustinu ispadne na prvi pogled jeftino a kada se sabere ....

  • Elektro-vozač

    28. septembar 2020 | 18:48

    Sve je to zastarela tehnologija sa lošijom a daleko skupljom i prljavijom vožnjom. Zaboravite na te gluposti i muke i pređite na električna vozila.

    • 28. septembar 2020 | 19:10

      Boki

      @Elektro-vozač

      Ta tehnologija je čistija od otrovnih litijumskih baterija i termoelektrna koje enormno zagađuju vazduh proizvodeći struju za taj tvoj trotinet...

    • 28. septembar 2020 | 19:19

      Gile

      @Elektro-vozač

      Važi, kad izbace na tržište vozilo sa kojim mogu do SR a da ne putujem 5 dana, koje ću da napunim za 30min, i koje neće koštati više od 20000€.

    • 28. septembar 2020 | 19:41

      Crni

      @Elektro-vozač

      Gile imas aamo nisi upoznt u gepeku nosis drugi paket baterija koje se pune na vetar i sunce dok vozis na prvi paket i nema ama bas nikakve gubitke energije...🤣

    • 28. septembar 2020 | 19:43

      Žorž Vea011

      @Elektro-vozač

      @Ne lupaj

    • 28. septembar 2020 | 21:15

      blingaro

      @Elektro-vozač

      Ma, da. Najbolje bi bilo da uz auto vučem i prikolicu u kojoj su smeštene baterije.

    • 28. septembar 2020 | 21:31

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      Recimo da tokom životnog veka automobil pređe 300,000km. Naravno da može i više (pogotovo električni), ali neću da preterujem, videćete zašto. Za električne je za taj put potrebno 15-25 kWh na 100km odnosno 3.000×15 do 3.000×25 kWh: 45.000 do 75.000 kWh. Po srpskim cenama, sa svim akcizama i porezima, to izađe na od 180.000 do 600.000 din odnosno oko 1.500-5.100 evra. Na to dodajte gume i tečnost za staklo za redovno održavanje (nema ulja, kočnice traju toliko, ...). Dizelaš sličnih karakteristika bi potrošio 7-12 litara na 100 km, odnosno 21.000-36.000 litara dizela. To košta od 2,9 do 5 MILIONA dinara odnosno 24.700 do 42.300 evra. Na to dodajte ne samo gume, već i ulje, kočnice i razne druge zavrzlame koje se moraju redovno menjati. Za te pare možete uzeti praktično ceo novi automobil. Tokom toga veka električni auto neće izbaciti ništa CO2 a, u slučaju sa ga punite "prljavom" strujom iz termoelektrane, zagađenje će biti od oko 22 do 75 tona CO2. Sa dizelom je to zagađenje od 57 do 97 tona odnosno oko 20-30 tona više samo po osnovu goriva, ne računajući ništa drugo. Proizvodnja baterija je napredovala i ne zagađuje toliko mnogo više nego proizvodnja SUS pogona, recimo. Nemojte mi verovati. Brojevi se stalno menjaju i sve su bolji za električna kola. Ali odraditi svoj "domaći" i istražite tvrdnje koje bi naftaški kartel voleo da mislite da su tačne.

    • 28. septembar 2020 | 22:16

      Dzoni

      @Elektro-vozač

      Al ti davis i smaras brate..da li neka vest o automobilima moze da prodje bez tebe? Vozi ti tvoje elektricno i ne peni , pusti nas da vozimo sta hocemo..a koliko auta stete vidi se po kvalitetu vazduha koji se objavljuje svakog dana , a to je da je odlican ..

    • 29. septembar 2020 | 00:06

      Trisa-elektricar

      @Elektro-vozač

      Znas kad ce električni da predje 300000, kad na vrbi rodi grožđe. Prvo domet mu je mali, drugo baterije se pune ceo dan, trece baterije su litijumske i stare pa cak i da ga ne vozis uopste posle 5 godina su na pola kapaciteta, znači domet jos manji. Cetvrto nedaj boze da zaglavis u mećavi u nekoj nedodjiji, radi grejanje i svetlo a baterije samo cure li cure, i to veoma brzo posto ne podnose hladnoću, dok ti neko donese kanister struje mogu slobodno opelo da ti spremaju. U benzincu ili dizelu mozes komotno bar 40l rezerve u gepeku da imas

    • 29. septembar 2020 | 10:28

      Om

      @Elektro-vozač

      Ako ces ti financirat prelaz nema problema, zastarjela tehnologija a tvoj el auto smo u manjoj skali vozili na dalji nski prije 50 godina

    • 29. septembar 2020 | 13:23

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Dzoni: Vazduh je "odličan" samo relativno i lokalno kada vetar oduva zagađenje. Nije ni približno dovoljno "odličan". "Penim", tačno je, zbog potpunog nepoznavanja činjenica u Srbiji - čak se ni štampa ne trudi da pronađe i objavi činjenice, a našem bi narodu bi daleko bolje sa električnim automobilima. Mala privreda bi mogla da krene sa preradom i izvozom potrebne opreme, samo da ima zainteresovanih. Nebi zavisili od uvoza, ulagali bi u domaću proizvodnju i infrastrukturu, trošili manje para na vožnju i bili manja deponija za zapad. Eto zato "penim".

    • 29. septembar 2020 | 13:24

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Trisa-elektricar: U kom veku ti živiš? Praktično svi sem prvobitnog Nissan Leaf odlično održavaju svoje baterije, uključujući tu i grejanje i hlađenje baterija (ne, nije problem). Tesla na 500,000 km izgubi oko 10% a kočnice se menjaju na 300,000 km. Ja moj vozim skoro 7 godina i prešao sam 166.000 km (ove godine skoro da nisam, zbog pandemije). Degradacija oko 5%, kočnice oko pola potrošene. Svetlo može da radi NEDELJAMA. Grejanje satima, čak danima ako si zavejan, zbog dobre izolacije - i pritom te neće ubiti trovanjem. Prošao sam kroz kanadske mećave tako da pričam iz iskustva. Ono što potrošim tokom dana napuni se za 30 minuta noću a od toga ode mojih 5 sekundi - ne moram da gubim vreme na odlazak bilo gde. Uštedeo sam silno vreme ne odlazivši na pumpe. Utičnica ima tamo i gde pumpi za gorivo nema a, ako baš hoćeš, mogu i sam da ne napravim opremom koja isto tako staje u jedan prtljažnik i ostane mi ceo drugi za ostalo. Mogu da idem i u bespuće bez pumpi da kampujem ako mi dune. Loš si električar.

    • 29. septembar 2020 | 13:24

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Om: Vozili smo i prava velika električna kola i pre više od 50 godina. To što je tehnologija stara ne znači da je zastarela. Obe tehnologije su razvijene. Zastarela je ona koja nema budućnost. Nije poenta da ja iz daljine ulažem već da ljudi umesto da svoj novac bacaju u vatru (praktično bukvalno) usmere u ono što će ih manje koštati a biti bolje i za njih i za ostale.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA